Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران در دستور کار دویست و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به ارائه گزارش کمیسیون پرداخت و پس از آن اعضای شورا وارد بحث و تبادل نظر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: زمانی که ابعاد مصوبات مشخص نباشد، مردم آزاری را به دنبال دارد و علت این است که اگر قرار باشد در کنار یک اثر هنری مانند تندیس و سرویس ساخت و سازی انجام شود، به طور حتم ممنوعیت‌ها اشکال ایجاد می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ما روز به روز شاهد افزایش هنرمندان هستیم و به همین دلیل باید کمیسیون تخصصی به سوالات باید پاسخ دهد.

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران گفت: ما در پایتخت نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ اثر حجمی داریم که ارزشمند بودن آثار هنری ثبت شده آن‌ها مشخص نیست.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما اگر بخواهیم تصمیم گیری اثر هنری را به شهرداری بسپاریم باید این سوال را پاسخ دهیم که مگر شهرداری مرجع ثبت و تشخیص اثر هنری است؟ تعیین اثر هنری قابل بحث بوده و به اعتقاد من این موضوع مهم است.

مسجد جامعی با اشاره به مجسمه فردوسی در میدان فردوسی گفت: مجسمه فردوسی یک اثر میراثی است، این در حالی است که در کنار مجسمه فردوسی ما شاهد ساخت بنایی هستیم که مربوط به بانک است و رنگ این بنا از جمله رنگ‌های منفور شاهنامه است.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران در صحن شورا به رأی گذاشته شد که اعضا با اتفاق آرا کلیات آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید

شورای شهر با لغو طرح تفصیلی در جماران مقابله می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز ثبت آثار هنری شورای شهر تهران آثار هنری اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • تهران بزرگ‌تر شد