Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: در حال حاضر شهرستان شیروان رتبه نخست تولید مرغ در خراسان شمالی را دارد.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در حال حاضر ۶۰ درصد مرغ استان خراسان شمالی در این شهرستان تولید می شود.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا، میزان مصرف گوشت مرغ در دومین شهرستان خراسان شمالی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حیاتی با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی مصرف مرغ، بیان داشت: هم اینک روزانه ۱۸ تُن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود که قبل از شیوع کرونا این میزان ۲۳ تُن در روز بود.

 


وی عنوان کرد: تعطیلی رستوران ها، تالارها، مراسم عروسی و مراسم ختم از علل اصلی کاهش مصرف مرغ است که برای جبران بخشی از زیان مرغداران، دولت قیمت خرید تضمینی را افزایش داده و مرغ منجمد با قابلیت صادراتی را هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال خریداری می کند.

 


وی با بیان اینکه اینک قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده، ۱۲۰ هزار ریال است، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان بیشتر مرغداران، علاوه بر خرید تضمینی گوشت مرغ، اقدام به توزیع نهاده های دامی بین مرغداران با قیمت مصوب کرده است.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه در کل استان صرفا کشتارگاه پرستوی شیروان اقدام به خرید تضمینی مرغ از مرغداران می کند، اذعان داشت: در دو ماه نخست امسال بین دامداران و مرغداران این شهرستان، چهار هزار و ۵۹۱ تُن نهاده دامی شامل سبوس، سویا، ذرت و جو توزیع شده است.

 


حیاتی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، هزار و ۷۷۵ تُن کنسانتره از ابتدای امسال در اختیار فعالان حوزه دام و طیور شهرستان قرار گرفته است.

 


وی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی جزو وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: قیمت نهاده های دامی با توجه به عرضه و تقاضا تغییر می کند و نهاده های وارداتی بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار تعیین قیمت می شود.

 


حیاتی خاطرنشان کرد: شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: گوشت مرغ تولید خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر