Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:07:03 GMT

طرح ولایت مجالی برای تحول در ساختار فکری جوانان است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۶۰۰۸

طرح ولایت مجالی برای تحول در ساختار فکری جوانان است

حجت الاسلام ابوطالبی با تأکید بر این که طرح ولایت مجالی برای تحول در ساختار فکری جوانان است، گفت: در این طرح ورود نظری ترین مباحث در کارکردهای اخلاقی، حقوقی و سیاسی آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی ابوطالبی» عصر امروز در نشست خبری «طرح تابستانی ولایت» که در سالن اندیشه مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که مرکز مآب از 24 سال قبل دوره های آموزش طرح ولایت را آغاز کرده است، گفت: این دوره ها فراز و فرود خاص خود را داشته و کتاب هایی که تألیف شده نیز ارتقای خوبی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز آموزش های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: چند سالی است که شش کتاب مشخص تدریس می‌ شود و مجموعه این کتب شش گانه از بحث معرفت شناسی و خداشناسی و انسان شناسی شروع می‌ شود و تا فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق و فلسفه سیاست ادامه می‌ یابد و ما در حقیقت از مباحث نظری شروع کرده و به عینی ترین مباحث روز جامعه می‌ رسیم.

 

وی در ادامه با بیان این که طرح ولایت مجالی برای تحول در ساختار فکری جوانان است، عنوان کرد: مجموعه این شش کتاب یک نظام پیوسته از اندیشه اسلامی را ارائه می‌ دهد و این بحثی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید فراوانی دارند و طبق نظر ایشان این که اندیشه های بنیادین اسلامی به مسلک اجتماعی تبدیل شود، یکی از ضروری ترین نیازهای تفکر مذهبی است.

 

حجت الاسلام ابوطالبی با اشاره به این که تداوم بحث های خداشناسی و انسان شناسی در مسائل اخلاقی، حقوقی و سیاس و همچنین در بحث کارآمدی حکومت اسلامی مورد بحث قرار می‌ گیرد، گفت: این کتاب ها با رویکرد عقلی تدریس می‌ شود یعنی تمام مباحث این کتاب ها به صورت استدلالی و عقلی و برهانی طرح می‌ شود.

 

وی تصریح کرد: مباحث مبتنی بر آیات و روایات به صورت صرف نیست یعنی حتی کسی که هیچ گونه پیش فرض دینی هم نداشته باشد می‌ تواند با این کتاب ها ارتباط برقرار کند هرچند مستندات قرآنی و روایی مباحث نیز مطرح می‌ شود.

 

رئیس مرکز آموزش های بنیادین مآب بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مطرح کردند که کسانی که دنبال عدالت خواهی هستند باید از مبانی معرفتی کاملی برخوردار باشند در غیر این صورت بعضا دچار انحراف می‌ شوند که نمونه این بحث را می‌ توان در سازمان های فرقان و مجاهدین خلق مشاهده کرد.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ایشان همچنین تأکید کردند که تحول خواهی نیز باید مبتنی بر مباحث معرفتی اسلامی باشد و یکی از بهترین نمونه های این بحث ها که با این نگاه تألیف شده و برگرفته از تفکرات بزرگان دین از جمله امام و رهبری، شهید مطهری و علامه طباطبایی(ره) است، همین شش کتاب است و مثل یک مجموعه به هم پیوسته است که پله و پله پیش می‌ رود.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوره طرح ولایت طرح ولایت دانشجویی طرح ولایت طرح ولایت کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم همچون دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و عصر امروز به پایان رسید.

کد خبر 6095363 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری