Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:45:49 GMT

نکات محاسبه قیمت و استعلام بیمه بدنه آسیا

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۶۱۸

نکات محاسبه قیمت و استعلام بیمه بدنه آسیا

چرا باید برای خودروی خود بیمه بدنه بخریم؟ اگر تصمیم ندارید این بیمه را برای ماشین خود تهیه کنید کافی است نگاهی به قیمت انواع خودرو، لوازم و قطعات آن بیندازید تا ببینید چرا داشتن این بیمه مهم است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمیتو، عده‌ای فکر می‌کنند بیمه بدنه، فقط برای جبران خسارت‌های واردشده به بدنه خودرو در حوادث رانندگی است در صورتی که این بیمه با پوشش‌هایی که دارد، خسارت‌های مالی واردشده به خودرو را در حوادث مختلف جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تجربه خرید بیمه بدنه را داشته باشید احتمالاً می‌دانید قیمت و شرایط این بیمه در شرکت‌های بیمه، متفاوت است؛ به همین دلیل افراد موقع خرید این بیمه سردرگم شده و نمی‌دانند بیمه بدنه خودروی خود را از کدام شرکت تهیه کنند. بیمه آسیا جزء شرکت‌هایی است که بیمه بدنه را با شرایط ویژه‌ای ارایه می‌دهد؛ زیرا در بیمه بدنه آسیا پوشش‌هایی وجود دارد که در شرکت‌های دیگر به بیمه‌گزار ارایه نمی‌شود.

پوشش‌های بیمه بدنه آسیا

بیمه بدنه دو دسته پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش‌های اصلی در همه شرکت‌های بیمه یکسان است. خسارت‌های ناشی از تصادف، واژگونی و سقوط خودرو، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین سرقت کلی خودرو با پوشش‌های اصلی بیمه‌نامه جبران می‌شود. پوشش‌های اضافی به طور کلی تحت پوشش بیمه بدنه نیست و بیمه‌گزار در صورت تمایل آن‌ها را انتخاب می‌کند. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است؛ برای مثال بیمه آسیا پوشش حذف فرانشیز و حذف استهلاک را به بیمه‌گزار ارایه می‌دهد در حالی که بسیاری از شرکت‌های بیمه این پوشش‌ها را ندارند. به طور کلی پوشش‌های اضافی بیمه بدنه آسیا شامل موارد زیر است:

· پوشش پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو

· پوشش سرقت درجا اتومبیل

· پوشش بلایای طبیعی

· پوشش نوسانات قیمت خودرو

· پوشش شکست شیشه

· پوشش حذف فرانشیز

· پوشش حذف استهلاک

· پوشش ایاب و ذهاب

· پوشش ترانزیت

محاسبه بیمه بدنه آسیا

در محاسبه بیمه بدنه آسیا و سایر شرکت‌های بیمه عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

نوع و سال ساخت خودرو: اولین عاملی که در محاسبه بیمه بدنه آسیا تأثیر دارد، نوع خودرو است. طبیعتاً قیمت بیمه بدنه برای خودرو پژو 206 با بنز متفاوت است. همچنین هر چه سال ساخت خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه نیز بیش‎تر می‌شود.

ارزش روز خودرو: منظور از ارزش خودرو، قیمت روز اتومبیلتان است. ارزش روز خودرو، ملاک پرداخت خسارت شرکت بیمه است پس موقع خرید بیمه‎نامه، خودروی خود را به ارزش واقعی آن بیمه کنید. چون اگر ارزش خودرو را کمتر از قیمت واقعی آن اعلام کنید در روز حادثه شرکت بیمه خسارت ایجادشده را به طور کامل برای شما جبران نمی‌کند.

تخفیف‌های بیمه بدنه: تخفیف‌های بیمه بدنه، نقش مهمی در کاهش قیمت این بیمه دارد. این تخفیف‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است. بیمه آسیا برای بیمه‌گزارانی که در سال‌های گذشته بیمه بدنه داشته‌اند اما از بیمه‌نامه خود برای دریافت خسارت استفاده نکرده‌اند تخفیف در نظر می‌گیرید. همچنین افرادی که بیمه عمر آسیا دارند با خرید بیمه بدنه از این شرکت از تخفیف بهره‌مند می‌شوند. از دیگر تخفیف‌های بیمه بدنه آسیا می‌توانیم به تخفیف خودروی صفر کیلومتر و تخفیف خرید نقدی اشاره کنیم.

پوشش‌های درخواستی بیمه‌گزار: در صورت انتخاب پوشش‌های اضافی، حق بیمه خودرو بیش‌تر می‌شود اما از طرفی خودرو برای خطرات بیشتری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. سقف تعهدات بیمه‌نامه نیز بر قیمت بیمه بدنه تأثیر دارد.

قیمت بیمه بدنه آسیا

همان‌طور که گفتیم قیمت بیمه بدنه با توجه به مشخصات خودرو، شرایط بیمه‌نامه و تخفیف‌های شرکت بیمه تعیین می‌شود. بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی را برای بیمه بدنه خودرو تعیین کرد. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که تنها صرف ارزان بودن قیمت، برای خرید خود تصمیم نگیرید و حتماً به پوشش‌های اضافی، سقف تعهدات بیمه‌نامه و کیفیت پرداخت خسارت شرکت بیمه توجه کنید.

برای بررسی کیفیت پرداخت خسارت شرکت بیمه  نیز می‌توانید به فاکتورهایی مانند تعداد مراکز پرداخت خسارت و داشتن یا نداشتن سرویس ارزیابی خسارت سیار توجه کنید. بیمه آسیا نزدیک به 70 مرکز پرداخت خسارت در کل کشور دارد.  این شرکت در حال حاضر دارای سرویس ارزیابی خسارت سیار اتومبیل نیست.

استعلام بیمه بدنه آسیا

برای دریافت استعلام بیمه بدنه آسیا می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنید تا ببینید قیمت بیمه بدنه آسیا برای خودرو شما چقدر است. اما در این روش نمی‌توانید قیمت و شرایط این بیمه را بین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید. در حال حاضر این امکان فراهم شده که استعلام بیمه بدنه را به صورت اینترنتی انجام دهید. خوبی این روش این است که نه تنها نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه را پیدا نمی‌کنید بلکه می‌توانید قیمت، شرایط و پوشش‌های بیمه بدنه آسیا را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید و در خصوص خرید خود تصمیم بگیرید.

خرید اینترنتی بیمه بدنه آسیا

برای دریافت استعلام و خرید اینترنتی بیمه بدنه آسیا کافی است به سایت بیمیتو وارد شوید و مشخصات خودروی خود را که شامل نوع، مدل و سال ساخت خودرو است کامل کنید. در مرحله بعد باید به این پرسش که آیا خودروی شما بیمه بدنه دارد یا خیر پاسخ دهید؛ در صورت داشتن بیمه بدنه، لازم است تخفیف عدم خسارت را نیز وارد کنید. همان‌طور که گفتیم تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه، نقش مهمی در کاهش حق بیمه خودرو دارد. سپس با تعیین ارزش روز خودرو، به صفحه استعلام قیمت وارد می‌شوید؛ در این صفحه قیمت و شرایط بیمه بدنه آسیا و سایر شرکت‌های بیمه به شما نمایش داده می‌شود تا در نهایت بیمه را مطابق نیازتان سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمیتو بیمه بدنه خودرو استعلام بیمه بدنه قیمت بیمه بدنه بیمه بدنه آسیا بیمه بدنه شرکت های بیمه پرداخت خسارت خودروی خود بدنه خودرو بیمه گزار بیمه نامه شرکت بیمه بیمه آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • (ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم