Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@19:35:31 GMT

احتمال تعطیلی مراکز پرخطر در ساوه

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۰۰۳

احتمال تعطیلی مراکز پرخطر در ساوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی مصری یکشنبه اول تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ارائه اقلام ارزان و بهداشتی در سطح شهر ضروری است، با توجه به اینکه به تدریج علایم جدیدی از ویروس کرونا مشاهده و کشف می‌شود، انتظار تولید واکسن و دارویی برای پایان زندگی این ویروس درحال حاضر مقدور نیست و تنها راه مقابله و ممانعت از شیوع این ویروس رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی است، براساس تحقیقات انجام شده در صورتی که یک سوم مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند، ۵۰ درصد ابتلا کمتر می‌شود و شانس ابتلا یک به یک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: شهرستان ساوه در بحث غربالگری گسترده‌ای که از شیوع این ویروس داشته و با وجود نزدیکی ساوه به قم که کانون شیوع این ویروس بود ولی در ۱۵ روز نخست شیوع به خوبی مدیریت شد و طی این ۵۰ روز شرایط خوبی را در ممانعت از شیوع این ویروس داشتیم، در حال حاضر وضعیت شهرستان مطلوب است ولی لازمه حفظ این شرایط همکاری مردم و همه نهادهاست.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی ساوه تصریح کرد: به سبب شروع فعالیت مشاغل پرخطر و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی آمار ابتلا و بستری سیر صعودی داشته هرچند به صورت مختصر بوده ولی اگر تمهیدات و محدودیت‌ها اعمال نشود شاهد افزایش آمار مرگ و میر خواهیم بود.

مصری بیان کرد: در حال حاضر در پیک نخست این ویروس هستیم از آنجایی که نمی‌توان زمانی برای پایان زندگی این ویروس پیش‌بینی کرد، تمهیدات لازم برای شروع فصل پاییز درنظر گرفته شده است، براساس سیاست پدافند زیستی ملی با توجه به سیر صعودی این ویروس علاوه بر دستورالعمل‌های کلی به استان و شهرستان‌ها، به صورت جزئی‌تر دستورالعمل‌های محلی متناسب با هر منطقه و با نظارت پدافند زیستی استان اجرا می‌شود، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در استان‌ها و دانشکده‌ها در شهرستان‌ها مسئول ایجاد محدودیت‌ها در صورتی که ضروری باشد هستند به همین دلیل احتمالا در هفته آینده شاهد ایجاد محدودیت‌های به مراتب سخت‌تر از روزهای اخیر با عنوان فاصله‌گذاری پویا و تعطیلی برخی مراکز پرخطر باشیم، روز گذشته ۳۱ خرداد  تالاری به سبب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساوه پلمب شد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با ویروس کرونا اقداماتی برای توسعه مراکز درمانی پیش‌بینی شده، تاسیس مرکز بیماری‌های عفونی که مجوز آن از معاونت وزارت بهداشت گرفته شده، بیمارستان ۲۵۰ تختی جایگزین مدرس نیز تحویل پیمانکار داده شده و در دو هفته آینده کار ساخت آن ‌شروع می‌شود، همچنین برنامه طرح توسعه فیزیکی برای زیر ساخت‌های بهداشتی که ساختار مرکز جامع سلامت از حوزه معاونت بهداشت مستقل شود، نشست‌هایی با استانداری استان مرکزی انجام شده است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: پیشنهاد تعیین سنج‌های اعتباربخشی را به وزارتخانه اعلام کردیم در صورت اجرای این طرح بودجه‌ها براساس شاخص‌ها و امتیازات شهرستانی توزیع می‌شود که کمک شایانی به حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه  بیماری‌های واگیر دارد.

مصری افزود: ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی ساوه به دانشگاه علوم‌پزشکی پیش‌بینی شده که شاهد افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی و پزشک متخصص و فوق تخصص خواهیم بود، تردد مردم به مراکز درمانی شهرهای مجاور کمتر می‌شود، همچنین توسعه بیمارستان زرندیه در دست اقدام است.

کد خبر 523985 برچسب‌ها استان مرکزی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی كرونا در ايران شیوع این ویروس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت