Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:14:25 GMT

بیشتر معتادها در البرز ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۷۹۸

بیشتر معتادها در البرز ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند

ایسنا/البرز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: شیوع اعتیاد در روستاهای استان نگران کننده نیست و آمار اعتیاد در این مناطق پایین است.

رحمان علیخانی روز یکشنبه یکم تیرماه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با اشاره به رده سنی افرادی که در استان بیشترین آمار اعتیاد را دارند، اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در البرز بین ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ و ۵.۴ درصد متغیر است و بیشتر افرادی که با این بیماری درگیر هستند بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت شیوع اعتیاد در میان روستاییان استان، توضیح داد: اعتیاد در روستاها بیشتر به شکل سنتی و در سنین بالا رواج دارد و البته در برخی بافت‌های خاص مثل پلنگ آباد و ملک آباد وضعیت تا حدودی فرق دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: شیوع اعتیاد در روستاهای استان نگران کننده نیست و آمار اعتیاد در این مناطق پایین است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر سن مصرف کننده مهم نیست و تنها به سودی که از طریق فروش مواد مخدر به دست می‌آورد فکر می‌کند، افزود: علی رغم۵۵۲۶ انسداد مرزی در کشور، احداث ۱۴۶ کیلومتر دیوار مرزی و ایجاد ۵۷۶ پاسگاه مرزی باز هم سوداگران مواد مخدر یک قدم از ما جلوتر هستند و به شیوه‌های مختلف نسبت به وارد کردن مواد مخدر به کشور اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است ما هر چقدر اقدامات مقابله‌ای انجام دهیم و محدودیت در واردات مواد مخدر ایجاد کنیم باز عده‌ای به صورت مویرگی اقدام به پخش این مواد می‌کنند به همین دلیل در کنار اقدامات دولت موضوعی که اهمیت دارد این است که مردم آگاهی خود را نسبت به آسیب های مصرف مواد مخدر افزایش دهند.

علیخانی توضیح داد: نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از افزایش آمار معتادین جامعه غیر قابل انکار است و به همین دلیل هر ساله  برای آموزش و آگاهی سازی در این فضاها اقدامات زیادی صورت می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با اشاره به برخی طرح هایی که در مدارس برای پیشگیری از افزایش آمار اعتیاد در بین دانش آموزان در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر ۲۶۲ مدرسه در استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که این طرح علاوه بر طرح نماد، دانش آموزان را نسبت به آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر آشنا می‌کند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر البرز طرح یاری گران زندگی شیوع اعتیاد آمار اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان از دستگیری ۱۰ عضو باند‌های قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده