Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش النجباء در بیانیه‌ای بر لزوم تسریع اجرای مصوبه قبلی پارلمان عراق مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک عراق و تعطیلی تمامی پایگاه‌های خارجی در داخل مرزهای این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت خبری المیادین، جنبش النجباء امروز، شنبه از مطرح کردن موضوع سلاح و انحصار آن به دولت از سوی طرف آمریکایی ابراز تعجب کرد و آن را موضوعی داخلی و صرفا حاکمیتی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این جنبش آمده است: سهل‌انگاری در چنین مسائلی در قبال هر طرف خارجی در را به روی انواع دخالت‌های خارجی باز خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، بررسی مجدد مسائل کنار گذاشته شده و تصمیم گیری درباره آنها از جمله اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تصمیمی ملی است و به لحاظ قانونی این مصوبه غیرقابل مناقشه و بی‌بازگشت است.

جنبش النجباء اضافه کرد: بررسی درباره امکان اجرای این مصوبه در حال حاضر یا تعویق آن به دلیل فشارهای طرف آمریکایی و مخالفتش با خروج در حال حاضر یا تعویق آن به قبل از انتخابات آمریکا غیرقابل قبول است تا بتواند برای دونالد ترامپ، مجرم زمانه یک پشتوانه باشد.

جنبش النجباء همچنین غیرمنطقی دانست که طرف آمریکایی بر طرف عراقی در خصوص تحت پیگرد قرار دادن افرادی که در برابر اشغالگران مقاومت می‌کنند، فشار وارد کند.

این جنبش بر لزوم سرعت اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک عراق و بستن هر گونه پایگاهی در داخل مرزهای این کشور تاکید کرد.

در این بیانیه‌ همچنین از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواسته شد تدابیر بازدارنده‌ای را در برابر نیروهای اشغالگر ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی عراق اتخاذ کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخراج آمریکا از منطقه خروج آمریکا از عراق جنبش النجبا عراق جنبش النجباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای خبر خروج «یحیی السنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه را پوشش دادند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منابع اطلاعاتی این رژیم خبر حضور السنوار در خیابان‌های نوار غزه و خروج وی از تونل‌های مقاومت را تایید کرده‌اند.

همچنین خبر حضور میدانی یحیی السنوار در نوار غزه و دیدار وی با مبارزان فلسطینی در این باریکه هیاهوی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

روز گذشته نیز روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد: یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه، از وقایع میدانی بی‌خبر و جدا نیست. این موضوع در حالی است که جنگ اسراییل علیه غزه شبانه روز ادامه دارد.

این منبع وابسته به حماس گفت: سخن از این که السنوار در تونل‌ها منزوی شده تنها ادعایی از طرف نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی وی است تا از این طریق در برابر اسراییلی‌ها و هم‌پیمانانشان بر شکست خود در تحقق اهداف اعلامی سرپوش بگذارند. السنوار به عنوان فرمانده میدانی جنبش در حال انجام وظیفه خود است.

این عضو ارشد حماس اعلام کرد: اخیرا سنوار از منطقه‌های درگیری میان مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر بازدید کرد و با برخی از مبارزان جنبش حماس روی زمین و نه در داخل تونل‌ها دیدار کرد.

بر اساس گفته‌های این منبع وابسته به حماس نزدیک به ۳۰ ژنرال و افسر شاباک که در روز هفتم اکتبر سال گذشته میلادی در یگان‌های نظامی و برخی مواضع نظامی بسیار حساس اسیر شدند در حال حاضر نزد حماس هستند.

پس از انتشار خبر حضور میدانی السنوار در خیابان‌های نوار غزه، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت نیز اعلام کردند که حضور میدانی السنوار در حالی که اسیران صهیونیست در تونل‌ها هستند شکست رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین بیان کردند: تحقیقات درباره خبر حضور السنوار در خیابان‌ها انجام شد و منابع اطلاعاتی موثق خروج وی از تونل‌ها را تایید کردند. این در حالی است که اسیران همچنان در تونل‌ها هستند.

این شهرک‌نشینان تاکید کردند: تصویر السنوار در خیابان‌های غزه -چه مورد عکس‌برداری قرار گرفته باشد و چه قرار نگرفته باشد- از یک سو و انزوای اسیران در تونل‌ها از سوی دیگر نشانگر شکست اسراییل است.

کد خبر 6088538

دیگر خبرها

  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی