Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر توجه جدی عموم مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای نمی‌توان بیماری را کنترل کرد.

محمدصادق معتمدیان، یکشنبه شب یکم تیر، در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: در وضعیت رنگی اعلام شده، هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سبز و سفید قرار ندارند و سه شهر بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در ۱۵ روز گذشته، تعداد آزمایشات مثبت، ابتلای بیماران حاد تنفسی و میزان بستری افزایش قابل توجه و نگران‌کننده‌ای داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سیاست‌های ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: اغلب کشورها پس از پشت سر گذاشتن سیاست‌های سختِ قرنطینه‌ای، به این جمع ‌بندی رسیدند که چاره‌ای جز از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، معنوی و... نیست و در کشور ما نیز همین سیاست دنبال شد.

معتمدیان ادامه داد: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای نمی‌توان بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان، باید در قالب کمیته رصد و پایش به طور روزانه شرایط نقاط مختلف استان را ارزیابی کرده و نسبت به شناسایی کانون‌های بحران اقدام تا تصمیمات، متناسب با آسیب‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی باید به موقع و از طریق سخنگو ستاد و دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوای جدید و به روز، در کنار کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و صدا و سیما نسبت به اقناع مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجدانه عمل کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه تصور اغلب مردم این است که شرایط عادی شده و این موضوع، مسئولیت کارشناسان و متخصصین را در آگاهی‌بخشی و توجیه مردم سنگین‌تر می‌کند.

معتمدیان با تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، یادآور شد: از ۱۵ شهریور فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت آموزش مجازی و حقیقی آغاز و تعطیلی روز پنج شنبه مدارس نیز حذف خواهد شد.

وی افزود: تاکید بر کلاس خلوت و خوابگاه خلوت است و اولویت این است که دانشجو در شهر خود نسبت به تحصیل و گذراندن دروس اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کانون‌های ابتلا، تالارها، مراسم جشن و محافل خانوادگی در شهر و روستاها هستند و از ائمه جمعه، روحانیون، صدا و سیما، بخشداران و دهیاران انتظار داریم نسبت به آگاه ‌سازی جامعه، تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند