Web Analytics Made Easy - Statcounter

از همان ابتدا فعالان دانشجویی دانشگاه بجنورد دغدغه حفظ حرمت و جایگاه شهدا را داشتند؛ اتفاقی که پس از یک سال به هیچ عنوان رخ نداده و همچنان مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد در یک محیط خاکی، با چند درخت نیمه خشک و چند گلدان محصور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد؛ نهم تیرماه سال گذشته بود که شور و هیجان خاصی در دانشگاه بجنورد شکل گرفت؛ بنا بود پس از ۱۴ سال از تشکیل دانشگاه، بالاخره میهمانانی ارزشمند پا در این محل بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئولان دانشگاه بجنورد که پیش از این برای عدم پیگیری حضور شهدای گمنام در دانشگاه مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بودند، با فشار و مطالبه دانشجویان به این سمت حرکت کردند و در انتها دانشگاه بجنورد در نهم تیر ماه سال ۱۳۹۸ میزبان دو شهید گمنام شد.

ماجرای پر پیچ و خم حضور شهدای گمنام در دانشگاه بجنورد را می‌توانید در گزارش زیر بخوانید.

 

چشم انتظاری ۱۴ ساله به پایان می‌رسد / مروری بر ماجرای تدفین شهید گمنام در دانشگاه بجنورد

اما اینک حدود یک سال از آن وداع با شکوه با شهدای گمنام می‌گذرد. از همان ابتدا فعالان دانشجویی دانشگاه دغدغه حفظ حرمت و جایگاه شهدا را داشتند و معتقد بودند باید المانی شایسته برای این شهدا ساخته شود. اتفاقی که پس از یک سال به هیچ عنوان رخ نداده و همچنان مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد در یک محیط خاکی، با چند درخت نیمه خشک و چند گلدان محصور شده است.

وعده‌هایی که فعلا فراموش شده

اما پیگیری‌های زیادی برای ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه بجنورد انجام شده است. محسن نجفی، مسئول معاونت مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد آبان ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفته بود: نزدیک به شش ماه از تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه دولتی بجنورد می‌گذرد، اما همچنان خبری از عزم مسؤلین برای ساخت مقبره‌ای در خور این دو شهید بزرگوار وجود ندارد.

نجفی همچنین از تخصیص اعتبار ساخت المان خبر داده بود و بیان کرد: طی هفته گذشته از طرف استاندار خراسان شمالی مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین اعتبار پروژه ساخت مقبره شهدای گمنام دانشگاه بجنورد صورت گرفته است.

اما پس از گذشت نزدیک به ۸ ماه از این اتفاق همچنان خبری از ساخت المان نیست.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعفوبی، امام جمعه بجنورد نیز در این خصوص به دانشجویان وعده‌هایی داده بود. مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در این باره اظهار کرد:  طی صحبتی که با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی داشتیم ایشان وعده پیگیری ساخت المان شهدای دانشگاه بجنورد را داده اند که امیدواریم هرچه سریعتر این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

مهدی درخشان فرد، دبیر هیئت دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: با توجه به پیگیری‌هایی که کردیم، پیش از ورود شهدای گمنام به دانشگاه نیز بحث المان شهدای گمنام مطرح بوده، اما اینک به طور کلی طرح آماده و توسط مسئولان مربوطه تایید شده است و مرحله اجرایی این مسئله مانده.

وی می‌افزاید: استاندار خراسان شمالی در این خصوص قول‌هایی داده اند، اما متاسفانه دانشگاه پیگیری نکرده است که باید در این حوزه فعال‌تر باشند.

درخشانفرد با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در دانشگاه بیان می‌کند: این موضوع باعث شد کمی به فضا رسیدگی شود و محل دفن شهدا ازغربت خارج شود.

دبیر هیئت دانشجویی دانشگاه بجنورد در انتها تصریح می‌کند: با اتمام امتحانات و شروع ترم جدید با جدیت بیشتری پیگیر المان شهدای گمنام خواهیم بود.

در هر صورت اینک به سالگرد تشییع شهدای گمنام در دانشگاه بجنورد نزدیک می‌شویم، اما در کنار ساخت و ساز‌های بی وقفه دانشگاه بجنورد، کسی خبری از ساخت یک محیط آبرومند برای شهدا نمی‌گیرد.

 

شرایط مطلوب مزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی نیز از اسفند ماه سال ۹۶ میزبان شهدای گمنام است. این دانشگاه درخصوص رسیدگی به مزار شهدا وضعیت بهتری دارد.

سید سجاد موسوی، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: از همان ابتدای تشییع شهدا، مسئولان سعی داشتند حرمت شهدا را حفظ کنند لذا المانی ساده ساخته شد و تکمیل آن به بعد‌ها محول شد.

موسوی ادامه داد: در سال اخیر مسئولان دانشگاه به این امر پرداختند و در نهایت سازه تکیل شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی شرایط فعلی مزار شهدای گمنام این دانشگاه را مطلوب خواند و بیان کرد: هرچند همچنان نواقصی وجود دارد و امکان بهبود فضا است، اما وضعیت دانشگاه فرهنگیان به نسبت سایر دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر بهتر بوده و پیشرفت آشکارتری داشته است.

وی در پایان گفت: مطالبه بسیج دانشجویی دانشگاه از مسئولان این است که نواقص موجود نیز رفع شود تا فضای انس دانشجویان با شهدا بیشتر فراهم شود.

 

استانداری به وعده اش عمل نکرده است / از بنیاد حفظ آثار توقع داریم
دانشگاه پیام نور بجنورد دیگر دانشگاهیست که میزبان ۲ شهید است. این دانشگاه که سرآمد هیئت‌های مذهبی دانشگاه‌های استان قلمداد می‌شود، در ایام عزاداری از جمعیت فروانی پذیرایی می‌کند  که از این رو می‌توان هیئت این دانشگاه را جزو چند هیئت برتر استان نامید.

اکثر مراسمات مذهبی این دانشگاه در همین مزار شهدا برگزار می‌شود و از این رو آماده سازی مزاری در شان شهدا و عزاداران واجب به نظر می‌آید. اما اکنون این شهدا نیز از وجود یک المان بی بهره اند. هرچند دانشگاه سعی داشته محیط را خوشایندسازی کند، اما همچنان کمبود‌های آشکاری در این خصوص وجود دارد.

علی جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: طبق گفته مسئولان دانشگاه بنا بود هزینه ساخت المان به صورت مساوی بین استانداری و دانشگاه تقسیم شود.

جعفری ادامه داد: معاون سیاسی استانداری دستور تخصیص بودجه این موضوع را به مجموعه برنامه و بودجه استان نیز داده، اما تاکنون خبری از استانداری نرسیده و دانشگاه به تنهایی برای آسفالت و سنگ کردن حوالی مزار، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد پیگیری ساخت المان را نیز جزو وظایف بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس دانست و بیان کرد: با این حال تاکنون این مجموعه برای ساخت مقبره شهدا پیگیری و کمکی نکرده است.

وی در انتها گفت: درخواست داریم مجموعه بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بودجه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرد تا با کمک استانداری خراسان شمالی سر و سامانی به وضعیت کنونی داده شود.

دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی بجنورد نیز که حدود ۸ سالی از میزبانیشان می‌گذرد، این روز‌ها فضای مناسبی را برای شهدا و استفاده دانشجویان به وجود آورده اند.

مزار شهدای گمنام این دو دانشگاه در نزدیکی مسجد دانشگاه حضور دارد که سبب ارتباط بیشتر دانشجویان و شهدا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهدای گمنام دانشگاه بجنورد دانشگاه آزاد بجنورد دانشگاه فرهنگیان بجنورد دانشگاه پیام نور بجنورد تشییع شهدا در دانشگاه شهدای گمنام دانشگاه بجنورد دانشجویی دانشگاه بجنورد بسیج دانشجویی دانشگاه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد دانشگاه بجنورد مزار شهدای گمنام گمنام در دانشگاه خراسان شمالی المان شهدای دانشگاه ها ساخت المان مزار شهدا ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟

به گزارش خبرنگار مهر، موج اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و برخی از اساتید نیز به دانشجویان پیوستند، پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هشدار داده است که گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها وارد عمل می‌کند.

موج اعتراضات دانشجویی و بازداشت دانشجویان و اساتید معترض از کلمبیا آغاز شده است، پلیس آمریکا درحال سرکوب دانشجویان است و مأموران از پوشش اخبار اعتراضات ممانعت می‌کنند تصاویری نیز از بوستون منتشر شده که نشان می‌دهد ماموران در حال پاک کردن آثار خون دانشجویان از در و دیوار دانشگاه و کف سنگ‌ها هستند.

سرکوب و اخراج دانشجویان و اساتید حامی فلسطین همچنان ادامه دارد در حال حاضر ۳۸ دانشگاه‌آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است که اسامی آنها به شرح زیر است :

۱- دانشگاه براون - پراویدنس، رود آیلند

۲- دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا - هومبولت، کالیفرنیا

۳- دانشگاه سیتی نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۴- دانشگاه کلمبیا - شهر نیویورک، نیویورک

۵- کالج امرسون - بوستون، ماساچوست

۶- دانشگاه اموری - آتلانتا، جورجیا

۷- دانشگاه بین المللی فلوریدا - میامی، فلوریدا

۸- دانشگاه ایالتی فلوریدا - تالاهاسی، فلوریدا

۹- دانشگاه جورج واشنگتن - دی سی

۱۰- دانشگاه هاروارد - کمبریج، ماساچوست

۱۱- دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پردو - ایندیاناپولیس، ایندیانا

۱۲- دانشگاه نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۱۳- دانشگاه نورث ایسترن - بوستون، ماساچوست

۱۴- دانشگاه نورث وسترن - ایوانستون، ایلینوی

۱۵- دانشگاه ایالتی اوهایو - کلمبوس، اوهایو

۱۶- دانشگاه پرینستون - پرینستون، نیوجرسی

۱۷- دانشگاه رایس - هیوستون، تگزاس

۱۸- تگزاس A&M - ایستگاه کالج، تگزاس

۱۹- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، کمبریج، ماساچوست

۲۰- دانشگاه ایالتی میشیگان - ایست لنسینگ، میشیگان

۲۱- مدرسه جدید - شهر نیویورک، نیویورک

۲۲- دانشگاه میشیگان - Ann Arbor، میشیگان

۲۳- دانشگاه تافتز - مدفورد، ماساچوست

۲۴- دانشگاه آریزونا - توسان

۲۵- دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - برکلی، کالیفرنیا

۲۶- دانشگاه مریلند - کالج پارک، مریلند

۲۷- دانشگاه میامی - آکسفورد، اوهایو

۲۸- دانشگاه مینه سوتا - مینیاپولیس، مینه سوتا

۲۹- دانشگاه نیومکزیکو - آلبوکرکی، نیومکزیکو

۳۰- دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت - شارلوت، کارولینای شمالی

۳۱- دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل - چپل هیل، کارولینای شمالی

۳۲- دانشگاه پیتسبورگ - پیتسبورگ، پنسیلوانیا

۳۳- دانشگاه روچستر - روچستر، نیویورک

۳۴- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی - لس آنجلس، کالیفرنیا

۳۵- دانشگاه تگزاس، آستین - آستین، تگزاس

۳۶- دانشگاه تگزاس در دالاس - دالاس، تگزاس

۳۷- دانشگاه واندربیلت - نشویل، تنسی

۳۸- دانشگاه ییل - نیوهیون، کانکتیکات

کد خبر 6089564

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟