Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که طبق دستور ملک سلمان، همه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از فردا یکشنبه با رعایت کامل همه شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز استفاده از ماسک در اماکن عمومی روال عادی خود را از سر خواهند گرفت.

طبق این اعلام،‌ تجمع افراد در اماکن عمومی نباید بیش از ۵۰ نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین تعلیق زیارت حج عمره همچنان ادامه دارد و به تدریج در سایه دستورالعمل‌های پزشکی در آینده به شکل طبیعی بازخواهد گشت.

طبق اعلام وزارت کشور عربستان، پروازهای بین‌المللی و ورود و خروج از مرزهای زمینی و دریایی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ملک سلمان، سه ماه پیش و در راستای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا دستور برقراری منع رفت ‌و آمد را در این کشور صادر کرده بود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت عربستان،‌ ۱۵۰ هزار و ۲۹۲  نفر در این کشور به کوید۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد،‌یک‌هزار و ۱۸۴ نفر جان باختند و بیش از ۹۵ هزار بهبود یافته‌اند.

شیوع گسترده کرونا در سراسر دنیا از جمله عربستان،‌ اقتصاد این کشور را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده،‌ به نحوی که دولت سعودی ۱۷ اردیبهشت امسال نیز با صدور مصوبه‌ای تصمیم گرفت برای مقابله با شرایط سخت شیوع کرونا و شدت گرفتن بحران اقتصادی در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصی در این کشور را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون امورمجلس رئیس دولت، روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در گفتگویی تاکید کرد: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901099

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت