Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان غذا و دارو از صرفه‌جویی ارزی 20 میلیون دلاری ارز دارو با راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در مراسم راه اندازی خط تولید انسولین قلمی، گفت: وزیر بهداشت همواره اصرار داشتند که بحق تولید محصولات و فرآورده های ارزبر در کشور در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ارزبری بسیار بالای انسولین که در کنار فرآورده های پلاسمایی، خونی و واکسن بیشترین میزان ارزبری را آن هم در سال های سخت تحریم، به خود اختصاص می دهد، هرچه سریع تر افتتاح شود. بر همین اساس اکنون نزدیک به یک ماه است که انسولین قدیمی وارد بازار شده و با استقبال مردم و و پزشکان مواجه شده است.

وی افزود: لازم می دانم که بگویم این حوزه و این شرکت در حوزه تولید محصولات بیوتکنولوژی در کشور پیشگام بوده است و جزو اولین شرکت هایی بود که با کمترین حاشیه بحث تولید اقلام بیوتکنولوژی را در کشور و ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کردند و همواره با نهایت خضوع کارشان را دنبال کردند. امروز هم در زمینه تولید انسولین قلمی پیشگام هستند.

شانه ساز ادامه داد: راه اندازی این خط تولید ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می‌کند که افتخاری برای ماست. در حالی که وزیر بهداشت مقابله با کرونا را دنبال می کنند، تعداد زیادی از شرکت های دارویی در صف انتظار برای رونمایی و افتتاح خطوط تولید هستند. در یکی دو هفته آینده نیز افتتاح های دیگری در صف قرار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امیدواریم فرمان مقام معظم رهبری و شعار جهش تولید را محقق کنیم، گفت: ما تصمیم‌ گرفتیم که دیگر سالیانه لیست و فهرستی را اعلام‌ نکنیم، بلکه لیست پویایی شامل دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازمان را داشته باشیم و آن را در سایت سازمان اعلام کنیم و از صنایع بخواهیم که در تولید این اقلام کمک کنند.

وی گفت: در جلسات قبلی بررسی کردیم که یک قلم ملزومات پزشکی بازاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص می‌دهد که بخش اعظم آن در اختیار شرکت‌های وارداتی است. در حالی که شرایط تولید آن را در کشور داریم. باور ما بر این است که حداقل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بازار تولید برای شرکت‌های دانش بنیانی که امکان تولید این اقلام را داشته باشند، در کشور وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انسولین دیابت دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت تولید انسولین قلمی راه اندازی خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد