Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@11:19:41 GMT

سینماها باز شدند، خبری از فیلم‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۲۷۳

سینماها باز شدند، خبری از فیلم‌ها نیست

سینماها کشور پس از چهار ماه تعطیلی صبح امروز (یکم تیرماه) بازگشایی شدند؛ اما دست سینما داران خالی تر از همیشه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی سینماها، در سراسر کشور بازگشایی شدند. زمانی که ستاد مقابله با بحران کرونا موافقت خود با بازگشایی سینماها اعلام کرد، موجی از هیجان در بین سینماگران و حتی مخاطبان به راه افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیجان در بین سینماگران بیشتر بود و برخی از آنان برای اکران اول تیرماه زنبیل‌های خود را در صف گذاشتند.

با گذشت چند روز از این اتفاقات دو فیلم شاخصی که برای اکران در روزهای کرونایی داوطلب شده بودند یعنی "شنای پروانه" و "خوب، بد‌، جلف ۲" پا پس کشیدند و در دقیقه ۹۰ از اکران انصراف دادند. حتی تهدید سازمان سینمایی مبنی بر محرومیت شش ماهه فیلم‌هایی که از اکران تیرماه انصراف دهند هم مانع این دو اثر نشد.

با انصراف این دو فیلم در لحظات آخر بهار ۱۳۹۹ دست سینماها خالی شد، در واقع امید سینما داران برای جذب مخاطب در این شرایط سخت، دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب، بد‌، جلف" بود. زمانی که در روز گذشته خبر انصراف فیلم پیمان قاسم‌خانی منتشر شد، بسیاری از مدیران سینما اعلام کردند که در این شرایط برنامه‌ای برای بازگشایی نخواهند داشت.

با این حال شب گذشته سازمان سینمایی اعلام کرد که بلافاصله برای جایگزین کردن دو فیلم انصرافی جلسه‌ای تشکیل خواهند داد. جلسه‌ای که هنوز خبری از آن نیست و باید منتظر ماند و دید پس از انصراف رسول صدرعاملی و محسن چگینی آیا تهیه کننده‌ای حاضر است ریسک اکران در کرونا را بپذیرد.

برخی خبرها حاکی از جایگزین شدن "دینامیت" کارگردانی مسعود اطیابی به جای "شنای پروانه" دارد، فیلمی کمدی که با هدف فروش خوب در گیشه ساخته شده است و شاید بتواند مخاطبان را به سینما بکشاند.

در این شرایط و با توجه به پروتکل‌هایی نظیر فروش تنها ۵۰ درصد از ظرفیت سالن، شاید حتی استقبال مخاطبان هم نتواند آنطور که باید و شاید هزینه فیلم را برگرداند.

کد خبر 429716

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما فیلم سینمایی سینما ایران سازمان سینمایی کشور فیلم شنای پروانه شنای پروانه فیلم خوب بد جلف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند

رقص حامد آهنگی و ر رضا ناجی، بازیگر سینما و تلویزیون با آهنگ اذری در برنامه شب‌آهنگی را ببینید.

رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علی دایی - پرسپولیس؟ شاید اتفاق بیافتد!
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • (ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما