Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@20:25:44 GMT

راه‌های تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۴۴۲

راه‌های تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی

در هنگام خرید عطر و ادکلن این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که آیا اصل است یا تقلبی؟ علیرغم تمام ترفند‌هایی که شرکت‌های کلاهبردار برای اصل جلوه دادن کالا به کار می‌برند، با کمی دقت و به کار بردن روش‌های ساده می‌توانیم اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم.

خرید از سایت ها و فروشگاه های معتبر
یکی از روش‌ های شناخت اصالت این مراکز فروش چه به‌ صورت اینترنتی و چه به‌ صورت حضوری ضمانتی است که این مراکز در مورد اصالت و قابلیت بازگشت کالا در صورت ایرادات منطقی، به شما می ‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه به مهر اعتبارسنجی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی که باید در صفحه اول سایت موجود باشد توجه کنید. در مورد فروشگاه باید این اطمینان را از نام‌ های معتبر و مراکزی که به‌ طور اختصاصی و به‌ صورت فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای خرید لوازم آرایشی اقدام به فروش عطر و ادکلن می‌ نمایند اقدام به خرید کنید.
توجه به بسته ‌بندی عطر و ادکلن
معمولا جعبه با سلفون پوشیده شده است. در بسته بندی اصل میزان سفتی و کشیدگی این سلفون بر روی جعبه به صورتی است که هیچ‌ گونه حباب یا لغزشی بر روی جعبه عطر نخواهد داشت. این کشش و چسبندگی به حدی است که پس از باز کردن سلفون جعبه به ‌سختی از بسته‌ بندی سلفون خارج خواهد شد. اگر با عطری مواجه شدید که بسته‌ بندی سلفونی آن به‌ راحتی بر روی جعبه اصلی می‌ لغزد یا شل به نظر می‌رسد به‌ هیچ‌ وجه توضیحات توجیهی فروشنده را نپذیرید و از خرید آن اجتناب نمایید.
مورد دوم در مورد بسته بندی اینکه مطمئن باشید برای برندهای معتبر عطر و ادکلن ظاهر و بسته ‌بندی از اهمیت بسیار بالایی در فروش محصول برخوردار است. به همین دلیل در ساخت جعبه عطر از بهترین مواد استفاده خواهند کرد تا کیفیت ظاهری عطر ساخت خود را زیر سوال نبرند.
وقتی با ادکلن اصل مواجه هستید حتما بسته‌ بندی آن باکیفیت و جالب‌ توجه خواهد بود. در خیلی از موارد حتی این بسته ‌بندی و جعبه پرتجمل‌ تر از خود شیشه عطر به مشتری ارائه می‌ شود تا هر چه بیشتر بتواند مورد ‌توجه واقع‌ شده و به ‌نوعی اصالت کالای درون خود را به رخ بیننده بکشد.
تقارن شیشه عطر مساله مهمی است!
ادکلن اصل از شیشه و ملحقات متقارن برخوردار است. جنس شیشه در عطر اصل، باکیفیت است به صورتی که دارای حباب یا خطوط اضافی نخواهد بود. هر شرکت معتبر ساخت ادکلن به‌ گونه‌ ای به طراحی شیشه‌ های عطری خود می‌ پردازد که دارای تقارن و مفهوم خاص خود باشد.
درک این تقارن در نگاه اول ممکن است دشوار به نظر برسد ولی در مقایسه این مساله کاملا قابل ‌تشخیص است. اگر قبلا از عطری استفاده می ‌کردید که علاقمند به خرید دوباره آن هستید حتما شیشه خالی ادکلن اصل خود را نگه‌ دارید تا آن را با شیشه عطر جدید مقایسه کنید.
در تولید شیشه ‌های عطر توجه بسیار خاصی صورت می‌ گیرد. پس از تصویب فرمولاسیون داخلی و همچنین طراحی ظاهری و بسته‌ بندی توسط شرکت سازنده هیچ‌ گونه تغییری در عطر رخ نخواهد داد. سیاست بازاریابی و اعتباری برندهای معروف این‌ گونه حکم می‌ کند که هیچ‌ گونه تغییری در محصول تولید و عرضه‌ شده در بازار ایجاد نکنند. حتی وقتی حجم عطر تغییر می ‌کند، بسته‌ بندی و شیشه آن کوچک یا بزرگ خواهد شد ولی خصوصیات کلی و هویتی عطر تغییر نخواهد کرد.
توجه به رنگ مایع درون شیشه
با کنار هم قرار دادن ادکلن اصل و ادکلن تقلبی و توجه به رنگ مایع درون آن ‌ها متوجه تفاوت فاحش خواهید شد. این تغییر رنگ نه به خاطر عوامل محیطی که به خاطر عدم اصالت کالای تولید شده است. شرکت‌ های معتبر تولید محصولات عطری هیچ‌ گونه تغییری در رنگ ماده ادکلن ایجاد نمی‌ کنند، مگر این که به خاطر تغییر فرمولاسیون اصلی این اتفاق رخ دهد و این موضوع به ‌صورت رسمی از طرف برند اعلام خواهد شد یا محصول به‌ عنوان یک لاین جدید به بازار عرضه می ‌شود.

فصل تجارت/

برچسب ها: عطر ، ادکلن ، تقلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ijk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عطر ادکلن تقلبی عطر و ادکلن ادکلن اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)