Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه اول تیرماه طبق آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، روز پایان تعطیلی ۴ ماهه مراکز فرهنگی و هنری در کشور است؛ تعطیلاتی که در حوزه هنر سالن‌های تئاتر، کنسرت موسیقی و سینما را در رکود کامل فروبرده بود و حالا بازگشت فعالیت هرکدام به وضعیت عادی و مهم‌تر از آن، ترغیب مخاطبان به حضور در آن‌ها تبدیل به یک چالش جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی سینماها بدون راه‌یابی فیلم تازه به چرخه اکران رقم خورده است، بازگشایی سالن‌های تئاتر محدود به چند اجرا شده و بسیاری از مراکز شناخته‌شده برای امروز هیچ نمایشی روی صحنه نخواهند برد، کنسرت‌های موسیقی هم که همچنان در وضعیت تعطیل قرار دارد و هنوز اطلاع‌رسانی درباره هیچ اجرای تازه‌ای صورت نگرفته است. در چنین شرایطی زمزمه اوج‌گیری مجدد موج ابتلا به ویروس کرونا و طرح برخی هشدارها در زمینه لزوم بازگشت محدودیت‌ها، نگرانی‌ها را دوچندان کرده است. در این شرایط آیا امروز را می‌توان به‌معنای واقعی روز پایان تعطیلی مراکز هنری و بازگشت فعالیت‌ها و رویدادها به روال عادی دانست؟

بازگشایی منوط به حفظ سلامت جامعه

همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این نگرانی‌ها پیرامون از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی و مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها، به خبرنگار مهر گفت: اطلاعیه منتشرشده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازگشایی مجدد مراکز فرهنگی و هنری بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا شکل گرفت که در آن اطلاعیه چند پیش شرط وجود داشت مبنی بر اینکه این بازگشایی تا زمانی است که سلامت جامعه به خطر نیفتد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هر وضعیتی که باعث ایجاد شرایط بحرانی شود، بر این ابلاغیه و ابلاغیه‌های دیگر ستاد تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تأکید کرد: تا زمانی که شرایط پایدار و مورد تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و خطری احساس نشود، طبق اطلاعیه منتشرشده قبلی، کلیه مراکز فرهنگی و هنری فعال خواهند بود.

برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت محدودیت‌ها ذی‌صلاح نیستیم

امیرزاده در پاسخ به برخی منتقدان بازگشایی مراکز هنری در مقطع کنونی با توجه به موج تازه شیوع ویروس کرونا هم گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره از سرگیری محدودیت‌ها مرجع ذی‌صلاحی نیستیم. کمااینکه در حال حاضر رستوران‌ها و فضاهای ورزشی که طبیعتاً پرخطرتر از مراکز فرهنگی و هنری هستند، بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده‌اند.

وی در عین حال تأکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زمینه بازگشت محدودیت‌ها و یا ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به طور کامل تابع تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا هستیم.

کد خبر 4953829 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: همایون امیرزاده تئاتر ایران فیلم سینمایی کنسرت موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا فیلم سینمایی ویروس کرونا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما محمدعلی کشاورز سازمان سینمایی رادیو نمایش سازمان صداوسیما برنامه رادیویی سریال ایرانی شیوع کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا مراکز فرهنگی و هنری محدودیت ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم