Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:37:16 GMT

اختراع لعاب سرامیکی ضد خوردگی توسط جوان ایلامی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۰۷۹

اختراع لعاب سرامیکی ضد خوردگی توسط جوان ایلامی

هرساله میلیاردها تومان خرج تعمیر تاسیساتی می‌شود که به علت خوردگی تخریب شده‌اند که جوان ایلامی راه حلی برای این موضوع یافته و لعاب سرامیکی ضد خوردگی را کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در ایران سالیانه بیش از بیست میلیارد دلار صرف خسارت خوردگی تاسیسات می‌شود که از این مقدار بیش از 20 درصد مربوط به صنایع نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردگی یکی از عوامل اصلی تخریب تجهیزات در صنایع مختلف است که نتیجه آن تغییر در خواص فلز و حتی انهدام کامل آن است و ممکن است منجر به از دست رفتن عملکرد فلز یا دستگاه شود این در حالی است که هزینه‌های خوردگی در محدوده 2 تا 5 درصد درآمد ناخالص ملی کشور قرار گرفته است.

در این راستا جوان ایلامی با اختراع خود تا حدود زیادی کاهش هزینه‌ها را به همراه آورده است؛ سیستم پوشش ارائه شده با طرحی منحصر به فرد خود به صورت سرامیک بر پایه شیشه قابلیت محافظت از سطوح در مقابل خوردگی در محیط‌های اسیدی و قلیایی را دارد. 

ساخت لعاب سرامیکی ضد خوردگی که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر تجهیزات در صنایع مختلف می‌شود فرآیندی است که جوان ایلامی موفق به کشف آن شده است.

نواب شفیعی مخترع جوان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام می‌گوید: این محصول به طور کامل و صد در صدی در داخل کشور طراحی و تولید شده است اما نسبت به کشورهای دیگر کارایی بهتری را دارد. 

وی افزود: این محصول به صورت تک لایه با ضخامت کمتر 100-150 میکرون بر سطح تجهیزات اعمال می‌شود.

این مخترع جوان ایلامی به برخی ویژگی‌های این سیستم اشاره و تصریح کرد: عدم عایق حرارتی، افزایش طول عمر تجهیزات، افزایش ایمنی از جمله ویژگی‌های سیستم عنوان کرد.

وی بیان کرد: مسوولین باید نگاه ویژه‌ای به مخترعین و نخبگان کشور داشته باشند و پیگیر حل  مشکلات پیشروی آنها قرار بگیرند.

شفیعی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنان خود همواره نخبگان و جوانان انقلابی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور می‌دانند و همواره تاکید دارند که مسوولین به نخبگان انقلابی و مستعد در هر زمینه‌ای اهمیت و بها دهند.

انتهای پیام/970813

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام خوردگی اختراع لعاب سرامیکی ایلام اختراع لعاب سرامیکی جوان ایلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی و تلف دام‌هایش
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد