Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم ساخت بیمارستان دولتی در فردیس به سال ۹۰ باز می‌گردد اما پس از 9 سال، استاندار البرز امروز یکشنبه 9 تیر ماه 99 در جلسه ای اعلام کرد که تا پایان سال 99، وعده ساخت بیمارستان محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، حوادث طبیعی مانند زلزله همواره در کمین انسان ها قرار دارد و متاسفانه هر از چند گاهی اخبار حوادث ناگواری مانند حادثه زلزله کرمانشاه که منجر به کشته‌ شدن بیش از ۴۰۰ هموطن و مصدوم شدن بیش از ۷ هزار نفر در این استان شد، به گوشمان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه به دنبال هر حادثه موجی از انتقادات به سوی مسئولین روانه می شود اما نباید فراموش کرد شاید شهری بعدی که باید منتظر حادثه طبیعی باشد، فردیس است.  فردیس از شهرستان های جنوبی استان البرز به شمار می آید که نزدیک به 7 سال از استقلال این شهر می گذرد.   این شهرگمنام با جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر با  نقاط ضعف بالایی همراه است که رفع  این نقاط ضعف میتواند مشکلات پیش رو این شهر را در هنگام مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی مانند زلزله کاهش دهد.   در حوادث و بلایای طبیعی اولین محل مراجعه و نیاز مردم بیمارستان و مراکز درمانی است، نبود حتی یک بیمارستان و درمانگاه دولتی در سطح شهر اعتراض بسیاری از شهروندان را در این شهر به همراه داشته است.   تصمیم ساخت بیمارستان دولتی در فردیس به سال ۹۰ باز می گردد اما سرانجام در سفر حسن روحانی، ریاست جمهور به استان البرز اعتباری برای ساخت این مجموعه تصویب شد و مقرر شد در صورت پرداخت بیمارستان یاد شده تکمیل و به بهره برداری برسد.   اما به نظر می رسد کفگیر دولت به ته دیگ خزانه خورده است و بودجه ای به این امر تعلق نیافته که معضل و بحران نبود بیمارستان همچون گذشته به قوت خود پای بر جاست.   امروز شاهد این هستیم که بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابه فردیس روند رو به رشد خود را با سرعتی آهسته تر از لاک پشت پیش می برد و تا رسیدن به سرانجام زمان بسیاری را باید در انتظار نشست، این در حالی است که عزیزالله شهبازی استاندار البرز امروز یکشنبه یکم تیرماه در جلسه ای با مدیران این شهرستان اعلام کرد که تا پایان سال 99، وعده ساخت بیمارستان محقق می شود.   وی با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی از روند امور شهرستان ها در دستور کار است، افزود:  اختصاص افزایش سهم حق آبه استان از محل سدهای امیرکبیر و طالقان نیز در دستور کار است و همچنین تصفیه خانه و مخزن جدید آب در شهرک جهان نما که مقرر شد فرماندار فردیس طی گفتگویی با سردار اسلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این راستا تصمیم گیری کنند.   شهبازی به جذب اعتبار ملی برای اتمام بیمارستان فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه یک مطالبه جدی مردمی است که باید در اسرع وقت به سرانجام برسد. همچنین استقرار ادارات و سازمان های دولتی و خدمات رسان مانند آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و امور مالیاتی و ... نیز محقق شود.   ختم کلام...   حال باید منتظر ماند و دید که بیمارستان 169 تختخوابی فردیس تا پایان عمر دولت یازدهم به اتمام می رسد یا اینکه به عنوان ماترک 8 ساله، همچنان مردم را در حسرت داشتن یک مرکز درمانی خواهد گذاشت.
     
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساخت بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند