Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:37:41 GMT

همتی بر تداوم اصلاح ناترازی بانکها تأکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۵۴۳۸

همتی بر تداوم اصلاح ناترازی بانکها تأکید کرد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه عبدالناصر همتی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات معیشتی به ۲۱ میلیون نفر از هم‌وطنان، بر تداوم اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اهمیت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری از طریق واگذاری اموال و دارائی‌هایشان‌ گفت: بانکها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌توانند ضمن کمک به تعمیق این بازار در راستای اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند. وی در ادامه بانکها را به فراهم کردن امکان بهره مندی از شرایط مناسب این بازار برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام به عنوان یک روش متداول و مرسوم در نظام مالی دنیا توصیه کرد.

در ادامه همتی ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عراق، حجم معتنابه صادرات به عراق و منابع ارزی حاصل از آن را فرصت خوبی برای کشور دانست و اعلام کرد: با مذاکرات و توافقات انجام شده با همتایان عراقی، بخش عمده‌ کالاهای اساسی و دارو از این محل تأمین خواهد شد. ایشان همچنین به اقدامات مشابهی که در آینده برای بهره‌گیری از فرصت‌های دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است، اشاره کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین با توجه به تکمیل و ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به گواهی اعتبار مولد در شورای عالی بورس از مدیران نظام بانکی خواست برای اجرایی شدن و گسترش بهره‌گیری از این ابزار در سال "جهش تولید" سرعت عمل به خرج دهند.

در این نشست همتی با توجه به فصل برداشت گندم، ‌ مشارکت فعال شبکه بانکی کشور و برنامه ریزی لازم به منظور تامین منابع مورد نیاز برای خرید گندم توسط بانکها را خواستار شد.

در پایان رئیس کل بانک مرکزی بر تسریع و تسهیل شرایط توسط بانکها در فرآیند پرداخت وام ازدواج و نیز اتخاذ تمهیدات مناسب و راهکارهای عملی برای همراهی در رفع مشکل مسکن هم‌وطنان و افزایش عرضه مسکن تاکید کرد.

برچسب‌ها عبدالناصر همتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی عبدالناصر همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند