Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:51:39 GMT

اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهرستان بندرماهشهر

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۹۹۱۷

اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهرستان بندرماهشهر

بیرانوند گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص افزایش آمار مبتلایان کرونا در بندرماهشهر ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که به مدت یک ماه وضعیت فوق‌العاده در باین شهرستان اعلام و از برگزاری تجمعات و مراسم نیز جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «محسن بیرانوند» شب گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: متاسفانه از روزهای پایانی اردیبهشت و همزمان با برگزاری مراسمات و دید و بازدیدهای عید فطر تاکنون، شاهد وضعیت قرمز و فوق‌العاده‌ای در سطح شهرستان بوده‌ایم و روزانه بر آمار مبتلایان ویروس کرونا افزوده شده که این مسئله نشان از بی‌توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر افزود: این وضعیت سبب شد با در نظر گرفتن سایر جوانب، تیرماه را حالت فوق‌العاده اعلام کنیم تا بتوانیم با اتخاذ تمهیدات لازم و تشدید نظارت‌ها در برقرار شدن نکات بهداشتی میان همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی از این وضعیت رهایی یابیم.

 

وی در خصوص برخی تمهیدات اتخاذ شده بیان کرد: پیشگیری و برخورد با برگزارکنندگان مراسمات فاتحه و عروسی، استفاده از ماسک در تمامی مراکز دولتی و خصوصی توسط عوامل آن مجموعه‌ها و مراجعه‌کنندگان آنها، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف، تأمين اقلام مورد نیاز بهداشتی و ارائه پکیج آموزشی به ساکنان مناطق حاشیه‌ای و پرخطر شهر و روستا به‌صورت خانه‌به‌خانه و آگاه‌سازی آنها باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و انجام شود.

 

بیرانوند اضافه کرد: ایجاد واحد مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارات به‌ویژه توسط شهرداری‌ها به‌طور موقت از مهم‌ترین تدابیر اتخاذ شده است ضمن آنکه معاون اجتماعی فرماندار به‌طور اختصاصی و به‌دور از هرگونه فعالیت دیگر اداری، مسئول پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات توسط سایر دستگاه‌ها و عوامل ذکر شده در مدت یک‌ماه وضعیت فوق‌العاده است و وظایف اداری وی توسط دیگر معاونان انجام می‌پذیرد.

 

وی در خصوص نحوه فعالیت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات عنوان کرد: در این خصوص نیز طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی این موضوع را ارائه خواهیم داد که در صورت تصویب همچنان استفاده از ظرفیت دو سوم نیروی انسانی ادامه یابد.

 

رئیس ستاد  مقابله با کرونا بندرماهشهر ادامه داد: بر این اساس مدیران سایر دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید یک سوم از نفرات خود را به‌ویژه نیروهایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و در خطر ابتلا هستند و همچنین بانوان باردار شاغل را به‌صورت دورکاری و یا مرخصی مورد حمایت قرار داده و از حضور آنها در محیط کاری خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط مدیران، کارکنان بتوانند به فرمانداری مراجعه و تخلفات را اعلام کنند.

 

وی تصریح کرد: در راستای هماهنگی بیشتر بین‌بخشی و اعضای ستاد در اجرای برنامه‌های محوله، مقرر شد شهرداران، مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل بندر امام خمینی، فرماندهی سپاه ناحیه بندرماهشهر و نیروی انتظامی، دادستان و رئیس اداره صمت و اصناف نمایندگان تام‌الاختیار خود را به دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان معرفی کنند.

 

فرماندار شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد: باید روزهای زوج با برگزاری جلساتی توسط این کمیته، بر روند تمهیدات صورت گرفته و رفع مشکلات بین‌بخشی تحت مدیریت دبیر ستاد که شخص مدیر بهداشت و درمان بندرماهشهر است فعالیت کنند تا از بروز برخی ناهماهنگی‌ها جلوگیری و در روند اجرای مصوبات ستاد تسریع شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: همه دستگاه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی شهرستان باید در مدت یک‌ماه وضعیت فوق‌العاده به‌صورت عملیاتی و تشدید نظارت‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا گام برداشته، ضمن آنکه از فعالان فرهنگی و اجتماعی، اصحاب رسانه و سایر عواملی که می‌توانند در کاهش مبتلایان و تشدید نظارت‌ها نقش‌آفرینی داشته باشند تقاضا داریم همکاری و فعالیت بیشتری کرده و بیش از پیش ما را یاری کنند تا بتوانیم در پایان تیرماه کاهش مبتلایان را شاهد باشیم و به شرایط عادی و سفید دست یابیم.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان بندرماهشهر بندرماهشهر وضعیت فوق العاده وضعیت فوق العاده مقابله با کرونا ویروس کرونا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی

به گزارش خبرگزاری مهر، میترا قالیبافیان متخصص رادیوانکولوژی و مسئول فنی بخش رادیوانکولوژی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، درباره اهمیت پرداختن به تومورهای شایع مغزی، افزود: طی سال‌های اخیر در بیمارستان محک کارگروه نوروانکولوژی بر درمان تومورهای مغزی متمرکز شده است. این کارگروه با جدیت هرچه تمام‌تر، برنامه‌های درمانی مؤثرتر و به‌روزتری را برای درمان تومورهای مغزی کودکان بر اساس علم مبتنی بر شواهد (evidence based medicine) و آموخته‌های توموربورد یا همایش‌های علمی، پیشنهاد می‌دهد. همچنین جلسات توموربورد بر خردِ جمعی و بررسی همه‌جانبه و هم‌زمان بیماری توسط گروه‌های مختلف درمانی متمرکز است و احتمال خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تومورهای مغزی در کودکان به دلیل نوع تومور و درمان آن با تومورهای مغزی بزرگسالان متفاوت است و از این منظر هدف نخست کنگره نشان دادن تفاوت نوع تومورهای مغزی و درمان آن میان کودکان و بزرگسالان است.

هادی موسی‌خانی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، نیز با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد کودکان مبتلا به تومورهای مغزی کودکان در بیمارستان محک به صورت مستقیم درمان می‌شوند و بیماران دیگر نیز در ۴۱ مرکز درمانی در سراسر کشور تحت حمایت مؤسسه محک قرار دارند افزود: بر همین اساس کنگره با تمرکز بر رویکرد چند تخصصی در درمان تومورهای مغزی کودکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت پروفسور پروانه وثوق در حوزه انکولوژی کودکان در ایران بیان کرد: بسیاری از انکولوژیست‌ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاگرد پروفسور پروانه وثوق بودند و با توجه به نقش ایشان در درمان انکولوژی کودکان این کنگره با یادبود پروفسور پروانه وثوق برگزار می‌شود.

موسی خانی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان محک در پیگیری رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان در ایران پیشرو است افزود: گرچه در سایر مراکز درمانی به صورت غیرمستقیم رویکرد درمان چند تخصصی در انکولوژی کودکان دنبال می‌شود اما بیمارستان محک با برگزاری جلسات درمان چند تخصصی از سال ۱۴۰۱ تاکنون در این باره پیشگام است و امیدواریم که سایر مراکز درمانی نیز با الگوگیری از بیمارستان فوق تخصصی محک بتوانند رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان را به صورت مستقیم اجرا کنند.

کد خبر 6090555 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد