Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: همچنان در موج اول کرونا هستیم و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان اعمال محدودیت های سختگیرانه در این شهرستان جدی است.

مهدی مصری در نشستی با خبرنگاران به رفتار متناقض ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: این ویروس را مانند سایر ویروس‌ها به دلیل تناقض در رفتار نمی توان از نظر اپیدمیولوژی رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همچنان در موج اول بیماری هستیم و رفتار عجیب و غریب ویروس و شیوع آن با فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت‌ها و استفاده از ماسک در محیط پرتردد و فضای بسته، رابطه مستقیم دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه به تدریج علایم جدیدی از ویروس کرونا مشاهده و کشف می‌شود، انتظار تولید واکسن و دارویی برای پایان زندگی این ویروس درحال حاضر مقدور نیست و تنها راه مقابله و ممانعت از شیوع این ویروس رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر سیر صعودی ابتلا به کرونا در سطح کشور آرام آرام شکل می‌گیرد.

رئیس علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در راستای اقدامات پیشگیرانه و در مرحله اول به صورت جزئی‌تر، تصمیمات محلی سختگیرانه و  فاصله‌گذاری اجتماعی با تایید ستاد ملی و قرارگاه پدافند زیستی استان اعمال می شود. بین معیشت و سلامت، اولویت ما حفظ سلامت و جان مردم است.

وی تصریح کرد: اگر مردم در محیط‌های پرتردد و بسته ماسک استفاده نکنند و پروتکل‌های بهداشتی در جامعه عادی سازی شود وارد چالش بعدی و پیک دیگری با مشکلات خاص خواهیم شد.

وی انجام دقیق طرح غربالگری در ساوه و زرندیه را در سطح استان بی‌نظیر و موجب کنترل شدید بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: بازگشایی تالارها و مراکز برگزاری مراسم تجمعی نظیر مراسم عزا و عروسی با افزایش شیوع بیماری ارتباط مستقیم دارد و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را در کانون‌های تجمعی رعایت نکنند ناچارا باید به دنبال اعمال تصمیمات محلی سختگیرانه باشیم.

مصری از مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا تدبیری اتخاذ کنند که اقلام بهداشتی ارزان قیمت از جمله ماسک در شهر به صورت گسترده توزیع شود. اگر ۵۰ درصد مردم در شرایط بسته ماسک بزنند شانس انتقال بیماری یک به یک خواهد شد و حالت اپیدمی آن کمتر خواهد شد و در صورت عدم استفاده از ماسک یک نفر می‌تواند حداقل سه نفر را آلوده کند که در نتیجه پیک آمار بالا  می‌رود و ناچارا محدودیت‌ها تشدید می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم از حضور در مراکز تجمعی به شدت پرهیز کنند چرا که تراکم جمعیتی موجب می شود تا ویروس دریافت کنند و بعضا چون ناقل سالم هستند در تردد به منزل این ویروس را به بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای و سالمندان منتقل می‌کنند. براساس آمارها ۸۴ درصد افرادی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند بیماری زمینه‌ای دارند.

وی پیشنهاد تاسیس مرکز بیماری‌های عفونی برای ساوه با اخذ مجوز از معاونت درمان وزارت بهداشت را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای دانشکده علوم پزشکی ساوه دانست و افزود: زمین بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث ساوه نیز طی چند روز گذشته تحویل پیمانکار شد که عملیات اجرایی احداث آن تسریع خواهد یافت. همچنین ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی، زیست‌محیطی و نیروی انسانی و نیز تفکیک ساختار معاونت بهداشتی از مرکز جامع بهداشت در دستور کار دانشکده قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: هنوز واکسن و دارویی برای درمان کرونا کشف نشده است بنابراین باید تلاش کرد تا پروتکل‌های بهداشتی مطالعه و به خوبی اجرا شود.

دکتر نعمت اله عزیزی با تاکید بر اینکه عادی سازی کرونا زنگ خطر است، افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی دست‌ها، زدن ماسک، در خانه ماندن سالمندان و بیماران خاص و افراد چاق و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماران قلبی و عروقی و افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند و عدم حضور در جلسات تجمعی تنها راهکار پیشگیری است.

وی تصریح کرد: حضور در مراکز تجمعی درصد ابتلا را تشدید می‌کند. بر این اساس شعار نه به تجمعات و نه به مراسم باید در دستور کار مردم قرار گیرد و یقین بدانیم که کماکان امن ترین مکان منزل شخصی است و از حضور در میهمانی‌ها پرهیز شود. سالن‌ها و تالارها باید با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر تا یک ساعت برنامه داشته باشند.

دکتر عزیزی تصریح کرد: رفتار ناشناخته بیماری کووید ۱۹ ایجاب می‌کند که این بیماری را جدی بگیریم و با رعایت بهداشت با کرونا زندگی کنیم.

مشاور رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه در ابتدا از شهرهای مشکل دار در حوزه بیماری کرونا بود، اما خوشبختانه با تدابیر لازم این بیماری در شهرستان مدیریت و کنترل شد.

دکتر سیامند انوری به برنامه‌های توسعه‌ای و تعالی دانشکده برای ارتقاء به دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها اشاره کرد و از تشکیل شورای تعالی دانشکده برای برخورداری مردم از خدمات عادلانه سلامت با افزایش رشته‌های دانشگاهی و افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی و جذب پزشکان متخصص خبر داد.

وی بیان کرد: همزمان با کنترل کرونا برنامه‌های توسعه‌ای و تعالی دانشکده در دستور کار است و تسریع در عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس و طرح توسعه ای بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه از جمله فعالیت های تعالی و توسعه دانشکده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشكي ساوه استانی اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی ساوه محدودیت ها توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جاور صفاری در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم «رشت - قزوین» و «آستارا - اردبیل» و بالعکس اعمال می‌شود.

وی افزود: تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ روزهای ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در محور قدیم «رشت - قزوین» ممنوع می‌باشد.

رئیس پلیس راه استان گیلان تصریح کرد: همچنین در محور «آستارا - اردبیل» و بالعکس تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد از ساعت ۷ الی ۲۴ روزهای ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است.

کد خبر 6094488

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند