Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مسئول پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد از مرمت خانه‌ای تاریخی در محله‌ی تاریخی منسوب به محل زندگی یکی از اساتید حافظ شاعر بزرگ کشورمان، به منظور اختصاص آن به خانه شعر و ادب فارسی خبر داد.

«محسن عباسی هرفته» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی خانه شعر و ادب فارسی در محله تاریخی شیخداد در شهر یزد، تصریح کرد: محله شیخداد منسوب به محل سکونت و زندگی «شیخ محمد دادا» استاد «حافظ» شاعر بزرگ کشورمان است و از آنجایی که این پیوست فرهنگی میان این محله و حافظ وجود دارد، خانه‌ای تاریخی در این محله را برای راه‌اندازی خانه شعر و ادب فارسی یزد برگزیده و در حال مرمت آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی برای مرمت این خانه‌ی تاریخی، گفت: این خانه تاریخی که متعلق به دوران قاجار و دارای مساحت ۳۰۰ مترمربع است، قرار بود از سوی شهرداری به پارکینگ تبدیل شود ولی به واسطه اقدام شورای شهر حفظ و از وضعیت بسیار نامطلوب خود خارج شد.

عباسی رونق شعر و ادب فارسی در محله شیخداد به عنوان یکی از محلات قدیمی و فرهنگی یزد را از عوامل موثر در اشاعه فرهنگ در جامعه برشمرد و اظهار کرد: حفظ و توسعه شعر و ادب فارسی در خانه‌ای تاریخی و در محله‌ای فرهنگی و ادبی و همچنین در شهری جهانی، می‌تواند بهترین بستر را برای پاسداشت فرهنگ مهیا کند.

وی فراهم کردن محفل شعرا و پاتوقی برای شعر و ادب فارسی در دامن بافت تاریخی را از عوامل هم افزایی و حضور جوانان در بافت تاریخی دانست و گفت: متاسفانه شعر و ادب فارسی به نوعی در بین جوانان مهجور مانده است و این بستر می‌تواند جاذبه‌ای برای کشش جوانان به سمت شعر و ادب فارسی باشد چرا که جوانان امروز، رغبت و علاقه زیادی به بافت تاریخی دارند و امیدواریم از بستر معنوی این فضا نیز بیشتر بهره‌مند شوند.

عباسی رونق ادب و فارسی را از عوامل رونق گردشگری فرهنگی پس از بحران کرونا دانست و در پایان یادآور شد: یزد سرزمینی با پیشینه فرهنگی و مامن شاعرانی بزرگ همچون وحشی بافقی، ریاضی یزدی و فرخی یزدی است که سیر زندگی آن‌ها در یزد از جاذبه‌های فرهنگی ارزشمند این سرزمین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حافظه بافت تاريخي شوراي شهر يزد شعر و ادب فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی