Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا منتظری نمین مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با نقش مراکز رشد در توسعه دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها، اظهار کرد: امروزه مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارهای VC و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه همه به مراتب بزرگ می‌شوند؛ شاید شکل و شمایل مراکز رشد تغییر پیدا کرده و با فضای استارتاپی و دانش‌بنیانی تطبیق پیدا کرده ولی این شرکت‌ها هستند که به چرخه تولید کشور کمک می‌کنند، بنابراین باید این مسیر طی شود چرا که وجود چنین مراکزی به رونق آنها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها با توجه به ماهیت خصوصی و جذب و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و قشر تحصیل کرده جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. شرکت‌های دانش‌بنیان به یکی از قوی‌ترین ابزارهای رشد پایدار و افزایش تولید که همان دانش و نوآوری است مجهز هستند و در واقع با نوآوری امکان افزایش ارزش محصول و افزایش سهم بازار از طریق بهبود کیفیت و استفاده بهینه از منابع رقم می‌خورد که در نهایت باعث دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر خواهد شد.

منتظری نمین در رابطه با شعار سال تحت عنوان جهش تولید افزود: باید گفت که اقتصاد کشور و فرایند تولید از اجزای متفاوت و متعددی تشکیل شده است یعنی شرکت یا کارخانه‌ای تولیدکننده است کارخانه یا شرکت دیگری می‌تواند توسعه دهنده آن باشد. بنابراین این شرکت‌ها به صورت زنجیره‌وار می‌توانند به تحقق جهش تولید کمک کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: اشتباهی که برخی از افراد می‌کنند این است که فکر می‌کند که باید محصول تولیدی را روانه بازار کنند و این موضوع بعضی وقت‌ها باعث خسارت بزرگ می‌شود. بحث دیگر این که تولیدکننده محصولی را برای چند سال متوالی تولید و به آن بسنده کند، بنابراین اگر مجموعه‌های توسعه دهنده تکنولوژی کنار شرکت‌‌های بزرگ تولید قرار گیرند به طور یقین به آنها انعطاف و نوآوری می‌دهند و این امر نیز باعث می‌شود که صنایع کشور بزرگ شده و مدت زمان طولانی‌تری زنده بمانند.

وی اضافه کرد: در حقیقت شکست ناپذیر شدن ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی فقط با کمک و به خدمت گرفتن دانش و علوم روز در تمام عناصر زنجیره تولید میسر است. به همین دلیل جهش تولید را می‌شود به نحوی جهش نرخ ایجاد ارزش افزوده در تولید دانست و اینجاست که نقش دانش بنیان‌ها کاملا به چشم می‌آید.

منتظری نمین ادامه داد: ارتقای کیفیت تولید از عوامل موثر حضور، تقویت و پایداری در بازارهای هدف و پرسود برای فعالان اقتصادی است و کاهش هزینه‌ها و افزایش نرخ بهره‌وری تولید از دیگر لوازم خلق ارزش افزوده در صنایع کشور است.

وی ادامه داد: در حقیقت همه راهکار های مذکور تنها با مساعدت دانش میسر می‌شود چرا که هسته بنیادی استارتاپ‌ها دانش محور بوده و تکنولوژی‌های نوین پتانسیل رشد فوق العاده‌ای به آنها داده، چنانچه بر مدیریت صحیح و منطقی استوار شوند و در حوزه حاکمیتی و برنامه‌ریزی مورد توجه و باور پذیری قرار بگیرند می‌توانند نقش موثری در حرکت پرشتاب و گردش بخش‌های مختلف اقتصاد ایران به سمت یک نگرش دانش محورانه مفید داشته باشند.

منتظری نمین گفت: جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به کارگیری استعداد‌ها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌‌های اقتصادی و مدیریت کشور است. از این ‌رو در سال جاری توجه ویژه به نظام استعدادیابی و شایسته سالاری برای جذب جوانان توانمند باید در دستور کار مسئولان وقت قرار گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: ایجاد نهضت ملی در جهت حمایت گسترده از استارت آپ‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط قطعا به محقق سازی شعار سال کمک جدی خواهد کرد. برای جهش تولید باید بیش از پیش به دانشگاه‌‌ها و پژوهشگاه‌‌های کشور نقش داد و آن‌‌ها را به نوعی برای ورود سازنده ‌تر و کارآمدتر تهییج کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اتکا به نظرات نخبگان دانشگاهی و صنعتی، مدل‌ها و الگو‌های موفق پیاده سازی در تحقیقات معتبر دنیا در خصوص رونق و جهش تولید در بازه‌های زمانی مشخص می‌شود و مورد مطالعه و مدلی مرجع برای این حوزه جهت استفاده مسئولان و فعالان مرتبط انتخاب، بومی‌ سازی و معرفی و ترویج داده خواهد شد تا مولفه‌ها و شاخص‌های آن مدل مبتنی بر برنامه‌ریزی و هدف گذاری‌های آتی صنایع کشور در راستای ارتقای سطح تولیدات باشد.

انتهای پیام/

169 / 336 جهش تولید استارتاپ شتابدهنده دانش بنیان رضا منتظری نمین مراکز رشد دانشگاه صنایع

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جهش تولید استارتاپ شتابدهنده دانش بنیان مراکز رشد دانشگاه صنایع منتظری نمین دانش بنیان مراکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها