Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیاده‌راه شهریار صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام، محمد سالاری، شهربانو امانی و جمعی از بازیگران و هنرمندان پیاده‌راه شهریار افتتاح شد.

به گفته آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با افتتاح این پیاده‌راه شاهد تبدیل آن به پاتوق فرهنگی پایتخت در پهنه رودکی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است عملیات عمرانی این پیاده‌راه پاییز سال ۹۸ از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ آغاز شد که امروز به صورت کامل افتتاح شد.

پیاده‌راه شهریار دارای سه لاین فضای سبز در ضلع شمال، جنوب و میانی است و طراحی فضای سبز آن به دلیل وجود مکان‌های فرهنگی و هنری مانند تالار وحدت، تالار رودکی و هنرستان موسیقی بسیار دقیق مورد توجه قرار گرفته است.

افتتاح پیاده راه شهریار گامی موفق برای روشندلان

حناچی، شهردار تهران در حاشیه افتتاح پیاده راه شهر که با حضور مسئولان افتتاح شد، در جمع خبرنگاران گفت: محوری که امروز افتتاح شده بخشی از قلمرو عمومی شهر تهران است؛ اینجا بخشی از طرحی است که از آن تحت عنوان گذر رودکی یاد می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این فضا مسجد و مرکز فرهنگی، ولی عصر را داریم و این فضا پلاک‌های دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و محوری فرهنگی است.

به گفته شهردار تهران، این گذر در کنار تالار وحدت قرار دارد و می‌خواهیم اتفاقات خوبی در اینجا رقم بزنیم؛ در واقع این گذر فرصتی است برای اتفاقات خوب فرهنگی و این افتتاح تازه قدم اول است.

شهردار تهران گفت: افتتاح این پروژه را یک هفته به تعویق انداختیم تا ضوابط مناسب سازی معلولین و فضا‌های عمومی شهری انجام شود و خوشبختانه این اقدام انجام شد.

حناچی توصیه کرد تا شهروندان از ۲ ایستگاه متروی نزدیک برای بهره از گذر شهریار استفاده کنند.

شهردار تهران ادامه داد: این پروژه کوچک مقیاس است، اما به لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی قابل توجه است و قرار است. این فضا کیفی و عرصه هر محصولی تحت ضابطه خاصی انجام شود.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل پله برقی مترو اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی پله برقی‌ها یکی از مشکلات ما در تحریم‌ها است، اما با هماهنگی با تولید کنندگان داخلی تلاش می‌کنیم این مشکل رفع شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص محور‌های فرهنگی پایتخت گفت: تهران براساس طرح جامع و تفصیلی یک محور فرهنگی و تاریخی دارد که از لاله زار نو شروع و به انتهای بازار وصل می‌شود و یک محور فرهنگی تاریخی در شهرری داریم از چشمه علی تا حضرت عبدالعظیم است و مناسب سازی آن نیز در دستور کار داریم.

حناچی گفت: ضوابط مناسب سازی این گذر برای همه شهروندان از جمله روشندلان رعایت شده و تلاش می‌کنیم پروژه‌ای در تهران بدون این ضوابط افتتاح و اجرایی نشود.

انتهای پیام/

20 / 20 پله برقی مترو خرابی‌های پله برقی‌های مترو شهردار تهران پیاده‌راه شهریار شهردارتهران پیروز حناچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پله برقی مترو شهردار تهران پیاده راه شهریار شهردارتهران پیروز حناچی پیاده راه شهریار پیاده راه شهر شهردار تهران شهر تهران افتتاح شد پله برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد

عصر ایران - در پی انتشار خبری با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» وزارت ارشاد توضیحاتی ارسال کرد که عینا در ادامه می خوانید:

جوابیه وزارت فرهنگ به خبر سایت عصر ایران با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» 

در پی انتشار مطلبی در سایت عصر ایران با عنوان«مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» در تاریخ 11 اردیبهشت 1403 که در این لینک چاپ شده و در مطلب مذکور آمده که «فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است»؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده مطلب می توانست با جستجویی ساده در اینترنت از شرایط ساخت مهر ادارات و سازمان‌های دولتی مطلع شود. برای نمونه به لینک زیر مراجعه شود: 
قوانین-و-مقررات-ساخت-مهر

توجه به این نکته مهم ضروری است که سازنده مهر در صورت ارائه نامه مرکز حراست، مجاز به ساخت مهر اداره دولتی است و به طور یقین صدور نامه مرکز حراست دستگاه دولتی نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه و گردش کار لازم است.

از این رو تاکید می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات تنها در مدت چهار روز ساخت مهر توسط دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده است و خبر درج شده در سایت عصرایران بدون توجه به مقررات خاص ساخت مهرهای دولتی تهیه شده و از این رو  مقایسه ساخت مهر برای اشخاص غیردولتی (در کمتر از یک ساعت) با ضوابط ساخت مهر برای دستگاه های دولتی قیاس صحیحی نیست و به جاست که نسبت به تصحیح خبر توسط عصرایران اقدام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

دیگر خبرها

  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!