Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی شنبه شب در نشست با خبرنگاران و رسانه‌های گروهی در دیداری صمیمانه به سوالات مختلف شرکت کنندگان پاسخ گفت.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ابتدا از تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات و رسانه‌ها در برگزاری انتخاباتی قانونی تشکر و قدردانی کرد و گفت: امروز خود را نماینده استان قزوین و سپس همه ملت ایران می دانم و امیدوارم با استفاده از همه نخبگان و مشورت رسانه‌ها بتوانم در مسیر خدمت به مردم در مدت چهار سال همه توانم را به کار گیرم و مطالبات مردم را پاسخ دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که با استقبال بسیاری از خبرنگاران رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و نشریات محلی و سراسری، سایت‌های خبری، فعالان شبکه مجازی قرار گرفت سوالات مختلفی در زمینه‌های رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم، جذب سرمایه گذار، دیدار با مردم و حضور در محلات کم برخوردار، تشکیل کمیته‌های تخصصی در دفتر نمایندگی، انتخاب مدیران بومی و توانمند، تقویت جایگاه رسانه‌ها، رسیدگی به مناطق محروم، مطرح شد که نماینده قزوین، البرز و آبیک به آنها با حوصله پاسخ داد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار داشت: در ارائه خدمت هیچ ممیزی نداریم و همه این حق را دارند که آزادانه وارد دفتر نمایندگان شده و مطالبه گر خواسته‌های به حق خود باشند و ما هم موظف به پاسخگویی هستیم و باید همه درخواست‌ها را پیگیری کرده و به مردم جواب منطقی دهیم.

وی اضافه کرد: در این مدت با ۲۰۰ نفر از شهروندان گروه‌های مختلف دیدار مردمی داشتم و در اکثر ادارات حضور یافتم تا ضمن آشنایی با روند کارها یک ارزیابی نسبی از مدیریت‌ها و مشکلات داشته باشم و در حد توان برای حل آنها برنامه ریزی شود.

شناسایی شخصیت‌های تأثیرگذار استان قزوین

سیاهکلی بیان کرد: مشکلات مردم فراوان و ظرفیت‌های استان که مغفول مانده نیز زیاد است و اگر درست برنامه ریزی و اقدام کنیم می‌توانیم بخشی از این گرفتاری و مشکلات را حل کرده و رضایت مردم را جلب کنیم به همین دلیل تصمیم دارم از همه شخصیت‌های تأثیرگذار داخل و خارج از استان برای حل مشکلات و حرکت در مسیر توسعه استفاده کنم.

وی اضافه کرد: باید از همه افراد دلسوز استان برای شناسایی و طرح مشکلات و نیز ارائه راهکار حرکت در مسیر توسعه استفاده کنیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود و رویکرد ما تعیین نقشه راه برای هویت دادن به شخصیت‌ها و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمینه سرمایه گداری افراد قوی داریم که به دلیل بی توجهی از استان رفته‌اند که باید مسیر بازگشت آنها به استان یا حداقل بیان دیدگاه برای حل مشکلات را مهیا کنیم و خود را از راهنمایی و کمک هیچکس بی نصیب نکنیم.

انقلابی اصولگرا هستم / سرسپردگی جناحی ندارم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رویکرد سیاسی شما چیست گفت: تلاش می‌کنم فرد مستقلی باشم و ضمن داشتن تفکر اصولگرایی، سرسپردگی جناحی ندارم و اگر یک جا رادیکال حرکت کردم از رسانه‌ها انتظار دارم تذکر دهند.

سیاهکلی یادآور شد: جایگاه وکالت دوتا شدنی نیست و حق ندارم آن را به فرد دیگری واگذار کنم و نمایندگی مردم به صورت قائم مقامی و شورایی هم نیست و حفظ استقلال نماینده منتخب مردم یک اصل مهم است.

وی تصریح کرد: البته باید قدردان همه کسانی که برای من کار کردند باشم و به آنها خدمت کنم اما در اختیار یک جناح نیستم و چون برای یک دوره آمده‌ام فکر می‌کنم فرصت برای خدمت به مردم شریف استان بسیار کم است و نباید این زمان در حواشی و سیاسی بازی از دست برود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با شنیدن دغدغه‌های خبرنگاران در خصوص مشکلات راه، آب و بیکاری، بهره گیری از ظرفیت صنعتی و معدنی را عامل مهمی در تأمین اشتغال و رونق اقتصاد دانست و اظهار داشت: در بسیاری از مناطق استان قزوین از جمله الموت، طارم ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وجود دارد که باید در این دوره با عزمی بیشتر برای عملیاتی شدن ایده‌ها و برنامه‌ها همت کرد.

استفاده از مدیران بومی در اولویت است

وی انتخاب مدیران بومی را از اولویت‌های خود دانست و در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: در شرایط کنونی که چند ماه تا پایان دوره ریاست جمهوری باقی است به نظر می‌رسد تغییر و جابجایی مدیران در استان منطقی نباشد لذا به استاندار هم دیدگاه خود را گفته‌ام که مدیران کنونی بمانند و خدمت کنند و تغییر فقط برای مدیران ضعیف صورت گیرد.

سیاهکلی اضافه کرد: اعتقاد دارم در استان قزوین افراد بومی و قوی برای سپردن مسئولیت زیاد است و می‌توانیم از افراد شایسته و متعهد و پاک دست استان در بسیاری از مسئولیت‌ها استفاده کنیم.

سیاهکلی در خصوص علت انتخاب کمیسیون صنایع هم اظهار داشت: هر چند به دلیل سبقه مدیریتی در رسانه ملی و آشنایی با الکترونیک و ارتباطات و امور فرهنگی بسیار علاقمند بودم که در کمیسیون فرهنگی یا ارتباطات باشم اما در این مدت که با جمع زیادی از صنعتگران و تولیدکنندگان دیدار داشتم به تقاضای برخی از آنها احساس کردم چون استان قزوین صنعتی است می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت کمیسیون صنایع و معادن برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کرده و به اشتغال و رونق اقتصاد استان کمک کرد لذا حضور در این کمیسیون را ترجیح دادم و امتیاز لازم را نیز داشتم و امیدوارم این حضور بتواند در گره گشایی از مشکلات جامعه کارگری مؤثر باشد.

خبرنگار دیگری در خصوص پرونده هفت سنگان پرسید و سیاهکلی در این مورد گفت: این پرونده از موضوعاتی است که مدت‌های مدیدی در استان مطرح شده و با مطالعه‌ای که روی آن داشته ام به نظر می‌رسد از لحاظ ظاهری مشکل قانونی ندارد البته از جناب آقای رئیسی هم پرسیدم و ایشان گفت خودم روی آن نظارت دارم و توسط یک قاضی در حال رسیدگی است.

وی اضافه کرد: به هر حال اطلاعات ما از قاضی پرونده حتماً کمتر است ولی پرونده پیچیده شده و من هم منتظر اعلام حکم قضائی هستم و هر رأیی که صادر شد باید همه به آن تمکین کنند و فصل الخطاب فقط قانون است.

سیاهکلی تصریح کرد: باید با تخلف در هر جناح و باند و مسئولیتی برخورد شود اما منطقی نیست فضا را آنقدر سیاسی و پیچیده کنیم که کار قضاوت سخت شود.

ارتباط با همه شخصیت‌ها برای توسعه استان لازم است / ‬احتیاط می‌کنم

یکی دیگر از خبرنگاران پرسید شما اعتقاد دارید باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای حل مشکلات استان استفاده کرد و این نظر ارزشمند است اما آیا از شخصیت‌های سیاسی خارج استان هم استفاده خواهید کرد که نماینده قزوین پاسخ داد: با کمی احتیاط با شخصیت‌های سیاسی هم ارتباط منطقی خواهم داشت.

ظرفیت‌های فرهنگی را غفلت نکنیم

در ادامه این نشست یک خبرنگار در خصوص برند شدن هنر و فرهنگ استان بویژه خوشنویسی پرسید و گلایه کرد که فرهنگ همچنان در مظلومیت و مورد غفلت است که در این باره نیز سیاهکلی گفت: قبول داریم که قزوین در خوشنویسی سرآمد است اما باید پذیرفت برای برند سازی آن اقدام مناسبی صورت نگرفته اما در کنار خوشنویسی، هنرهای دیگری هم داریم که باید تلاش کنیم برای برند سازی آن باید کارهای مناسبی صورت گیرد.

وی در خصوص شفافیت هم اظهار داشت: شفافیت قواعد و اصولی دارد که با اصل آن موافقم اما منظور از شفافیت این نیست که همه چیز گفته شود که مورد سو استفاده دشمن قرار گیرد برای نمونه وقتی در جلسات غیر علنی مجلس نکاتی مطرح می‌شود به بهانه شفافیت نمی‌توان اطلاعات آن را در اختیار عموم قرار داد.

در الموت صنایع پاک مستقر شود

سیاهکلی در خصوص استقرار صنعت در مناطق مختلف استان برای کاهش بیکاری هم تصریح کرد: به دلیل جذابیت‌های گردشگری در استان در توزیع صنایع هم باید برنامه مدونی داشته باشیم و برای نمونه در الموت باید صنایع پاک مستقر شود تا چشم اندازهای طبیعی و قابلیت‌های گردشگری را مخدوش نکند و منطقه از بکر بودن خارج نشود.

وی اضافه کرد: الموت با داشتن محصولات شاخصی چون فندق، گیلاس و زغال اخته که مواد اولیه شکلات است می‌تواند به قطب صنعت شکلات کشور تبدیل شود و برند شکلات الموت را تولید کند که این ایده نیازمند مطالعه دقیق و نگاه کارشناسی و ایجاد بسترهای لازم است تا بتوان به اشتغال و اقتصاد منطقه کمک کرد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ظرفیت در منطقه طارم با محصول زیتون و مواد معدنی چون مس می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد و ما باید برای تسهیل در امور کمک کنیم.

وی در خصوص وضعیت کارگران فصلی و مشکلات آنها هم گفت: بزودی در میان این کارگران زحمتکش حاضر شده و مشکلاتشان را بررسی خواهیم کرد ولی باور داریم که شأن این افراد نیست که در خیابان پراکنده باشند و با سختی دنبال کار بروند در حالی که می‌توانیم با راه اندازی یک اپلیکیشن نیازهای خدماتی را با حفظ کرامت افراد اعلام کرده و آنها را به کار گیریم و یا یک مکان موقت برای آنها ایجاد کنیم.

نگران آینده سیاسی خود نیستم / برای یک دوره آمده ام

سیاهکلی در ادامه بیان کرد: من خود را برای یک دوره نماینده مردم می دانم و در این زمان کوتاه تلاش می‌کنم به وعده‌ها و مطالبات مردمی عمل کنم و هرگز دنبال بسترسازی برای ماندن در دور دوم نیستم به همین دلیل شبانه روز تلاش خواهم کرد تا گوشه‌ای از گرفتاری‌های مردم را حل کنم و نقشی هرچند ناچیز در توسعه استان داشته باشم.

وی اضافه کرد: هرگز نگران آینده سیاسی خود نیستم و قرار نیست هنوز نیامده به دنبال تثبیت خود و منافع شخصی باشم زیرا مردم آنقدر سختی کشیده اند و در بخش‌های مختلف از ما ناراضی هستند که تنها با خدمت صادقانه و بی منت می‌توان رضایت آنها را جلب کرد.

رسانه‌ها نیازمند حمایت توأم با کرامت هستند

وی یادآور شد: بسیاری از رسانه‌ها نجیبانه فعالیت می‌کنند و در تأمین اقتصاد و معیشت خود با چالش جدی روبرو هستند که حتماً باید برای حل این مشکل اقدام کرد.

سیاهکلی اضافه کرد: قلم رسانه‌ها می‌تواند نقادانه اما توأم با انصاف و اخلاق باشد تا مدیران از آن برای تسریع در حل مشکلات استفاده کنند اما انتظار داریم رسانه‌ها از بداخلاقی بویژه در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

کد خبر 4953949

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نشست خبری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات نماینده قزوین استان قزوین ظرفیت ها شخصیت ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی تاکید کرد: باور داریم رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

17 اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم