Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:45:13 GMT

سهمیه ارزی مرزنشینان به ازای هر فرد چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۲۹۴۱

سهمیه ارزی مرزنشینان به ازای هر فرد چقدر است؟

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه ماده 12 قانون ساماندهی مبادلات مرزی، در سال جاری سهمیه ارزی به ازای هر مرزنشین 100 دلار درنظر گرفته شده است.

الیاس جویبان، امروز یکشنبه 1 تیر، به رسانه‌های گروهی گفت: مرزنشینانی که دارای کارت الکترونیک مبادلات مرزی هستند، می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مرزنشین شهرستان خود از مزایای مبادلات تجاری مرزنشینی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در حال حاضر 11 تعاونی مرزنشین در استان فعال هستند که با استفاده از سهمیه ارزی اعضای خود و با استفاده از رویه واردات در مقابل صادرات می‌توانند از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی اقلام مرزنشینی( 41 ردیف تعرفه) برای واردات اقلام و کالاهای مورد نیاز استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقلامی مانند برنج خوراکی، قند و شکر، روغن خوراکی، چای، روغن نباتی، انواع ادویه، دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن، سمپاش، دستگاه بافت تور ماهیگیری، ریش تراش دستی و برقی، میوه‌های گرمسیری شامل انبه، آناناس، موز و نارگیل، دام زنده، کنجد و سایر کالاها از جمله کالاهایی هستند که می‌توان توسط تعاونی‌ها برای معیشت مرزنشینان وارد کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 74 هزار و 307 خانوار در خراسان جنوبی دارای کارت الکترونیک مرزنشینان هستند که از مزایای مرزنشینی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرزنشينان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی