Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:11:09 GMT

اینجا امید حرف اول را می زند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۰۵۱۷

اینجا امید حرف اول را می زند

ایسنا/اصفهان ترافیک سنگین خیابان امام خمینی(ره)، شلوغی و کمبود جای پارک خودرو و خانواده­ هایی که در سایه دیوارهای آجری زیر انداز پهن کرده و به انتظار نشسته اند، صحنه آشنای هر روز در اطراف تنها بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین(ع) اصفهان در منطقه مرکزی و جنوب کشور است.

با نزدیک شدن به ورودی بیمارستان کودکان امام حسین(ع)، پدران و مادرانی که فرزندان نوزاد خود را در آغوش گرفته و یا دست در دست کودکانشان در حال رفت و آمدند، بیشتر از هر چیزی به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان و مراکز درمانی حتی در بهترین شرایط هم با تداعی دو مفهوم درد و درمان، خاطره خوشایندی برای هیچ کسی ندارند، چه برسد به اینکه بیماران این بیمارستان کودکان معصومی باشند که با چهره های زرد و نگاه های بی فروغشان از پشت ماسک های کوچک و یا خوابیده و بی رمق در آغوش پدر و مادر، شور و نشاط کودکانه را پشت درهای بیمارستان جا گذاشته اند.

بازگشت به روزهای شیرین کودکی به همان اندازه برای این کودکان معصوم اهمیت دارد، که امید به بهبودی و سلامت دوباره برای پدرها و مادرهایشان، و به همین خاطر است که از راه دور و نزدیک، انتظار روی صندلی های بیمارستان، یا پشت در مطب پزشکان، آزمایشگاه و اتاق عمل را به جان می خرند و با زمزمه دعا و صلوات در گوشه و کنار فضای بیمارستان، چشم امیدشان به سفیدپوشانی است که تلاش های بی وقفه شان می تواند نجات بخش آنها از گرفتاری و درد و رنجی شکننده باشد.

درمان کودکان اما فرایندی سخت تر از بزرگسالان دارد، چراکه تشخیص ناراحتی، درد و بیماری آنها مشکل است و درمان و مراقبت تا بهبودی کامل هم قطعا پیچیده تر و حساس تر است. از طرف دیگر پذیرش بیماری و یا فوت کودکان برای خانواده ها و حتی کادر درمان بیمارستان بسیار سخت تر از افراد بزرگسال است.

به گزارش ایسنا، بیمارستان کودکان امام حسین(ع) در اصفهان یکی از ۸ بیمارستان اختصاصی کودکان از بین ۱۰۰۰ بیمارستان کشور و یکی از ۴ بیمارستان برتر کودکان با کسب درجه یک در نظام ارزیابی کشور است که طی یک دهه فعالیت، مراجعاتی از سراسر کشور داشته است.

این بیمارستان با وجود همه امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار دارد همچنان نیازمند توسعه و راه اندازی بخش های جدید است تا بتواند در تمام زمینه های تخصصی مربوط به کودکان خدمت رسانی کند.

خدمات کامل درمانی در بیمارستان کودکان امام حسین(ع) از ۱۷ فروردین

دکتر مهرداد معمارزاده رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) در گفت و گو با ایسنا، پیرامون فعالیت های این بیمارستان می گوید: از ابتدای اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا در استان، مثل سایر بیمارستان ها آماده پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس شدیم و تقریبا از ۲۰ اسفند فعالیت هایمان منحصر به بیماران تنفسی حاد منحصر شد.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات عید نوروز بیشتر فعالیت بیمارستان متمرکز به راه اندازی نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونا در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان شد، می افزاید: با صلاح دید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۱۷ فروردین قرار شد بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان امین ارجاع شوند و بیمارستان کودکان امام حسین(ع) به فعالیت عادی خود برگردد. از ابتدای اردیبهشت ماه به بعد به عنوان یک بیمارستان پاک فعالیت عادی خود را در ۱۱ بخش از سر گرفتیم و هم اکنون فعالیت بیمارستان همچون دوران قبل از شیوع ویروس کرونا است.

معمارزاده ادامه می دهد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، یک بخش از اورژانس بیمارستان اختصاص به بیماران تنفسی داشت و در یک ماه اول بیماران در همین بیمارستان بستری می شدند، ولی بعد با تصمیم دانشگاه علوم پزشکی، بیماران پس از پذیرش و انجام اقدامات اولیه با آمبولانس توسط کادر بیمارستان به بیمارستان امین منتقل می شدند.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) با تاکید براینکه هم اکنون همه بیماران بستری در این بیمارستان پاک هستند، توضیح می دهد: از طریق مصاحبه و پرسشنامه ابتدا از عدم ابتلا خانواده و نزدیکان به ویروس کرونا مطمئن می شویم و سپس یک معاینه اولیه انجام می شود تا مراجعان هیچ علامتی دال بر شیوع بیماری نداشته باشند، همچنین برای اعمال جراحی از ۲۴ ساعت قبل آزمایشات لازم را انجام می دهیم.

موردی از ابتلا به کرونا در پرسنل و پزشکان بیمارستان نداشتیم

او خاطرنشان می کند: در این مدت خوشبختانه هیچ فوتی از پرسنل به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ نداشتیم، حتی ابتلا به بیماری هم در پزشکان نداشتیم.

معمارزاده با قدردانی از افراد خیر و نیکوکاران که در مدتی که مسئول راه اندازی اقامتگاه بوده کمک های قابل توجهی داشته و امکاناتی همچون کسپول اکسیژن، تب گیرهای دیجیتال، دستگاه های پالس اکسی متری و دستگاه های مورد نیاز برای بیماران ریوی را فراهم کردند، یادآور می شود که تمام این دستگاه ها بعد از اتمام فعالیت نقاهتگاه به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان

وی همچنین به کمک خیرین برای تهیه دستگاه ام آر آی اشاره می کند و می گوید: خوشبختانه این دستگاه تهیه شده و محل آن نیز توسط یکی از خیران درحال ساخت است. امیدواریم طی دو ماه آینده نصب شود. به علاوه، به همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته جایگزین دستگاه قبلی شده که در دو تا سه ماه آینده عملیات نصب آن انجام می شود.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع)، به فعالیت ۷۶ فوق تخصص در رشته های مختلف و ۴۰۰ کادر پرستاری و ۶۵۰ نفر نیروی کادر در این بیمارستان اشاره کرده و توضیح می دهد: از بدو راه اندازی بیمارستان تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار بستری داشته ایم که ۱۱۷ هزار نفر از اصفهان و بقیه از سایر استان ها بوده است. بیشترین ارجاعات هم از استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان بوده، در عین حال که از بقیه استان ها هم ارجاع داشته ایم و می توان گفت هیچ استانی نیست که به اصفهان اعزام نداشته باشد.

به گفته وی، روال پذیرش کودکان بیمار در این بیمارستان از ابتدای اردیبهشت به حال عادی برگشته و روزانه ۲۰ عمل جراحی و ۱۵ عمل آندوسکوپی داریم و هر ۱۹۰ تخت بیمارستان در حال ارائه خدمات است، ضمن اینکه اورژانس هم مراجعات روزانه را پوشش می دهد.

معمارزاده با یادآوری اینکه بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان یکی از ۸ بیمارستان کودکان در کشور و یکی از ۴ بیمارستان کودکان مجهز است، تصریح می کند: این بیمارستان ۴۰ تخت مراقبت ویژه و ۷ اتاق عمل دارد و در حال حاضر از نظر تجهیزات و امکانات یکی از بهترین بیمارستان های کشور است، تاجایی که حتی می توان گفت از کشورهای پیشرفته هم عقب نیستیم. تنها کمبود بیمارستان دستگاه ام آر آی بود که آن هم تا دو ماه آینده راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: بیمارستان کودکان امام حسین(ع) جزو بیمارستان های مرجع کشور است و در درمان برخی بیماری ها مثل شکاف کام و لب، ناهنجاری های روده و ناهنجاری های سیستم ادراری مرجع جنوب کشور و البته در برخی رشته ها مثل شکاف لب مرجع همه کشور است.

احداث ساختمان ۲۵۰ تخته در کنار بیمارستان به همت خیران

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) با بیان اینکه در کنار ساختمان فعلی بیمارستان، از سه سال پیش یک ساختمان ۲۵۰ تخته به همت آقای منصوری و خانواده شان در حال احداث است که امیدواریم تا پایان امسال قسمتی از آن به بهره برداری برسد. با افتتاح این ساختمان ظرفیت تخت های بستری و تخت های آی سی یو افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

او راه اندازی بخش سرطان با مساحت حداقل ۱۶ هزار متر در ۶ طبقه در کنار ساختمان فعلی را از برنامه های این بیمارستان برشمرد و می افزاید: طرح این بخش آماده، زمین خریداری شده، مجوزهای لازم در وزارت بهداشت صادر شده و امیدواریم افرد نیکوکار برای احداث این بخش کمک کنند.

آغاز احداث هتل بیمارستان تا دو ماه آینده

معمارزاده به اعلام آمادگی خیری برای ایجاد اقامتگاه برای مراجعان شهرهای دیگر و اختصاص زمین و مجوزهای لازم اشاره و اظهار امیدواری می کند که عملیات ساختمانی این مجموعه در دو ماه آینده شروع شود و یک هتل با صد سوئیت برای اسکان بیماران و همراهانشان احداث شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هر ۱۹۰ تخت بیمارستان در حال ارائه خدمات است، می گوید: هر جراحی در سن خاصی امکان پذیر است و باید بیماران برای برخی اعمال جراحی مثل شکاف لب و کام لیست انتظار قرار گیرند تا براساس نیازشان در زمان مناسب نوبت دهی کنیم، بنابراین قرارگیری در لیست انتظار به خاطر کمبود امکانات نیست. در عین حال که تاکنون نشده بیماری مراجعه کرده باشد و به خاطر نبود امکانات و یا مشکلات مالی بیمار پذیرش نکرده باشیم، البته قطعا باید امکان خدمت رسانی را توسعه داد و تمام تلاش ما این است که بتوانیم همه خدمات را به بیماران ارایه دهیم.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) با یادآوری اینکه هنوز در زمینه چشم، ارتوپدی و جراحی قلب کودکان فعالیت نداریم و ناچار به ارجاع بیماران هستیم، خاطرنشان می کند: هدف ما این است که این خدمات را هم پوشش دهیم. از سوی دیگر یکی از مهمترین دغدغه ها ایجاد بخش روان پزشکی کودکان و نوجوانان است که هم اکنون در اصفهان چنین مکان اختصاصی وجود ندارد و امیدواریم با حمایت نیکوکاران راه اندازی شود.

وی کسب درجه یک در نظام ارزیابی کشور را جزو موفقیت های این بیمارستان برشمرده و می افزاید: مردم اعتماد کرده و از استان های دیگر مراجعه می کنند، البته در بحث درمان نمی توان گفت هیچ مرگ و عارضه وجود ندارد، ولی وضعیت بیمارستان کودکان امام حسین(ع) به خاطر بهره گیری از اساتید فوق تخصص و نیروی انسانی پرستاری و پزشکی جوانی نسبت به استاندارهای کشوری و جهانی قابل قبول است.

تربیت دستیار فوق تخصصی در ۸ رشته پزشکی

معمارزاده با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پرستاران ما خانم و جوان هستند، اضافه می کند: در ۸ رشته دستیار فوق تخصصی تربیت می کنیم که شامل جراحی، بیهوشی، آی سی یو، قلب، غدد، گوارش و اعصاب کودکان است. این افراد اساتید سایر دانشگاه ها هستند که دوره های تکمیلی ۲ تا ۳ ساله را در این بیمارستان طی کرده و فوق تخصص این رشته ها می شوند. برای بیمارستانی که ۱۰ سال از شروع فعالیتش بیشتر نمی گذرد رسیدن به این جایگاه لطف خداوند است.

دعوت از خیران برای مشارکت در طرح توسعه مجتمع سلامت کودکان

وی بار دیگر از نیکوکاران و خیران دعوت کرد که برای احداث بخش سرطان، روان پزشکی کودکان و طرح توسعه مجتمع سلامت کودکان وارد میدان شوند و همچنین ادامه می دهد: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی مردم همراهی خوبی به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند. در حال حاضر هم این امکان را داریم که مردم در خرید یک متر زمین تا مشارکت در ساخت قسمتی از یک بخش یا یک بخش ما را یاری دهند، چون انتظار نداریم یک ساختمان را به طور کامل تقبل کنند، بلکه پذیرای خیران با هر توانی هستیم.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) یادآور می شود: در حال حاضر این بیمارستان دو خیریه دارد که یکی خیریه حامیان سلامت کودکان اصفهان است و دیگری خیریه محکم که ۳۶ ناهنجاری مادرزادی را پوشش می دهد. همچنین خیریه هایی مانند خیریه حضرت ابوالفضل(ع)، خیریه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و خیریه کسا هم بیشترین کمک به بیماران نیازمند را در این بیمارستان دارند.

وی همچنین به تفاوت فعالیت در بیمارستان ویژه کودکان اشاره می کند و می گوید: افراد بالغ معمولا مشکل و درد و ناراحتی خود را بیان می کنند، اما بچه ها به خصوص زیر دو سال اصلا نمی توانند ارتباط برقرار کنند و تشخیص ناراحتی، درد و رنج و مشکل یک نوزاد بسیار مشکل است. فقط پدر و مادر این ناراحتی را احساس و به بیمارستان مراجعه می کنند. بقیه هنر پزشک و پرستار است که باید تشخیص، درمان و مراقبت را انجام دهند.

عارضه و مرگ کودکان برای ما هم قابل پذیرش نیست

معمارزاده ادامه می دهند: از طرف دیگر وقتی یک بزرگسال دچار بیماری می شود که عارضه و حتی مرگ به دنبال دارد ممکن است برای خانواده قابل پذیرش باشد ولی پذیرش آن برای بچه ها سخت است، حتی برای ما که جزو خانواده آنها نیستیم قابل قبول نیست و وقتی بچه ای دچار مشکل می شود مثل این است که عزیزترین عضو خانواده خودمان دچار مشکل شده، برای همین با افزایش امکانات تشخیصی و درمانی و کادر تخصصی تلاش می کنیم میزان عوارض و مرگ و میر در کودکان را کاهش دهیم.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان داریم که تنها ۸ بیمارستان اختصاصی کودکان است، اضافه می کند: حداقل در ۵۰ بیمارستان بزرگ کشور بخش کودکان وجود دارد، اما باتوجه به اینکه یک سوم جمعیت کشور را زیر ۱۸ سال تشکیل می دهد، این تعداد بیمارستان و تخت برای پوشش کودکان و نوجوانان کم است و برای استانی مثل اصفهان که محل ارجاع از سایر استان هاست نیز این موضوع خود را بیشتر نشان می دهد.

تفاوت کار در بیمارستان بزرگسالان و کودکان؛ از زمین تا آسمان

دکتر روح انگیز محمدی مدیر پرستاری بیمارستان کودکان امام حسین(ع)، نیز با اشاره به سابقه فعالیتش در بیمارستان الزهرا(س) می گوید: کار در بیمارستان بزرگسالان با بیمارستان کودکان زمین تا آسمان متفاوت است، چون بیمار بزرگسال با طفل متفاوت است. وقتی کودکی بیمار می شود نه تنها نمی تواند مشکلش را به درستی مطرح کند، بلکه خیلی بی قراری می کند و همین کار پزشک و پرستار را سخت تر می کند.

وی مثال ساده تفاوت کار در بیمارستان کودکان با بزرگسالان را رگ گیری عنوان می کند و توضیح می دهد: رگ گیری برای یک بزرگسال نهایتا ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد اما برای بچه همین کار حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می برد آن هم در صورتی که خوش رگ باشد.

محمدی ادامه می دهد: در بیمارستان بزرگسال ما با یک فرد بیمار سروکار داریم، اما در بیمارستان اطفال با یک خانواده طرف هستیم که به خاطر بیماری کودک معصوم بسیار ناراحت و نگران هستند. گاهی با همه تلاش ها کاری از دست ما بر نمی آید و مورد هجمه و بی مهری قرار می گیریم، ولی آنها را درک کنیم. اگر عشق نباشد هیچ کاری انجام نمی شود و به خاطر همین پرستاران این بیمارستان با جان و دل کار می کنند.

کرونا بار کادر درمان بیمارستان را سنگین تر کرد

مدیر پرستاری بیمارستان کودکان امام حسین(ع) این را هم اضافه می کند که قبلا اگر بچه ای تب می کرد ابتدا خانواده رسیدگی و مراقبت می کرد و بعد اگر حال او بهتر نمی شد به پزشک مراجعه می کرد، ولی در دوران کرونا با یک تب و سرفه کودک سریع با استرس به بیمارستان مراجعه می کردند که این موضوع حجم پذیرش و چکاب بیماران را افزایش داد و بار کادر درمان بیمارستان را سنگین تر کرد.

قدردانی از کادر پرستاری با چشم گریان

سحر مرادی کارشناس پرستاری با سه سال سابقه کار در بیمارستان امام حسین(ع)، هم به ایسنا می گوید: تشخیص و درمان کودکان قطعا سخت تر از بزرگسالان است. اطفال برای درمان به هیچ عنوان همکاری نمی کند، داروها باید به میزان تجویز شده از سوی پزشک آماده و داده شود. از طرف دیگر بچه ها وابستگی شدید به مادر دارند و در بخش های ویژه که مادر اجازه ندارد وارد شود، کار پرستار بسیار سخت تر می شود، به طوری که پرستار باید یک ساعت بچه را در آغوش بگیرد و برایش لالایی بخواند تا آرام شود و بعد کارهای دارویی و درمانی را انجام دهد.

او با تاکید براینکه ما هر اقدامی لازم باشد برای کودک بیمار انجام می دهیم و حتی بیش از وظیفه و با عشق انجام می دهیم، اضافه می کند: اما اگر درمان و بهبودی کودک بیمار از عهده ما خارج باشد ناراحت خانواده هستیم و با وجود خستگی روحی و جسمی، برای خانواده به خصوص مادر وقت می گذاریم و با آنها صحبت و همدردی می کنیم. خیلی اوقات به چشم دیده ام مادرانی که با وجود از دست دادن فرزند از پرسنل تشکر می کند چون با چشم خودشان می بینند که پرستاران با پچه سختی و از جان و دل کار می کنند و با چشم گریان و ناراحتی از زحمات قدردانی می کند.

این پرستار بیمارستان کودکان امام حسین(ع) درباره زمانی که بیمارستان به درمان کودکان مبتلا به کرونا اختصاص داشت هم اشاره و خاطرنشان می کند: دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا هم باوجود سختی هایی که داشت و همراه با ترس و دلهره از یک ویروس ناشناخته بود، اما با عشق گذشت تا جایی که بسیاری از همکاران من داوطلبانه می خواستند از این بیماران مراقبت کنند و این ها همه به خاطر این است که ما پرستاری را با همه سختی ها و دشواری هایش انتخاب کرده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی افتتاح بیمارستان کودکان درمان كودكان بیمارستان امام حسین ع شیوع ویروس کرونا کار در بیمارستان دو ماه آینده راه اندازی استان ها هم اکنون سخت تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)