Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: زیرساخت‌های ورزش کبدی در استان صفر است و هیچ امکاناتی برای این رشته نداریم. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حمید شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره فعالیت‌های هیئت کبدی استان اصفهان در چند ماه گذشته اظهار داشت: پس از مواجه شدن با ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته، شرایط برای رشته‌های مختلف ورزشی به خصوص کبدی سخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبدی ورزشی است که میزان لمس و برخورد بین ورزشکاران در آن بالا بوده و حتما باید بین ورزشکاران تماس برقرار شود و به همین خاطر تحت تاثیر شرایط فعلی قرار گرفته و جزو اولین رشته‌هایی بود که فعالیت آن ممنوع شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته میزبان رئیس فدراسیون کبدی و مدیرکل ورزش و جوانان استان بودیم و مجمع هیئت را برگزار کردیم و در این جلسه درباره ادامه فعالیت رشته کبدی بحث و تبادل نظر زیادی انجام شد. با وجود کاهش محدودیت‌ها، هنوز به برخی از رشته‌های ورزشی اجازه فعالیت داده نشده و کبدی یکی از این رشته‌ها است. هنوز نتوانسته‌ایم مسابقات‌مان را برگزار کنیم اما در این مدت برخی از کارهای اساسی و زیربنایی را انجام دادیم.

رئیس هیئت کبدی استان خاطرنشان کرد: با حمایت باشگاه سپاهان و مدیرعامل این باشگاه، بانوان کبدی‌کار اصفهان تخت حمایت باشگاه سپاهان قرار گرفتند و در مسابقات لیگ برتر با نام سپاهان شرکت خواهند کرد. علاوه بر آن مسئولان سپاهان قول دادند تا پایان سال جاری در بخش آقایان نیز فعال شوند.

وی درباره فعالیت‌های هیئت کبدی برای توسعه ین رشته در استان، گفت: در چند روز گذشته با معاون ورزشی شهرداری اصفهان دیدار داشتیم و قرار شد رشته کبدی در سبد ورزش‌های این سازمان قرار گیرد. علاوه بر آن از هیئت‌های شهرستان‌ها درخواست کردیم تقویم ورزشی خود را ارائه دهند تا در شهرستان‌ها رشته کبدی را فعال کنیم. هیئت تلاش دارد تا دوره‌های تئوری دانش‌افزایی و تربیت مربی را به صورت مجازی برگزار کرده و در حوزه سخت‌افزاری خانه کبدی اصفهان را تاسیس کند.

ورود سپاهان به رشته کبدیاورسجی: 40 درصد از لژیونر‌های پروکبدی تغییر می‌کنند/ دوست نداریم در انتخابی تیم ملی به کسی اجحاف شودحضور تیم‌های کبدی بانوان و آقایان ایران در بازی‌های ساحلی سانیای چین

شهبازی در پاسخ به اینکه میزان خسارات وارد شده از شیوع کرونا به باشگاه‌ها و مربیان کبدی چقدر است، گفت: متاسفانه بعد از شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده تمام باشگاه‌های ورزشی خسارت دیدند و کبدی هم از این قاعده مستثنی نبود، به ویژه فعالیت کبدی‌کاران دولت‌آباد و مربیانی که در شهر اصفهان، کلاس‌های آموزش کبدی داشتند، همگی تعطیل شده و خسارت دیده‌اند. هنوز از میزان ریالی خسارات وارده، برآورد دقیقی انجام نشده و این مساله در دست بررسی است و به محض مشخص شدن میزان خسارت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی برای جبران خسارات در نظر گرفته شده است، گفت: از طریق اداره ورزش و جوانان پیگیر تسهیلاتی که دولت پیش‌بینی کرده بود هستیم تا در اختیار باشگاه‌های متضرر قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارت‌ها را جبران کنیم.

رئیس هیئت کبدی شرایط این رشته در استان اصفهان را نامطلوب توصیف کرده و خاطرنشان کرد: کبدی اصفهان اوضاع خوبی ندارد. متاسفانه زمانی که هیئت را تحویل گرفتم، اصفهان در رنکینگ فدراسیون با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اصلا جایگاه مناسب و در خوری نداشت. همچنین متاسفانه هیئت کبدی درگیر حواشی زیادی شده بود و تلاش کردیم تا این حاشیه‌ها را از هیئت دور کرده و وفاق، انسجام و همدلی را بین اعضای حاضر در هیئت ایجاد و از تمام ظرفیت‌های موجود کبدی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های هیئت، طرح استعدادیابی است که با کمک آموزش و پرورش انجام خواهیم داد و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های انجام شده در رده‌های سنی هر 2 حوزه بانوان و آقایان و طرح‌های استعدادیابی، منجر به توسعه کبدی در استان شود. امیدواریم با توسعه کبدی در تمام نقاط استان، بتوانیم در یک برنامه با زمان‌بندی مشخص، کبدی اصفهان را به جایگاه حقیقی خود برسانیم. برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم حداقل جزو 3 استان و هیئت برتر در کبدی کشور باشیم.

شهبازی در پاسخ به اینکه کبدی اصفهان با چه معضلات و مشکلاتی روبه‌رو است، گفت: زیرساخت‌های ورزش کبدی در استان اصفهان، صفر است و هیچ زیرساختی برای این رشته نداریم. به تازگی به همت شورای شهر و خیران شهرستان دولت‌آباد، مقدمات ساخت خانه‌ کبدی در این شهر فراهم شده است. امیدوارم که بتوانیم خانه کبدی شهرستان دولت‌آباد را راه‌اندازی کرده و با مشارکت اداره ورزش و جوانان، شهرداری و خیران شهرستان اصفهان، خانه کبدی این شهر را هم تاسیس کنیم.

وی در پاسخ به اینکه هیئت کبدی چه انتظاری از اداره ورزش و جوانان دارد، گفت: انتظار داریم سالن‌های مورد نیاز کبدی را در اختیار هیئت قرار دهند تا ورزشکاران ما بتوانند با فراغ بال بیشتری در این حوزه فعالیت کنند. با تمام این اوصاف من از همکاری‌های مدیرکل با هیئت کبدی تشکر می‌کنم.

رئیس هیئت کبدی استان خاطرنشان کرد: از تمام جامعه کبدی استان، پیشکسوتان و سایر فعالان در این رشته دعوت می‌کنم تا به هیئت برای توسعه کبدی کمک کنند. جامعه کبدی دلسوزانه در حال تلاش هستند و من به عنوان خدمت‌گزار در هیئت قرار است به این رشته کمک کنم و نیاز دارم تا همه پیشکسوتان، داوران و بزرگان کبدی به هیئت کمک کنند تا بتوانیم هم کبدی را توسعه داده و هم در بخش قهرمانی موفق شویم. درب هیئت به روی تمام کبدی‌کاران باز است و از مسئولان و جامعه کبدی درخواست می‌کنم تا همراهی‌های لازم را با هیئت داشته باشند. کبدی بعد از قهرمانی تیم ملی در مسابقات آسیایی جاکارتا طرفدار زیادی پیدا کرده و می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی برای ما افتخارآفرین باشد و امیدوارم به نوبه خود در این افتخارآفرینی ملی سهیم باشیم.

انتهای پیام/170/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت کبدی استان رئیس هیئت کبدی ورزش و جوانان استان اصفهان کبدی اصفهان رشته کبدی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

کد خبر 6094939

دیگر خبرها

  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند