Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:36:20 GMT

مردمی بودن از اولویت‌های قوه قضائیه است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۹۹۰۶

مردمی بودن از اولویت‌های قوه قضائیه است

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ریاست قوه قضائیه تلاش می کند این قوه را در تراز نظام به پیش ببرد و مردمی بودن از اولویت های قوه قضائیه به شمار می رود و قوه قضائیه باید با لایه های مختلف جامعه به ویژه نخبگان ارتباط برقرار کند.

"یدالله موحد" امروز یکم تیرماه در مراسم روز اصناف در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار کرد: شهید بهشتی بنیانگذار نظام قضائی نوین در جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از یاران امام خمینی(ره) در ایام مبارزات علیه رژیم ستمشاهی و در دوران تثبیت نظام اسلامی بوده و نقش بی بدیلی در این دوران ایفا کرده و به عنوان یک سیاستمدار تیزهوش، متدین و کارآمد مطرح بود تصریح کرد: شهید بهشتی در حدود ۱۶ ماه تصدی در دستگاه قضائی کشور، بنیان هایی پایه گذاری کرد که قوه قضائیه می تواند براساس این پایه های محکم حرکات و تحولاتی را ایجاد کند.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه احیاء حقوق عامه از وظایف قوه قضائیه است، بیان کرد: حقوق عامه گستره بسیار وسیعی دارد و ابعاد مختلف زندگی سیاسی و اجتماعی افراد را در برمی گیرد.

وی با اشاره به شئون مختلف حقوق عامه افزود: احیاء حقوق عامه از وظایف کلیت نظام است و همه اجزای نظام در این زمینه وظیفه دارند. اقامه قسط و عدل، حمایت از آزادی های مشروع مردم، امنیت و ... از وظایف حاکمیت و قوه قضائیه است که جنبه ایجابی حقوق عامه است.

موحد با اشاره به اینکه فساد، بزرگ ترین آسیب برای رشد فضائل اخلاقی است، گفت: قوه مجریه برای مقابله با فساد وظیفه سنگینی دارد و باید زمینه های فساد را در ساختار داری کشور از بین ببرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه مبارزه با فاسد به عهده قوه قضائیه است و باید در درون و بیرون قوه با آن برخورد کند اظهار کرد: مبارزه با فساد یک وجه احیاء حقوق عامه است. رییس قوه قضائیه امر قضاء، ظرفیت ها و نقاط ضعف را به خوبی می شناسد و به این سمت حرکت می کند که قوه قضائیه در جایگاه خود قرار بگیرد و به وظایف خود بپردازد زیرا قبلا یکی از آسیب های مطرح شده این بود که بیش از آنکه به وظایف پرداخته شود، به مسائل حاشیه ای پرداخته می شد.

این مقام قضائی اظهار کرد: امروز ریاست قوه قضائیه تلاش می کند این قوه را در تراز نظام به پیش ببرد و مردمی بودن از اولویت های قوه قضائیه به شمار می رود و قوه قضائیه باید با لایه های مختلف جامعه به ویژه نخبگان ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان هفته قوه قضاییه اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی قوه قضائیه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان

توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق- گروهک غیر قانونی نهضت آزادی پیشنهاد کرده است که اصلاح طلبان که شامل نحل‌ های مختلفی هستند مطلوب‌ترین گزینه برای رسیدن به برنامه های خود را متمرکز بر حقوق بشر و حقوق شهروندی نمایند.

این گروهک با اشاره به اینکه هر نظامی به غیر از نظام لیبرال دموکراسی نامطلوب است تصریح می کند که لیبرال دموکراسی دارای دو بخش دموکراسی انتخاباتی و آزادی های لیبرالی است، لذا می بایست اصلاح طلبان به سمت گزینه مطلوب‌تر حرکت کنند.

گروهک نهضت آزادی در ادامه با ارائه طرح «نافرمانی مدنی» تصریح کرده که پیگیری حقوق شهروندی مطالبه آسان‌تری است. هر چند برای دست‌یافتن به آن نیز پیش‌نیازهای بسیاری مطرح می‌شود اما چون قرار نیست مستقیم در ساختار قدرت تغییر ایجاد کند با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری می‌توان به آن دست‌یافت!

به باور گروهک نهضت آزادی، برای کسب حقوق شهروندی نه نیاز است صبر کنیم نه می‌توانیم صبر کنیم بلکه باید اراده برای زیستن در سبک دلخواه را به یک مبارزه مستمر هر روزه از طریق نافرمانی مدنی تبدیل کرد

گفتنی است با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت:

۱ - گروهک نهضت آزادی با پرستش نظام لیبرال دموکراسی و بدون توجه به اندیشه مردمسالاری دینی علاوه بر اینکه نسبت دور خود را در برابر اندیشه های انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد از سوی دیگر بر وجه اپوزیسیونی خود و نیز تلاش برای تشکیل یک جبهه در برابر نظام جمهوری اسلامی تصریح می‌کند.

۲- توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

۳ - تصریح بر نافرمانی مدنی در حقیقت برنامه طیف برانداز برای تحریک و تهیج جامعه جنبشی بوده و از جانب دیگر جنس و عمق نگاه ابزاری و پروژه سیاسی رادیکال های اصلاحات را به برخی تحولات روزمره روشن می سازد!

تامل بر کنش های رادیکال همچنان بیانگر آن است که آنان برنامه ریزی برای بهره گیری از مسائل روزمره در دو سطح سطح زندگی و سبک زندگی را در دستورکار خود قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان