Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تهدید پیونگ‌یانگ به انجام اقدام نظامی علیه کره‌جنوبی، یک منبع دولتی گفت کره‌شمالی در حال اعزام گروه‌هایی از سربازان خود به مناطق مرزی کره به منظور اجرای عملیات پاکسازی بوته‌ها و پوشش‌های گیاهی و تعمیر و نگهداری جاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌شمالی گروه‌های کوچک پنج نفره از سربازانش را با بیل و داس به پاسگاه‌های دیدبانی کوچک واقع در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال یک منبع دولتی گفت، کره‌جنوبی این تحرکات پیونگ‌یانگ را اقدامی در راستای عملی ساختن تهدید آن به اقدام نظامی علیه سئول نمی‌بیند.

کره‌شمالی اخیرا با عصبانیت نسبت به پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی کره‌جنوبی علیه خود، به استقرار مجدد سربازانش در مجتمع صنعتی مشترک تعطیل شده دو کشور در شهر مرزی کائه‌سونگ و منطقه گردشگری قله کومگانگ در ساحل شرقی و همچنین برقراری مجدد پست‌های نگهبانی مرزی که در طبق توافق کاهش تنش مربوط به سال ۲۰۱۸ برچیده شدند، تهدید کرده است.

این منبع که نامش را فاش نکرد، گفت: پست‌های نگهبانی و پاسگاه‌های دیدبانی واضح است که کاربرد نظامی دارند. بنابراین این طبیعی است که یک چنین تحرکات نظامی وجود داشته باشد اما مشغول رصد آن‌ها از نزدیک هستیم.

منبع مذکور تصریح کرد، مقام‌های نظامی کره‌جنوبی معتقدند تحرکات حداقل یک جوخه از نیروها را می‌توان به عنوان نشانه فعالیت نظامی غیرعادی که نیاز به توجه ویژه دارد، در نظر گرفت.

این منبع خاطر نشان کرد، موردی از فعالیت در راستای برقراری مجدد پست‌های نگهبانی مرزی برچیده شده بر اساس توافق نظامی جامع دو کره که در سپتامبر ۲۰۱۸ با هدف کاهش تنش و ایجاد اعتماد دوجانبه امضا شد، تشخیص داده نشده است.

در عین حال ارتش کره‌جنوبی از نزدیک مشغول رصد دو توپخانه ساحلی، واقع در منطقه مرزی گائموری به سبب باز بودن دهانه آن و آماده‌باش احتمالی آن‌هاست.

منبع مذکور اضافه کرد: البته آن‌ها هم ادواتی هستند که معمولا کره‌شمالی آن‌ها را مدتی باز و مدتی بسته نگه می‌دارد. به نظر می‌رسد که احتمالا دهانه آن‌ها برای رفع رطوبت و هوارسانی باز نگه داشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سطح مزارع گل‌محمدی در این منطقه، اکنون ۱۵ هکتار است که سه هکتار از آن، به بهره برداری اقتصادی رسیده است.

به سبب ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی کم و سازگاری با اقلیم منطقه، سالانه تا ۵ هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • نگهبانی که از پس دزدها برنیامد + فیلم
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان