Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:19:30 GMT

استان تهران نیاز به هزار مدرسه دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۴۵۳۸

استان تهران نیاز به هزار مدرسه دارد

به گزارش روز یکشنبه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، علی شهری اظهارداشت: ساخت فضاهای آموزشی در شهر و شهرستان‌های استان تهران بدون وقفه در حال انجام است و توان حداکثری اعتباری دولت و خیرین مدرسه ساز در احداث مدارس نوساز مورد توجه قرار گرفته است اما همچنان تهران نیازمند ساخت مدارس جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران حدود ۳۲ نفر در هر کلاس است، افزود: در حال حاضر استان به یکهزار مدرسه ۱۵ کلاسه جدید نیاز دارد تا میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس به ۲۴ نفر در هر کلاس که استاندارد کشوری است، برسد.

شهری گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق آموزشی استان تهران فضا را به سمتی سوق داده است که اغلب مدارس دوشیفته شده‌اند و مدیران مدارس برای کنترل تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس مجبور به استفاده از شیفت دوم هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: هر مدرسه نوساز که توسط اداره کل احداث می‌شود، ادارات آموزش و پرورش مناطق تلاش می‌کنند به جهت کنترل تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس از شیفت دوم مدارس نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: هر یک باب مدرسه‌ای که در این استان احداث می‌شود، ارزشی معادل ۲ مدرسه برای ادارات آموزش و پرورش دارد.

شهری اظهارداشت: به همین منظور، خیرین مدرسه ساز نیز در صورت احداث یک باب فضای آموزشی در استان تهران مطمئن باشند که به اندازه دو مدرسه از آن فضای آموزشی استفاده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از خیرین مدرسه‌ساز که همواره در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشته و برای آینده سازان این کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، دعوت کرد تا ضمن ساخت یک واحد آموزشی در استان تهران، در واقع ۲ واحد آموزشی به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهند تا کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند و در آرامش به تحصیل بپردازند.

۲ میلیون و ۷۵هزار و ۹۴۰ دانش‌آموز در هشت هزار و ۳۱۵ مدرسه استان تهران تحصیل می‌کنند که این مدارس شامل ۷۰هزار و ۱۰۹ کلاس درس است.

برچسب‌ها مدارس اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس دانش آموزان مدارس دانش آموزان توسعه و تجهیز مدارس استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج