Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیگیری‌های متعدد فارس مبنی بر وضعیت راهپیمایی اربعین در شرایط کرونا اولین گام ستاد اربعین پس از حدود سه هفته در حال برگزاری است.

البته  برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، امسال با توجه به شیوع کرونا در هاله‌ای از ابهام است؛ چرا که همچنان طرف عراقی درباره پیاده روی اربعین اظهار نظر نکرده و در بسیاری از شهرهای این کشور وضعیت قرمز اعلام شده است؛ به طوری که حتی در شهرهای کربلا و نجف قرنطینه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ادامه دارد و به تازگی در شهر نجف حکومت نظامی نیز اعلام شده است و با توجه به شرایط موجود در عراق و حتی عدم کنترل کرونا در ایران، عدم برگزاری مراسم اربعین با حضور زائران ایرانی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود برخی از دستگاه‌ها همچنان برای برپایی اربعین ۹۹ در تلاش هستند و سعی در برنامه‌ریزی مختلف به منظور برپایی باشکوه این مراسم دارند؛ تا جایی که کمیته فرهنگی اربعین به عنوان پیشتاز در این عرصه با راه‌اندازی برنامه روشنا، به استقبال ایده‌های برتر در زمینه راهکارهایی برای برپایی حماسه اربعین در شرایط کرونا رفته است.

علاوه بر این، با وجود نامشخص بودن وضعیت برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی، اولین گام رسمی به منظور بررسی وضعیت موجود و برپایی یا لغو راهپیمایی اربعین در شرایط کرونا، به همت کمیته فرهنگی اربعین برداشته شده است؛ به طوری که قرار است اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین توسط کمیته فرهنگی با حضور تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط در زمینه‌های فرهنگی برگزار شود. بر همین اساس، اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین در سال جاری به منظور بررسی وضعیت اربعین در سال ۹۹ با وجود کرونا، فردا سه‌شنبه، سوم تیرماه برگزار می‌شود.

در این جلسه که با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین و جمعی از مسؤولان و نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه و نهاد فرهنگی فعال در زمینه اربعین همچون سازمان اوقاف، نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت فرهنگی سپاه، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی قم، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی العالمیه، شهرداری تهران، وزارت ارشاد، صداوسیما و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، به بررسی سناریوهای مختلف در اربعین سال جاری و برنامه‌ریزی مناسب در صورت عدم حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا پرداخته خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیاده روی اربعین کمیته فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان یزد گفت: جشنواره قلب شهر 
با هدف حمایت و تشویق ستاد‌های برتر برگزاری نمازجمعه استان یزد، آموزش و ایده گرفتن ستاد‌ها از یکدیگر و رشد و تعالی نماز جمعه در ۱۱ محور برگزار شد. 
حجت الاسلام نجم الهدی، دعوت و میزبانی از کودکان و نوجوانان، برپایی میز خدمت و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را ازمحور‌های ارزیابی ستاد‌های نمازجمعه در این جشنواره برشمرد. 
آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند نمازجمعه بر جذب حداکثری و درک و فهم دقیق از جامعه تاکید کرد.
آیت الله سعیدی، با ذکر مثال از سردارشهید حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم سعی میکرد همه را در صحنه نگه دارد، حتی افرادی که پوشش مناسبی نداشتند به آنها نگاه مناسبی داشت. 
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دراین مراسم، با تاکید بر جذب جوانان و گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت:جوانگرایی، امید آفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان در جهاد تبیین باید محور فعالیت ستاد‌های نمازجمعه باشد.
آیت الله ناصری، براهمیت و نقش جایگاه مقدس نمازجمعه در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.
در این مراسم ازستاد نمازجمعه میبد در اجرای ویژه برنامه‌های معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، ستادنمازجمعه اردکان در تبلیغ و تولیدات هنری و رسانه‌ای، ستاد نمازجمعه مهریز در دعوت از اقشار مختلف برای حضور در نمازجمعه، ستاد نمازجمعه ده بالا در استقبال، راهنمایی و پذیرایی از نمازگزاران، ستاد نمازجمعه یزد در برپایی میز‌های خدمت رسانی و پاسخگویی، ستاد نمازجمعه تفت در میزبانی از کودکان، ستاد نمازجمعه بخش بهمن ابرکوه در برنامه‌های ویژه جوانان و نوجوانان، ستاد نمازجمعه مهریز در هویت بخشی و سازماندهی خادمان افتخاری، ستاد نمازجمعه بافق در فضاسازی و ارائه‌های محیطی، ستاد نمازجمعه تفت در چینش مناسب وهنرمندانه برنامه‌های تریبون نمازجمعه و ستاد نمازجمعه اشکذر در تحقق جهاد تبیین تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک