Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین مرادی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی استان در این ایام، همسو با برنامه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی مجدد سینماها که قرار بود از اول تیرماه در سطح کشور باشد در استان کردستان دو هفته به تعویق افتاد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای سلامت استان کردستان و قدردانی از کادر سلامت به عنوان جهادگران عرصه مبارزه با ویروس کرونا افزود: وضعیت استان در شرایط بحرانی و قرمز قرار گرفته و می‌طلبد تا با بسیج همگانی به مبارزه با این بیماری برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با درخواست از مردم در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، اضافه کرد: تنها راه مبارزه با این بیماری همکاری و همراهی همگانی است و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده و مشارکت مردم از این شرایط بحرانی با کمترین آسیب عبور کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان با قدردانی از جامعه هنری استان در مشارکت در آگاهی‌سازی اجتماعی، یادآور شد: هر چند هنرمندان در این شرایط به‌واسطه تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری دچار آسیب‌های فراوانی شدند اما همچنان به عنوان تأثیرگذاران اجتماعی در امر اطلاع‌رسانی و ایجاد فضای امید آفرینی تلاش کردند.

وی گفت:با توجه به تعطیلی ۴ ماهه سینماها و ضرر هنگفت صنعت سینما می توانستیم از اول تیر با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده فعالیت‌های سینمایی را آغاز کنیم اما در رایزنی که با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد بازگشایی سینماها با ۲ هفته تأخیر به ۱۴ تیر ماه موکول شد.

مرادی با آرزوی سلامتی برای تمامی عزیزانی که به نوعی درگیر این بیماری شده‌اند، تاکید کرد: امیدواریم در این مدت با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان استانی و همراهی مردم شاهد فروکش کردن شرایط بحرانی استان باشیم.  

هم اکنون استان کردستان سه سالن سینمایی در سنندج و یک سالن در بیجار متعلق به حوزه هنری و یک سالن سینمایی متعلق به بخش خصوصی در مریوان دارد

با برنامه‌های زیر ساختی حوزه هنری کردستان ساخت پردیس سینمایی سقز با سه سالن سینمایی و تبدیل پردیس سینمایی بهمن سنندج به ۷ سالن و سینما آزادی بیجار به ۳ سالن آغاز شده و مقدمات ساخت سینما در قروه نیز در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته که با بهره‌برداری از این سالن‌ها سرانه صندلی در استان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

کد خبر 523788 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کردستان سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان سینمای ایران استان کردستان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه خبر داد و گفت: این گردنه با تلاش ۲۰ روزه عوامل راهداری بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید شهرام کهریزی با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، افزود: این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کهریزی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می رسید.

وی از آغاز عملیات برف روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته(پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود نیز همکاری کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • (ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان