Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از بررسی طرح‌ها و نقشه‌های پیشنهادی برای مرمت و احیای راسته‌های نخجوانی، مهدی‌زاده و شجاع‌الدوله بازار تاریخی ارومیه خبر داد و گفت: از آنجایی که این راسته‌ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و قبلاً هم هیچگونه کار مرمتی و نجات‌بخشی برای آن‌ها انجام نشده است، پیشهاد مرمت و بازسازی آن مطرح و قرار شد با مشارکت شهرداری ارومیه و نظارت فنی این اداره‌کل، عملیات مرمت و احیای آن برای اولین بار شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری  افزود: به‌همین منظور طرح مطالعاتی و نقشه مرمتی آن به یک شرکت مشاور واگذار شد و در آخرین جلسه‌ای که با حضور افراد و کارشناسان ذی‌ربط در این اداره‌کل برگزار شد، همه جزئیات و زوایای طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: طرح اولیه نواقصی داشت که مقرر شد تا شرکت مشاور طرح، ایراد‌های مطرح شده را بررسی و رفع کند، سپس با بازبینی دوباره برای تأیید نهایی به وزارتخانه ارسال شود.

جباری افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که قبل از شروع عملیات مرمتی، مطالعات باستان‌شناسی توسط کارشناسان اداره‌کل استان انجام شود تا در صورتی که در حین اجرای عملیات به‌صورت اتفاقی آثاری کشف شد، عملیات مرمت متوقف و مطالعات باستان‌شناسی با جزئیات بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت بازار تاریخی ارومیه آثار تاریخی میراث فرهنگی آذربایجان غربی بازار تاریخی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم


علیرضا عسکری مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.
او افزود: هم اکنون تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.
عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.
او گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه