Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:37:10 GMT

یک میلیون فلسطینی در معرض گرسنگی هستند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۴۲۳۸

یک میلیون فلسطینی در معرض گرسنگی هستند

طبق آخرین آمارهای منتشر شده توسط سازمان های فلسطینی حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور ساکن نوار غزه در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور،  طبق آخرین آمارهای منتشر شده توسط سازمان های فلسطینی حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور ساکن نوار غزه در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محاصره نوار غزه در یک دهه گذشته توسط صهیونیستها موجب رکود اقتصادی مردم این منطقه و مشکلات متعددی برای ساکنان آن شده است.

 

جمال الخدری رئیس کمیته مردمی پایان محاصره غزه که یک سازمان مردم نهاد در دولت فلسطین است، در روز جهانی آوارگان گفت: مردم ساکن نوار غزه سال هاست که از کمبود مواد غذایی رنج می برند ولی هیچ تاثیری در تصمیمات سازمان های بین المللی ندارد.

 

وی گفت: سالهاست که در سکوت جامعه بین الملل صهیونیستها عرصه را بر فلسطینی ها تنگ کرده و در حال حاضر یک میلیون فلسطینی در معرض گرسنگی قرار دارند.

 

وی تصمیم آمریکا برای متوقف کردن بودجه  آژانس امداد و نجات سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطین در خاور نزدیک (UNRWA) که معادل 360 میلیون دلار می شود، را محکوم کرد.

 

رژیم صهیونیستی از سال 2006 تا کنون مانع حمل و نقل کالا و عبور و مرور اتباع خارجی به منطقه نوار غزه می شوند. محاصره اسرائیل منجر به افزایش سطح فقر و بیکاری در این منطقه شده است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: بمباران نوار غزه نوار غزه رژیم صهیونیستی یک میلیون نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند

مسئول عشایر فلسطینی اعلام کرد: ما طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در نوار غزه را به شکست کشاندیم.

به گزارش ایسنا، «عاکف المصری» مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در گفت‌وگو با سایت خبری «العربی الجدید» گفت: اهداف و تصورات اشغالگر صهیونیست در مورد مرحله پساجنگ غزه که شامل تشکیل ادارات مدنی متشکل از عشایر و رهبران محلی در کنار حفظ جنبه امنیتی است، هرگز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در هیئت عالی امور عشایر موضعی واضح و روشن داریم و آن اینکه هرگز جایگزین هیچ نهاد سیاسی فلسطینی نخواهیم شد و همواره تاکید می‌کنیم که عشایر پشتوانه ملی همه گروه‌های فلسطینی هستند و حافظ صلح داخلی و بافت اجتماعی در نوار غزه خواهند بود.

المصری در ادامه افزود: هیچ یک از بازرگانان فلسطینی در نوار غزه به انگیزه منافع اقتصادی که دشمن صهیونیستی می‌خواهد برایشان تامین کند، چنین نقش‌هایی را نخواهند پذیرفت، زیرا در این صورت در معرض شبهه‌های امنیتی و ملی قرار خواهند گرفت.

مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در رابطه با میزان هماهنگی بین عشایر و طرف‌های مختلف برای تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه گفت اصل بر هماهنگی با نیروهای پلیس و هلال احمر فلسطین در غزه است که مسئول هماهنگی برای انتقال کمک‌ها است.

وی همچنین اعلام کرد: عشایر فلسطینی در نوار غزه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این باریکه را ناکام گذاشتند. رژیم اشغالگر به دنبال روبروی هم قرار دادن عشایر و نیروهای پلیس در غزه برای راه انداختن جنگی داخلی بود، اما ملت فلسطین از آگاهی کافی و حس ملی برای به شکست کشاندن این طرح‌ها برخوردار بود.

المصری با بیان اینکه هیئت عالی امور عشایر یک گروه ملی معروف است و به هیچ حزب سیاسی ملی وابسته نیست، گفت شایعات مربوط به اینکه عشایر حماس را مسوول وضعیت فاجعه‌بار غزه می‌دانند، صحت ندارد بلکه از نظر آنها رژیم صهیونیستی مسوول مستقیم وضعیت غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود