Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، پاریس را به رعایت کامل تعهدات بین المللی در حوزه خلع سلاح هسته‌ای فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید عباس موسوی»  آزمایش اخیر موشک بالستیک و هسته‌ای توسط فرانسه را با تعهدات این کشور ناسازگار دانست و نسبت به این اقدام ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرتاب یک فروند از نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل چندین کلاهک هسته‌ای (با عنوان موشک M۵۱) توسط نیروی دریایی فرانسه را با روح و نص ماده ۶ معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و تعهد فرانسه نسبت به خلع سلاح هسته‌ای کاملا ناسازگار خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی از این اقدام معتقد است دولت فرانسه نباید تعهدات بین المللی خود وفق ماده ۶ ان. پی تی و بیانیه کنفرانس‌های بازبینی ان پی. تی را نادیده بگیرد و پاریس را به رعایت کامل تعهدات بین المللی خود در حوزه خلع سلاح هسته‌ای فرا خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تسلیحات هسته‌ای را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست و نوسازی و آزمایش چنین تسلیحاتی را موجب تضعیف و سست کردن NPT بعنوان سنگ بنای رژیم بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای دانست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سخنگو سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت خارجه بین المللی خلع سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900080

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست