Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس پارلمان عراق، حملات ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری المعلومه نوشت: دفتر رسانه‌ای محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در یک تماس تلفنی با مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی گفت و گو کرد.

طبق این بیانیه، السلمی در گفت و گو با الحلبوسی گفت که ریاست و اعضای پارلمان عربی تجاوز و نقض حاکمیت عراق را محکوم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام مخالف با قوانین و عرف بین‌المللی است و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

وی همچنین تأکید کرد: پارلمان عربی حمایت کامل خود از عراق را اعلام می‌کند و بر حفاظت از حاکمیت عراق و حمایت کامل از ملت آن تأکید دارد.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات جدید "پنجه ببر" در شمال عراق برای هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان خبر داد.

ترکیه شامگاه یکشنبه گذشته نیز عملیاتی با عنوان "پنجه عقاب" را علیه حزب کارگران کردستان در شمال عراق انجام داده بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 429956

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق ترکیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارلمان عربی رئیس پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تأیید جدیت و مثبت بودن رویکرد مقاومت برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیئت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد». 

وی با تاکید بر مواضع مثبت و منعطف حماس گفت که اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات‌تر را ایجاد می‌کند.

هنیه افزود که جهان گروگان رژیمی افراطی است که دارای مشکلات سیاسی متعدد است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. 

هنیه در ادامه هشدار داد: آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی