Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، تارنمای آکسیوس بامداد دوشنبه نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با «جاناتان سوان» خبرنگار این تارنما گفته است که نظرش درباره «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا که واشنگتن او را رییس جمهوری قانونی این کشور می‌داند، تغییر کرده است.

ترامپ با اعلام آمادگی برای دیدار با «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا، گفت: احتمالا در این باره فکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مادورو علاقه‌مند به دیدار است و من هرگز با ملاقات مخالفت نمی‌کنم... آدم در دیدار رودررو کمتر می‌بازد.

به گفته سوان، رییس جمهوری آمریکا همچنین با بی‌اعتمادی از گوایدو صحبت کرد و در پاسخ به اینکه آیا از اقدامش درباره او پشیمان شده، گفت: به شکل خاص نه. من می‌توانستم با آن یا بدون آن سر کنم، اما به شدت با آنچه در ونزوئلا می‌گذشت، مخالف بودم.

ترامپ همچنین اذعان داشت زمانی که حمایت خود را از گوایدو اعلام و او را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شناسایی کرد، لزوما موافق او نبوده و به طور کلی این اقدام از نظر او چندان هم معنادار نبوده است.

یک مقام پیشین دولت ترامپ به آکسیوس گفته است که اظهارات رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با سوان با مشاهدات دست اول او از مباحث مطرح در دو سال و نیم اول ریاست جمهوری ترامپ که با داغ بودن بحث ونزوئلا همزمان بود، مطابقت دارد.

«جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ نیز در کتابی با عنوان «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد» که قرار است به زودی منتشر شود، نوشته است که گوایدو از نظر ترامپ شخصیتی «ضعیف» در مقابل مادورو با شخصیتی «قدرتمند» بوده است.

گوایدو ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹میلادی (چهارم بهمن ۹۷) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.  

آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.  با این حال، دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا به شدت انتقاد کرده‌اند.

اخبار مرتبط ششمین کشتی ایرانی وارد حریم آبی ونزوئلا شد آمادگی ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا ایران: ششمین کشتی ما به ونزوئلا حامل مواد غذایی است ششمین کشتی ایرانی در راه ونزوئلاست تحریم های نفتی جدید آمریکا علیه ونزوئلا پرچم ایران و ونزوئلا در کنار هم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دیدار ترامپ و مادورو دیدار ترامپ و رئیس جمهور ونزوئلا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند