Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید منتظرالقائم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: این تفاهم نامه به منظور همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در راستای تاسیس، راه اندازی و توسعه سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بین اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان و این واحد دانشگاهی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ایجاد و توسعه بسترهای علمی و پژوهشی مورد نیاز در راستای فعالیت سرای نوآوری، توسعه فناوری در زمینه صنعت ساخت طلا و جواهر، جذب و حمایت از ایده ها و طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی و ارزش آفرینی، تامین زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز برای تجاری سازی طرح ها و محصولات مصوب طرفین، سرمایه گذاری و حمایت های مشترک از طرح های نوآورانه و استفاده از امکانات و ظرفیت های یکدیگر از جمله شبکه متخصصین و توانمندی های تیمی را از جمله زمینه های همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ادامه داد: کلیه رشته های این واحد دانشگاهی امکان همکاری با این سرای نوآوری را خواهند داشت و از رشته های فنی و مهندسی، از قبیل مهندسی مکانیک، مهندسی متالورژی، برق و .... و علوم پایه مخصوصا شیمی و محیط زیست گرفته تا رشته های حقوق، مدیریت و علوم انسانی، هنر و طراحی صنعتی و حتی رشته های پزشکی را می توان در این سرای نوآوری درگیر کرد و از پتانسیل های آنها استفاده نمود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به وجود پتانسیل های بسیار زیاد در بازار طلای اصفهان و حتی در کشورهای حدود ۱۳۰۰ کارگاه طلا در استان اصفهان از افتتاح نمایشگاه و بازارچه تراش سنگ های قیمتی در آینده نزدیک برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این اتحادیه آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان اولین مرکز دانشگاهی علاقمند به فعالیت در این زمینه است و با همکاری این واحد دانشگاهی امید است بتوان بسیاری از مشکلات موجود در صنعت طلا از مباحث حسابداری و حقوقی گرفته تا طراحی و ساخت تجهیزات و زیورآلات و برخی از زمینه های مغفول در کشور از جمله سنگ های قیمتی، تست و شناسایی جواهرات را و ... را برطرف نمود.

هوشنگ شیشه بران به وجود آزمایشگاه‌های اکرودیته و همکار استاندارد در این اتحادیه اشاره کرد و افزود: این اتحادیه آمادگی لازم برای تعامل در زمینه استفاده دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از امکانات و پتانسیل این آزمایشگاه ها را دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد شاغل در این صنف از قبیل فروشندگان ویترینی طلا و جواهر و همچنین کارگران مرتبط با این حرفه با معضل بیکاری مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولید و صادرات رونق نداشته باشد این بیکاری هم ادامه خواهد یافت و نقش دانشگاه در ایجاد زمینه های جدید و فکرهای خلاق در این عرصه در جهت رفع این مشکلات، راه گشاست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار کرد: این اتحادیه تفاهم نامه های متعددی را با کشورهای خارجی به امضا رسانده است اما متاسفانه تاکنون هیچ گونه تفاهم‌نامه‌ای با موسسات داخلی کشور امضا نشده است و این اولین و تنهاترین تفاهم نامه دانشگاهی می باشد و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

انتهای پیام /

218 / 167 دانشگاه آتزاداسلامی واحد نجف آباد اتحادیه طلا وجواهر تفاهم نامه همکاری راه اندازی سرای نوآوری صنعت ساخت طلا وجواهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتحادیه طلا وجواهر تفاهم نامه همکاری راه اندازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد صنعت ساخت طلا سرای نوآوری طلا و جواهر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود یونسیان سرپرست دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از استادان سرآمدان آموزشی که عصر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دنیا از محصولات فناورانه و صنعتگران کشور در عملیات وعده صادق به خوبی نقش ایفا کرد و ارزش علم و وظیفه دانشگاهیان به عموم مردم بیشتر شناسانده شد و نشان داد که دانشگاهیان جمهوری اسلامی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا معلمی شغل انبیاست و این جمله کوتاه دنیایی از معما دارد و نقش تعلیم که در گذشته بر عهده امامان و پیامبران بزرگوار بوده حالا ادامه تاباندن نور هدایت بر عهده استادان و معلمان قرار دارد.

یونسیان تصریح کرد: فرایند یادگیری یکی از پیچیده‌ترین مخلوقات باری تعالی است، واسطه یادگیری و یاددهی قراردادن امری بزرگ و مهم است که ما معلمان واسطه گر خدا و دانشجویان و دانش آموزان هستیم.

وی گفت: مطابق تعبیر حضرت آقا تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: برنامه‌های دانشگاه نیازمند کار‌های بیشتری است و خودخواهی است که بخواهیم فعالیت‌های خود را به تنهایی برگزار کنیم، برنامه راهبردی برنامه اصلی دانشگاه است و جزئیات برنامه‌های دانشگاه را پس از اعلام به دانشکده ها، ابلاغ می‌کنیم.

یونسیان تاکید کرد: توسعه دانشگاه و به تعبیر حضرت آقا پیشرفت دانشگاه در راستای میل به مقام سربازی آقا امام زمان است، دانشگاه علم و صنعت را به کمک یکدیگر و با یاری خداوند بیش از پیش آباد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود