Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی جعفرزاده روز یکشنبه در نشست خبری شورای قضایی خراسان جنوبی افزود: اسفندماه گذشته ۱۳ مورد فوتی ناشی از تصادف داشتیم که به دلیل محدودیت‌های اجرا شده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا حتی قبل از آن سعی کردیم کمیسیون‌های پزشکی بدون مراجعه مردم از شهری به شهر دیگر و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال قبل ۱۹ هزار و ۹۰۷ معاینه بالینی در استان انجام شد که به نسبت سال قبل‌تر ۷.۲ افزایش داشت، بیشترین معاینات مربوط به شهرستان بیرجند اما بیشترین رشد با ۳۷.۹ درصد مربوط به شهرستان قاینات بوده است.

وی ادامه داد: طبق معمول به ترتیب مصدمان تصادفات و مصدومان ناشی از نزاع و درگیری بیشترین میزان مراجعات را داشته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی مجموع مصدومان ناشی از تصادفات مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان در سال قبل را چهار هزار و ۵۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین پارسال سه هزار و ۶۲۴ مورد برای نزاع به ادارات پزشکی قانونی معرفی و معاینه شدند.

وی افزود: در این مدت تعداد مصدومان ناشی از تصادف ۸.۶ درصد و ناشی از نزاع ۱۰.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد، از نظر عدد کلی آمار نزاع جزو رتبه‌های پایین کشور هستیم اما از نظر درصدی افزایش را داریم.

جعفرزاده بیان کرد: پارسال ۵۶۵ جسد در پزشکی قانونی مورد معاینه و صدور گواهی دفن قرار گرفت که ۲۱ درصد رشد داشت همچنین فوتی‌های ناشی از تصادف ۲۷۸ مورد با ۱۳ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: بیشترین موارد فوتی سال قبل ناشی از تصادفات بوده است که یکسر این تصادفات خودرو پراید با ۵۰ مورد بوده است همچنین موتورسیکلت نیز تلفات جانی زیادی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تاکید کرد: وظیفه همه ماست تا در خصوص کرونا همچنان جدی باشیم و فکر نکنیم این بیماری تمام شده یا شرایط عادی شده است.

وی گفت: تقریبا در چند روز اخیر هر دو روز یکبار بیشتر از هواپیمای اوکراینی تلفات می‌دهیم اما آنچه در سطح جامعه می‌بینیم عادی شدن شرایط است در حالیکه هیچ چیز کرونا عادی نیست و عوارض آن ناشناخته است و ممکن است این عوارض را سال‌های آینده در نسل‌ها شاهد باشیم.

جعفرزاده تاکید کرد: توصیه‌های بهداشتی، نشستن در خانه، نرفتن به مسافرت‌ها و سایر جدی گرفته نمی‌شود که انتظار داریم مردم مجدد یادشان بیاید وضعیت کرونا عوض نشده است بلکه به آنچه باید عادت کنیم تغییر سبک زندگی است.

وی با اشاره به برخی اقدامات اداره کل در سال گذشته عنوان کرد: یک پزشک قانونی تمام وقت و استخدامی در شهرستان فردوس برای نخستین بار مستقر شد که در بهبود فرایندها و افزایش دقت رسیدگی به نظرات کارشناسی قانونی موثر واقع شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: پارسال راه اندازی ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در کشور مطرح شد که دو مرکز در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان مربوط به خراسان جنوبی بود.

وی ادامه داد: سال گذشته مرکز پزشکی قانونی سربیشه راه اندازی شد که پزشک به صورت سه روز در هفته از مرکز استان به سربیشه اعزام و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

جعفرزاده اظهار داشت: همچنین در نهبندان علیرغم اینکه پزشک پاره وقت همکاری می‌کرد با همکاری فرمانداری فضایی در اختیار ما قرار گرفت و از اسفندماه گذشته پزشک تمام وقت مستقر شده است.

وی تصریح کرد: شهریور پارسال در دادگستری فردوس تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل پزشکی قانونی، سازمان پزشکی قانونی کشور، خیرین و فرماندار فردوس منعقد شد تا ساختمان پزشکی قانونی راه‌اندازی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی عنوان کرد: پزشکان ۲ مرکز فردوس و زیرکوه امریه بودند اما امریه‌ها حذف شد و اکنون مجدد با مشکل مواجه شده‌ایم.

صدور بیش از ۱۸ هزار اسناد رسمی به صورت الکترونیک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم گفت: پارسال در راستای اجرای قانون کاداستر ۱۸ هزار و ۵۸۱ استعلام به صورت الکترونیکی و برخط به دفاتر اسناد رسمی استان پاسخ دادیم که ۹۸.۵ درصد آنها در کمتر از دو روز پاسخ داده شد.

غلامرضا شهریاری افزود: همچنین ۹ هزار و ۱۹۸ استعلام از مراجع قضایی را به صورت برخط پاسخ دادیم و ۱۸ هزار و ۴۱۰ مورد خلاصه معامله الکترونیکی در دفاتر اسناد به ثبت رسید که ۹۷.۸ درصد در کمتر از دو روز ثبت شده است.

وی بیان کرد: تعداد کل اسناد مالکیت صادره در استان ۲۶ هزار و ۶۹۶ برگ است که سند کاداستری آن تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون اسناد اراضی دولتی صادره یکهزار و ۷۹۸  برگ، اسناد موقوفه ۷۱۴ برگ، اسناد کشاورزی یکهزار و ۴۳۳ برگ، اسناد مالکیت اراضی مواد ۲۴ برگ، اجرای مسکن مهر ۱۳۵ برگ، قانون ساماندهی اسناد مالکیت روستایی یکهزار و ۶۶۶ برگ سند در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین پارسال در بخش اجرای مفاد اسناد رسمی ۲ هزار و ۸۰۹ پرونده اجرایی تشکیل شد که ۲ هزار و ۱۲۷ پرونده مختومه شد.

شهریاری میزان معوقات بانکی وصول شده در ادارات اجرایی را ۶۶۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۴ ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در ادارات نظارت ۲۲۸ مورد و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات دفاتر ۱۵ مورد بود که همه مختومه شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۴۲۰ شرکت و ۱۱۴ موسسه‌ غیرتجاری در استان به ثبت رسید و ۲ هزار و ۷۹۵ مورد ثبت تغییرات شرکت‌ها انجام شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است که در چهار بخش املاک، اسناد، اجرای مفاد اسناد رسمی و ثبت شرکت‌ها فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نیز با ۱۵۰ پرسنل، ۱۰ واحد ثبتی، چهار واحد ستادی، ۴۴ دفتر اسناد رسمی، ۳۵ دفتر ازدواج و ۱۵ دفتر طلاق در این چهار حوزه به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

شهریاری گفت: از سال ۱۳۹۳ با اجرایی شدن قانون کاداستر تحولی در کل نظام ثبتی کشور ایجاد شد و تمامی فرایندهای خدماتی سازمان در بخش‌های مختلف به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان بعد از تصویب قانون کاداستر، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی و دفترچه منگوله دار به اسناد الکترونیک بود که با همکاری مردم و همکاران در بحث اشخاص حقیقی به خوبی انجام شد اما در بخش اسناد دولتی به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها هنوز موفقیت صد درصدی را کسب نکرده‌ایم.

شهریاری اظهار داشت: چارت سازمانی اداره کل ثبت اسناد و املام استان ۲۲۴ پست است که ۱۵۰ پست دارای تصدی و ۹۴ پست بلاتصدی است که مشکل بزرگی بر سر راه ارائه خدمت به مردم استان محسوب می‌شود.

وی کمبود اعتبارات تملک دارایی را از دیگر مشکلات استان دانست و اظهار داشت: در این زمینه نیازمند همکاری مسوولان استان هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی تصریح کرد: سال قبل دو پروژه بزرگ که از سال ۹۶ شروع شده اما به حالت تعطیل درآمده بود فعال کردیم و هفته قوه قضاییه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اداره ثبت اسناد شهرستان سرایان به مساحت ۷۰۰ متر و اعتبار ۲۷ میلیارد ریال و شهرستان زیرکوه به مساحت ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان و ملی به سرانجام رسید اما برای تجهیز و محوطه‌سازی آن نیاز به کمک مسوولان استان داریم.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی سازمان پزشکی قانونی کشور مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اسناد مالکیت اسناد رسمی سال گذشته اداره کل سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی

روزنامه های عبری زبان، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، صفحه نخست خود را به درگیری میان اعضای کابینه دولت بر سر عملیات رفح اختصاص دادند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۳ زخمی بر اثر نزاع مسلحانه در زاهدان (فیلم)
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی