Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، استاندار هرمزگان با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر بندرعباس در خصوص محلات و بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس مشکلات صدور سند است،اظهار کرد: در جلسه با وزیر راه موضوع سند دار کردن منازل بافت فرسوده در محلات گل کنی، اسلام آباد و محله چاهستانی ها پیگیری و مصوب شد  طبق فرایندی  با حداقل قیمت و در زمان مناسبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون همتی افزود: هرمزگان استانی پیشرو و برتر در بحث بازآفرینی شهری شناخته شده که می تواند الگویی برای سطح کشور باشد و به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی با توجه به اقداماتی که قبل از آن انجام شده است بندرعباس را به عنوان یکی از شهرستانهای  پایلوت در کشور معرفی کرد.

وی ادامه داد: در این نشست دو موضوع تعیین تکلیف و مقرر شد اراضی  محله چاهستانی ها طبق ضوابطی سنددار شوند و خدمات رسانی دولت به بافت فرسوده در این محله و همچنین اراضی  اسلام‌آباد و‌محله گل کنی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت اجرای طرح قرار گیرد.

همتی اضافه کرد: تعیین تکلیف پروژه ۳۵۰ هکتاری نیز در این جلسه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: فرآیند واگذاری و نحوه تحویل سند به صورت مطلوب و با سازگاری مناسب برای شهروندان متعاقباً از طریق اداره کل راه و شهرسازی به شهروندان بندرعباسی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار قرار دارد و با اهدا سند شاهد رونق، بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیررسمی خواهیم بود.

همتی عنوان کرد: یکی از اتفاقاتی که می‌توانست به شهروندان این محلات کمک کند، استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های تبصره‌ای دولت است که به دلیل نداشتن سند در این عرصه‌ها دچار مشکل بوده‌ایم و با سنددار شدن اراضی این تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ده ها هکتار از این اراضی شناسایی شده است که تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد و از امروز با فرمان وزیر راه ، در بندرعباس این کار بزرگ شروع می‌شود و ساکنان این سکونتگاه‌ها صاحب سند می‌شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران معاون وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه نوسازی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

عطایی بیان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، افزون بر ۷۵ درصد برنامه ۲ ساله در آذربایجان غربی در خصوص نوسازی بافت فرسوده به مرحله اجرا رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه بازآفرینی شهری، اختصاص بسته‌های تشویقی است که در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

عطایی در خصوص طرح کلید به کلید نیز گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.

کد خبر 6094757

دیگر خبرها

  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه