Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@23:23:49 GMT

نشانی خانه‌های خالی را به 1526 گزارش دهید

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۶۵۷۳

نشانی خانه‌های خالی را به 1526 گزارش دهید

به گزارش افکارنیوز،

«سامانه ملی املاک و اسکان» از سوی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و سازمان امور مالیاتی مکلف شده که اطلاعات هویتی مودیان خود را در اختیار این سامانه قرار دهد تا آغازی باشد برای شناسایی صدها آپارتمان خالی که بازار عرضه و تقاضا را بهم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- با این حال  در بسیاری ازمواقع مودیان اطلاعات کامل و درستی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نمی‌دهند به همین دلیل بخشی از اجرای این مصوبه به گزارش‌های مردمی از خانه‌های خالی نیازمند است.

روز شنبه ۳۱ خرداد در تماس با سامانه ارتباط مردمی امور مالیاتی شهر و استان تهران و گفت‌و گو با اپراتور این مرکز مطلع شد که مردم می‌توانند گزارش انواع فرار مالیاتی را به این مرکز اطلاع دهند.

به گفته اپراتور این مرکز، مردم باید هنگام گزارش خود آدرس خانه و نام صاحب ملک را داشته باشند و این مرکز در تلاش است تا گزارش خانه‌های خالی را به عنوان بخش مهمی از اطلاعاتی که قرار است در سامانه ثبت شود از خود مردم بگیرند.

بر اساس تجربه کارشناس این مرکز دریافت گزارش مردمی از فرارهای مالیاتی بهترین نحوه کشف است چرا که در بسیاری از مواقع مودیان گزارش دقیقی از وضعیت ملک خود ارائه نمی‌دهند اما انگیزه مردم برای ارائه گزارش‌های واقعی بیشتر است.

« محمد اسلامی »  وزیر راه و شهرسازی آخرین بار خبر داد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری، خالی و ۲ میلیون واحد خانه دوم در کشور وجود دارد که در برنامه وزارت راه برای عرضه و ورود به بازار مسکن قرار دارد.

وزارت راه هفته گذشته نیز اعلام‌کرد که مالکان خانه‌های خالی که در تابستان امسال و تا پایان تابستان واحدهای خالی خود را به بازار عرضه کنند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

تلاش دولت کنترل قیمت اجاره‌بها با عرضه بیشتر خانه‌های خالی به باز است و قرار است تا پایان سال مالکان خانه های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی محمد اسلامی مالیات وزیر راه و شهرسازی سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی محمد اسلامی خانه های خالی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟

روزبه کردونی با اشاره به اینکه مطابق گزارش‌های رسمی درآمد‌های مالیاتی دولت در سه سال گذشته بیش از ۴ برابر شده و از حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است، اظهار داشت: مناسب است مسئولین ذیربط گزارشی از تاثیرباز توزیعی این افزایش رویایی درامد‌های مالیاتی ارائه دهند تا مشخص شود تاثیر این افزایش درآمد‌های مالیاتی بر زندگی روزمره و سفره مردم و رفاه آحاد شهروندان چیست.

به گزارش ایلنا، وی با تاکید بر اینکه در بین کارکرد‌های چندگانه مالیات، یکی از مهمترین کارکرد‌ها توزیع درآمد است، لذا وقتی با افتخار اعلام می‌شود که درآمد‌های مالیاتی ۴ برابر شده است، ضروری است توضیح داده شود که این افزایش درآمد چه تاثیری بر وضعیت فقر و نابرابری داشته است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت یک معیار مهم در خصوص صحت سنجی ادعای دولت‌ها در حمایت اجتماعی از فقرا و گروه‌های آسیب پذیر نحوه هزینه کردن و نظام بازتوزیع در آمد‌های مالیاتی است لذا بسیار مهم است که مشخص شود این افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی که مستند به گزارش‌های منتشر شده و بررسی بودجه‌های سنواتی اتفاقا بیشتر از آنکه ثروتمندان و فعالانی که فرار مالیاتی می‌کنند و یا نهاد‌های و بنیاد‌های اقتصادی اخذ شود از طریق مالیات‌های غیر مستقیم و فشار به آحاد مردم و آحاد حقوق‌بگیران دریافت می‌شود، در چه مکانیزم بازتوزیعی در مقابله با فقر و نابرابری استفاده می‌شود.

کردونی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس صراحتا اعلام کرده است نظام مالیاتی در بودجه عمومی دولت مکانیزم بازتوزیعی مشخصی ندارد لذا مهم است که توضیح داده شود در آمد‌های مالیاتی ۴ برابری در سالیان گذشته و بیش از هزار و صد میلیارد تومانی در آمد مالیاتی در ۱۴۰۳ که ۳۵% آن مربوط به مالیات اشخاص حقوقی و ٪۳۶ مربوط به مالیات بر کالا‌ها و خدمات، دو دهم درصد آن توسط نهاد‌های اقتصادی انقلابی، سه صدم درصد از مالیات بر واحد‌های مسکونی گران‌قیمت، دو دهم درصد از مالیات بر خودرو‌های لوکس اخذ می‌شود قرار است چگونه بر ارتقا رفاه و مقابله با فقر و نابرابری هزینه شود.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در پایان اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس صراحتا اعلام کرده است در سه سال گذشته هم فقر در فقرا عمیق‌تر شده است، هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند، طبقه متوسط فقیرتر شده است و سرانه خط فقر سه برابر شده است، خوب بسیار ضروری است که توضیح داده شود این افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیات که اتفاقا از مهمترین ابزار‌های رفاهی برای مقابله با فقر و نابرابری است چه تاثیری بر این وضعیت فقر و نابرابری داشته است و مکانیسم بازتوزیع آن به نفع فقرا چگونه بوده است؟

دیگر خبرها

  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • مصائب روستای سوخته؛ این‌بار ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نه!
  • افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • تماس‌های عجیب و غریب با ۱۲۵! 
  • بازماندگان امام‌زاده ابراهیم چه می‌گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • بازماندگان امامزاده ابراهیم چی می گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نداشت؛ روایت بازماندگان روستای سوخته
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد