Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@03:12:57 GMT

چگونگی کنترل ویروس کرونا در خرم آباد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۷۱۲

چگونگی کنترل ویروس کرونا در خرم آباد

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «مهرداد حسین پور» با اشاره به چگونگی راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی کووید ۱۹، تصریح کرد:  راه اندازی آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹در شهرستان خرم آباد با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.

وی بیان کرد: با اعزام برای آموزش کارشناسان علوم آزمایشگاهی خود به مؤسسه انستیتو پاستور گام‌های موثری را طی دو هفته در اسفند ماه برای راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت خرم آباد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در زاغه و بیرانشهر اظهار کرد : راه اندازی مراکز غربالگری ویروس کرونا موسوم به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته ابتدا ۲ مرکز در خرم آباد را تاسیس نمودیم که در زمان کوتاهی به ۴ مرکز ارتقا یافت که با تدابیر صورت گرفته این مراکز در چهار نقطه اساسی شهر خرم آباد قرار دارند و همچنان به ارائه سرویس ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد : دو مرکز غربالگری ۲۴ ساعته در زاغه و بیرانشهر نیز هم اکنون در حال ارائه خدمت می باشند که این مراکز باحضور پزشک، و امکانات آزمایشگاهی، واحد مبارزه با بیماری ها، واحد بهداشت محیط  و با در اختیار داشتن تجهیزات تشخیصی و آزمایشگاهی شناسایی بیماری کووید ۱۹ هم اکنون برپا هستند.

رئیس مرکز بهداشت خرم آباد گفت : گند زدایی و ضدعفونی معابر را با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان، و سازمان بسیج و نیروهای بهداشت محیط شهرستان خرم آباد انجام داده ایم که مراکز نگهداری از  سالمندان، مراکز نگهداری و بهبودی معتادین، و نظارت بر گند زدایی سایر ارگانها را پوشش داده ایم که در راس نیز انجام بازرسی های مستمر از اماکن پر خطر و نظارت و پلمپ اماکنی که رعایت پرو تکل های بهداشتی را مد نظر نداشته اند را هموآره در دستور کار خود داشته ایم و با کمک نیروی انتظامی استان لرستان، سازمان صمت، و تعزیرات حکومتی همکاری بین بخشی گسترده ای را ایجاد کرده‌ایم که مثمر ثمر بوده است.

حسین پور افزود :۹۵درصد نیروهای مرکز بهداشت بصورت مستقیم در حال مبارزه با کووید ۱۹ هستند که علاوه بر وظائف محوله و چندگانه توانایی های خود را در این عرصه به خوبی نشان داده اند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خرم آباد نیز با تشریح تدابیر اجرایی برای حال و آینده مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: آموزش همگانی مردم جهت رعایت همه جانبه فاصله اجتماعی، استفاده از اقلام محافظتی از قبیل ماسک و دستکش، شتشوی مدام دستها و پرهیز از تجمعات مانند مراسم های عروسی و عزا در این مدت مد نظر ما بوده و همواره آموزش ها  از طریق رسانه ها، تلویزیون های تبلیغاتی سطح شهر، تهیه پوستر و نصب بنر برای عموم تبیین شده است.

مهدی غیبی افزود: در کنار فعالیت های اقتصادی و اجتماعی که رگ حیاتی جامعه هستند باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا مقطعی و کوتاه مدت نیست و مردم فهیم خرم آباد مثل همیشه  هوشمندانه عمل کرده اند و بایدبا رعایت اصول بهداشتی همچنان در برابر بیماری کووید ۱۹ بایستند تا ما شاهد کاهش و غلبه و پیروزی بر ویروس کرونا باشیم.

48

کد خبر 1402071

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان ویروس کرونا مرکز بهداشت راه اندازی خرم آباد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن

سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری از بیمارستان ها در سطح تهران اقدام به جمع آوری نماهای کامپوزیت خود کرده اند و در این خصوص اخطارهای جدی به مراکز درمانی داده شده است. 

او بیان کرد: یک ساختمان بیمارستان حضرت رسول تخریب شده است و به نظر می رسد ساختمان دیگر هم به دلیل ناایمن بودن تخریب شود. بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی حضرت رسول در نظر گرفته شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکز درمانی نیازمند به بازسازی ، با مقاوم سازی بیمارستان می توانند به قعالیت خودشان ادامه دهند. صدور پروانه های ۱۰۰ بیمارستان که پروانه خود را تمدید نکرده بودند٬ با سرعت و طبق قوانین در حال انجام است.

کریمی تاکید کرد: طبق قانون بیمه ها باید ظرف مدت دو هفته ۶۰ درصد از معوقات  خود را پرداخت و در عرض سه ماه باید به طور کامل تسویه کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان گاندی پرونده قضائی داشته؛ اما در زمینه پرونده فعالیتش در سامانه صدور پروانه بعد از ایمن سازی ساختمان درخواست فعالیت دوباره خود را به ثبت رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۹ بیمارستان کلاس بی تشخیص داده شده اند که مراکز درمانی که قابلیت بازسازی دارند، با تخصیص بودجه لازم این کار برایشان انجام می شود و در غیر این صورت ساختمان بیمارستان جایگزین برای آن ها در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن