Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@06:39:12 GMT

میزان تورم کالا‌ها و خدمات مصرفی در خرداد۹۹

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۶۶۳۳

بررسی نمودار‌های نرخ تورم خردادماه نشان می‌دهد که حمل و نقل، لوازم خانگی و پوشاک بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به خرداد را در بین کالا‌ها و خدمات مصرفی کشور داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مرکز آمار در پایان هر ماه نرخ تورم آن ماه را اعلام می‌کند. بر این اساس، نرخ تورم بخش حمل و نقل در خردادماه در مقیاس سالیانه ۴۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد رشد داشته است این در حالی است که ضریب اهمیت حمل و نقل در بین خانوار‌های کشور ۹.۴۱ بوده است.

مسکن که بالاترین ضریب اهمیت را در بین خانوار‌های کشور دارد و ضریب اهیمت آن برابر ۳۵.۵ است نسبت به اردیبهشت ۱.۴ درصد و نسبت به خرداد سال گذشته ۲۱.۷ درصد رشد داشته است. نرخ تورم سالیانه مسکن در این دوره برابر ۲۲.۶ درصد است.

براساس اعلام این مرکز نرخ تورم خوراکی‌ها ۲۶.۵ درصد است. ضریب اهمیت خوراکی‌ها در میان خانوار‌های کشور ۲۵.۵۵ را نشان می‌دهد. نرخ تورم اقلام نوشیدنی همچون چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و موارد دیگر نیز ۴۹ درصد بوده است.

افزایش قیمت لوازم خانگی یکی از سوژه‌های داغ اقلام مصرفی خانوار‌های کشور در شبکه‌های خبری است و اعداد مختلفی برای افزایش بهای آن عنوان می‌شود. مرکز آمار در گزارش امروز (یکشنبه) خود نرخ تورم سالیانه لوازم خانگی را ۳۷ درصد اعلام کرد. بهای لوازم خانگی در خرداد امسال نسبت به سال گذشته ۲۶.۶ درصد و نسبت به اردیبهشت ماه ۳.۴ درصد افزایش یافته است. برچسب ها: مرکز آمار ، نرخ تورم ، مسکن ، لوازم خانگی ، حمل و نقل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرکز آمار نرخ تورم مسکن لوازم خانگی حمل و نقل خانوار های کشور لوازم خانگی حمل و نقل نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد