Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:57:48 GMT

الزام نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۶۷۰

الزام نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی

فقیهی با بیان اینکه از اول تیر بر اساس کد‌های روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد گفت: خریداران مغایرت بین کد و شناسه کالا را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: شفاف سازی فرآیند توزیع در  زنجیره ارزش کل کالا‌های کشور یکی از اهداف ماست و مدیران اقتصادی کشور سال‌های متمادی در پی همین موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های موفق در این زمینه، رجیستر کردن موبایل بود که اکنون قاچاق این کالا به صفر رسیده است.

فقیهی با بیان اینکه برای لوازم خانگی هم همین روند را در راستای شفاف سازی ادامه خواهیم داد، افزود: در دولت تلاش شد سامانه‌ها به صورتی شکل داده شود که توانایی ثبت و ضبط کل کالا‌ها در این فرآیند‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از فردا بر اساس کد‌های روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به کنترلی که از طریق سامانه ۱۲۴ انجام می‌شود انتظار می‌رود کنترل قیمتی هم انجام شود.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف گفت: اگر بتوانیم به اندازه کافی کالا را تأمین و عرضه کنیم قطعاً این موضوع قیمت‌ها را تنظیم می‌کند و تنظیم قیمت به صورت دستوری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 فقیهی افزود: نهاد‌های حاکمیتی باید برای تأمین ارز و واردات کالا‌های مورد نیاز لوازم خانگی، تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لوازم خانگی کد رهگیری شناسه کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند

روح اله صلبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وجود ۷۴ هزار پروانه کسب و کار در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: تا کنون از این تعداد ۸ درصد آن برای گرفتن شناسه یکتا اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۵ اردیبهشت امسال همه مجوزهای کاغذی باید الکترونیکی شود، افزود: از این تاریخ به بعد تسهیلات بانکی و تخفیفات مالیاتی تنها شامل اصنافی که دارای شناسه یکتا باشند می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: اصناف گلستان در طول شبانه روز می‌توانند به درگاه مجوز ملی مراجعه کنند و نسبت به تمدید واحد صدور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در گذشته هم اعلام شد قرار نیست فعالان اقتصادی برای تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند و توصیه می‌شود تا زمان باقی است به سامانه مراجعه کنند و به صورت رایگان کار را انجام دهند.

کد خبر 6091931

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری