Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رخشانی مهر، معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با بیان اینکه سال قبل ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نقدی دریافت کردیم، گفت: این مبلغ را از بین ۳۱ استان کشور فقط به مدارس استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه برای امسال پیش بینی می‌شود که برای تامین اعتبار، این مبلغ فراتر رود، گفت: تاکنون پروژه‌ای غیر فعال و نیمه تمام در استان کرمان نداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: به فرموده حصرت علی (ع) آن کسی که کار خیر انجام می‌دهد، آن کار خیر از انجام آن بالاتر است چراکه با این عمل خیر خواهانه به جامعه، صدقات جاری را برای خود بر جای گذاشته است.

 

او افزود: شما خیرین تنها مدرسه سازی نکرده اید بلکه بچه‌ها را ساختید تا آنها، شما را الگوی خود قرار دهند.

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های قانونی، بیان داشت: ظرفیت‌های قانونی در استان کرمان به حداقل ممکن مورد استفاده قرار گرفته و وضعیت سرانه آموزشی در این استان زیر حد متوسطه کشوری است.

 

او گفت: ۵ کیلومتر تجاری در اختیار آموزش وپرورش است که معطل مانده و باید تعیین تکلیف شود، بنابراین از خیرین درخواست می‌شود اولویت سرانه‌ها را طوری تقسیم بندی کنند تا به عدالت نزدیک‌تر شود.

احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان نیز ضمن قدر دانی از خانم گیتی نژاد خیر مدرسه ساز با ساخت ۴۰۰ مدرسه در کشور به عملکرد ساخت و ساز‌های خیر ساز در کرمان اشاره کرد و گفت: ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از سال ۱۳۹۰ در استان داشته ایم که تاکنون به همت خیرین ۲۹۰ پروژه تعیین تکلیف شده و۱۰ مورد دیگر نیز در راس تصمیم برای اتمام و ساختشان هستیم.

 

او افزود: در سال گذشته هزار میلیار تومان در این خصوص هزینه شده است که امسال به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اسکندری نسب با اعلام اینکه ۱۰۰۰ کلاس درس به همت خیرین در سال تحصیلی جدید، در اختیار آموزش و پرورش، قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در طرح آجر به آجر، همه مردم می‌توانند با هر هزینه‌ای در مدرسه سازی مشارکت داشته باشند که در این خصوص چندی پیش به همت ۹۵ نفر مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ای در شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

 

او به سیل امسال طی فروردین ماه اشاره کرد و بیان داشت: در سیل سال جاری ۲۶۰ مدرسه با هزار و ۵۷۸ کلاس درس نیازمند آماده سازی برای سال تحصیلی جدید هستند.

اسکندری نسب گفت: در ۳۱ منطقه آموزشی، ۱۶ منطقه با ۶۶۵ دانش آموز، ۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه تخریبی بوده که نیازمند مقاوم سازی هستند.

 

او با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر دو هزار و ۶۰۰ مدرسه به همت خیرین در استان کرمان ساخته شده است، گفت: در طی دو سال اخیر ۲۵۶ مدرسه در قالب ۱۲۸ کلاس درس در استان کرمان ایجاد وساخته شده است که در هفته گذشته در شهرستان بافت و رفسنجان ۱۰ مدرسه و یک مجتمع ورزشی خیر ساز کلنگ زنی شد.

اسکندری نسب با اذعان به اینکه ۱۳۸ مدرسه به همت خیرین در حوزه عشایری ساخته شده است، افزود: این کار خیر خواهانه در رفع مشکل دانش آموزان از مدارس کانکسی و نبود سیستم‌های گرمایشی وسرمایشی، بسیار کمک دهنده بوده است.


واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان هم در این مراسم با اعلام اینکه امروز یک حرکت خوب و مبارک در کرمان اتفاق می‌افتد، گفت: بدین ترتیب با حمایت خیرین و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و موسسه خیریه مهر گیتی ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس درس ساخته خواهد شد.

او افزود: تا اینجای کار خیرین کمک شایانی به ما کرده اند، به طوری که در سال ۹۷ میزان مشارکت خیرین ۳۲ میلیارد بوده و این میزان مشارکت در سال ۹۸ به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان رسیده و با کمک خیرین مدرسه ساز است که ما در ساخت کلاس درس نیز رشد داشتیم و در کنار اعتبارات دولتی توانستیم از ۲۷۰ کلاس درس در سال ۹۷ به ۳۵۱ کلاس درس در سال ۹۸ برسیم.

 

واعظی نژاد تصریح کرد: با کمک خیرین و فعالان اقتصادی و کارخانجات و صنایع بومی استان برنامه داریم، در سال ۹۹ تعداد هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: امروز را به فال نیک می‌گیریم، چرا که دستگاه‌های دولتی، نظارتی، امنیتی و خیرین مدرسه ساز و فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر و به کمک همدیگر شتافته اند تا آینده درخشانی برای دانش آموزان این استان رقم زده شود و تصویر زیبایی از افق آینده روشن را برای فرزندان این مرز و بوم ترسیم کنیم.


در این آیین خانم گیتی نژاد، مدیر عامل موسسه مهر گیتی با ابراز خرسندی از به ثمر نشیتن زحمت ۶ ماهه خود در این خصوص، گفت: خوشحالیم که ۱۲۰ مدرسه دیگر به کارنامه مهر گیتی اضافه شد.

او با بیان اینکه ما معتقدیم مدرسه محل اوج انسان‌ها است، افزود: در صورتی که دانش آموزان در مدرسه استاندارد درس بخوانند، مسلماً معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای به دنبال شیوه‌های نوین آموزشی رو می‌آورند.

 

گیتی نژاد با اعلام اینکه در چنین مدارسی قطعاً استعداد بچه‌ها هم شکوفه خواهد شد، بیان داشت: کمترین اثری که این امر می‌تواند برای دانش آموزان در برداشته باشد، همین است، احساس کنند به آن‌ها اهمیت داده شده است.

در ادامه این نشست، تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس به همت فعالان اقتصادی و موسسه خیریه مهر گیتی امروز همزمان با جلسه شورای آموزش و پرورش منعقد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان کرمان فعالان اقتصادی استان کرمان میلیارد تومان آموزش و پرورش همت خیرین اسکندری نسب دانش آموزان مدرسه ساز کلاس درس مهر گیتی کار خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه چه نقشه‌ای کشیدن! + فیلم»، «همه آنچه باید از بار الکتریکی در فیزیک بدانیم»، «اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن»، «حکایت خواندنی از ضرب المثل توبه گرگ مرگه؛ خلاصه حواستون باشه»، «اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن»، «فیلم خواستگاری دانش آموز دختر از آقا معلم؛ چه نامه‌ای هم براش نوشته!»، «عکس هایی از کوچکترین مدرسه دنیا»، «» را با کلیک بر روی تیتر بخوانید.

برای خواندن مطالب روی تیترها کلیک کنید

نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس

رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم

در مورد سریال حشاشین چه می دانید؟

 

عکس هایی از کوچکترین مدرسه دنیا

فیلم خواستگاری دانش آموز دختر از آقا معلم؛ چه نامه‌ای هم براش نوشته!

اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن

حکایت خواندنی از ضرب المثل توبه گرگ مرگه؛ خلاصه حواستون باشه

همه آنچه باید از بار الکتریکی در فیزیک بدانیم

دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه چه نقشه‌ای کشیدن! + فیلم

قدرت تمرکزت رو بسنج؛ تخته‌ای رو که دارت قرمز داره 15 ثانیه‌ای پیدا کن

این شیرینی یه تخم‌مرغی رو خیلی راحت روی گاز درست کن

با این روشها کم درس بخون اما نمره‌ی عالی بگیر

وقتی رضا رشیدپور آهنگ اون ور آبی میخونه + فیلم

کسانی که بیشترین تمرکز را دارند میتوانند 3 تفاوت دو عکس را پیدا کنند

 

دیگر خبرها

  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است