Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ابعاد کاری و مسیر حرکت مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد در ایام پساکرونا اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که اکنون در کشور پیش آمده فعالیت هرچه بیشتر و بهتر مراکز تحقیقاتی و واحدهای پژوهشی ضرورت دارد، چرا که این نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند که باید در دوران سخت چاره‌اندیشی و حل مسئله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراکز تحقیقاتی با قرار گرفتن در جریان مسائل اصلی و معضلات واقعی کشور، می‌توانند مسیر سایر اقشار جامعه را نیز معین کنند. قطعاً نباید در چنین روزهایی روند مسئله‌محوری و پیشرفت متوقف شود.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رؤسای مراکز تحقیقاتی از چالش‌های امروز کشور نهایت استفاده را کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند. ظرفیت این مراکز در همگرایی هرچه بیشتر استادان و اعضای هیئت علمی برای انجام طرح‌های برون دانشگاهی و دانشگاهی بسیار بالاست.

محمدی امکانات مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد را ظرفیتی بی‌بدیل در سطح دانشگاه‌های کشور تلقی کرد و گفت: این امکانات وتجهیزات بهتر در راستای حل چالش‌های صنعت قرار بگیرد. ایجاد رونق و افزایش بهره‌وری در صنایع مولفه‌هایی است که با اهتمام ویژه دانشگاهیان در همین مراکز به آسانی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 11 هزار آزمایشگاه در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور نیز در قالب شبکه آزمایشگاهی دانشگاه در کنار مراکز تحقیقاتی ایستاده تا علاوه بر تربیت دانش‌آموختگانی توانمند و کاربلد، ارتباط صنعت و دانشگاه نیز ترمیم و گسترش داده شود. بستر مراکز تحقیقاتی بهترین گزینه برای بهبود این رابطه است.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اصلاح روندها و آیین‌نامه‌ها مراکز تحقیقاتی و شبکه آزمایشگاهی عنوان کرد: با تمهیداتی که در آیین‌نامه‌ها آمده، تمامی جنبه‌های حمایتی، تشویقی و حتی تنبیه برای مراکز تحقیقاتی پیش‌بینی شده است. مراکز باید فقط در راستای اهداف تعیین شده دانشگاه امور را پیش ببرند.

محمدی خاطرنشان کرد: عقد تفاهم‌نامه‌های کلان با دستگاه‌های مختلف در ماه‌های گذشته و ایجاد ارتباط با صنایع محلی، از آغاز فعالیت‌های اثرگذار و جریان‌ساز مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد نوید می‌دهد. ایجاد تعامل سازنده با صنعت و اعضای هیئت علمی در برنامه اجرایی مراکز گنجاده شده است.

انتهای پیام/

358 / 167 شبکه آزمایشگاهی مراکز تحقیقاتی عبدالله محمدی چالش های صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شبکه آزمایشگاهی مراکز تحقیقاتی عبدالله محمدی چالش های صنعت مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد شبکه آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری