Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: میانگین سنی فوتی‌های کرونا ویروس در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه 74 سال بوده و 81 درصد آنها نیز حداقل از یکی از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند.

دکتر رضا چمن در جمع خبرنگاران از سفید بودن وضعیت در هر دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: طی 45 روز اخیر موارد بدحال بستری در این دو شهرستان به حداقل ممکن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه 98 تاکنون بیش از نفر مبتلای مشکوک، محتمل و قطعی به کرونا 6250در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه ثبت شده ادامه داد: یک هزار و210 نفراز این تعداد بیمار در بیمارستان بستری شده اند که جواب آزمایش 770 نفر از آنان تاکنون مثبت گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شمار فوتی‌های این دانشگاه را  63 نفر اعلام و تصریح کرد: از همه موارد مرگ قبل و یا حتی بعد از فوت نمونه‌گیری انجام شده است.

چمن متوسط سن فوت شدگان را 74 سال اعلام و اظهار کرد: 81درصد فوتی‌ها دارای بیماری مزمن زمینه ای بودند و بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، بیماری های مزمن تنفسی و سرطان شایعترین‌ این بیماری‌ها بوده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام بیش از 4000 آزمایش طی این مدت در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد و گفت: خوشبختانه در بیش از یک ماه گذشته هیچ مورد فوتی در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه نداشته ایم.

وی از حفظ شرایط مهار و کنترل همه‌گیری در جمعیت تحت پوشش و دور نگه‌داشتن موج جدید کرونا از این دانشگاه خبر داد و افزود: با وجود شروع طوفانی همه گیری در این منطقه و فراگیر شدن موج جدید و صعودی ابتلا و مرگ در بسیاری از مناطق کشور خوشبختانه از نیمه اردیبهشت تاکنون موارد ابتلا در این منطقه به حداقل ممکن رسیده است.

دکتر چمن بر لزوم استمرار بیش از پیش برنامه های آموزش و بازآموزی اصول پیشگیری از ابتلای به کرونا ویروس تاکید کرد و گفت: براساس سناریوهای مختلف 18 تا 24 ماه آینده این مبارزه ادامه دارد، و لذا باید همچنان به صورت خستگی ناپذیر در وضعیت آمادگی کامل برای مقابله با کووید19 باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شاهرود علوم پزشکی شاهرود استان سمنان کروناویروس تحت پوشش این دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟