Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:13:06 GMT

کرم ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۴۵۷۹

کرم ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آفتاب، یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D بوده و منبع تغذیه تمامی گیاهان و گرمابخش زمین است. بدون نور و گرمای آفتاب زمین به یک متروکه خالی از سکنه تبدیل خواهد شد. اما همین آفتاب زندگی‌بخش می‌تواند مسبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات در پوست افراد باشد. آفتاب شامل ۳ رده فیلتر UV با نام‌های UVA ، UVB و UVC می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشعه UVC توسط لایه اوزون فیلتر شده و به زمین نمی‌رسد اما دو اشعه دیگر می‌توانند از این لایه نیز عبور کرده و به سطح پوست برسند. پوست انسان به خودی خود قدرت مقابله و مبارزه با اشعه‌های UV آفتاب را ندارد. البته بهتر است اشاره کنیم این اشعه‌ها سرشار از ویتامین D نیز هستند اما قرارگیری طولانی مدت می‌تواند موجب بروز آفتاب سوختگی، سوزش، خشک شدن، انواع حساسیت و سرطان پوست شود. خرید ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند تا از پوست خود در برابر این اشعه‌ها محافظت نمایید.

انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که همه یک هدف را دنبال می‌کنند، بالا بردن میزان حفاظت پوست در برابر فیلترهای UV. ضد آفتاب‌ها با عدد SPF یا همان Sun Protection Factor رده بندی می‌شوند. SPF درجه محافظت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه‌های خورشید را نشان می‌دهد و می‌تواند از عدد ۱۰ تا ۱۰۰ باشد. به طور مثال اگر کرم ضد آفتابی SPF60 باشد به این معنی است که محافظت پوست در برابر اشعه‌های آفتاب را تا ۶۰ برابر بیشتر خواهد کرد. برای هر فصل، موقعیت جغرافیایی و مدت زمان قرار گیری در معرض نور خورشید باید از ضد آفتاب با درجه حفاظت متفاوتی استفاده کرد.

ضد آفتاب می‌تواند بی‌رنگ یا حاوی رنگ دانه باشد. در تولیدات جدید و به روز ضد آفتاب، بسیاری از آنها دارای ترکیبات کرم آبرسان و مرطوب کننده، فاقد روغن، ضد چروک و … هستند. در گذشته ضد آفتاب‌ها سفیدرنگ بودند و ظاهر پوست را بی‌روح می‌کردند، اما امروزه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده کرم ضد آفتاب این مسئله را برطرف کرده و اقدام به تولید کرم ضد آفتاب‌هایی بی‌رنگ و یا حاوی رنگ دانه نموده‌اند. ضد آفتاب‌های حاوی رنگ دانه، فرد را تا حد بسیاری از خرید کرم پودر بی‌نیاز می‌کند، زیرا با پوشش دهی نسبی پوست وظیفه کرم پودر را نیز ایفا خواهد کرد.

چطور و به چه اندازه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

در میان تنوع بالای انواع ضد آفتاب که در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین گزینه می‌تواند کمی سخت به نظر برسد. با داشتن اطلاعات کامل از تمامی ویژگی‌ها می‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم. توجه داشته باشید اطلاعاتی که ما ارائه می‌دهیم بیشتر به منظور اقلیم و آب و هوای کلی ایران جمع آوری شده و صحت دارند. اگر ساکن ایران هستید پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان از کرم ضد آفتاب SPF60 و در فصل زمستان از ضد آفتاب SPF30 استفاده نمایید. این میزان از SPF برای اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران کافی خواهد بود و بیشتر از آن می‌تواند از جذب اشعه‌های مفید خورشید نیز جلوگیری نماید. در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به نکات زیر توجه نمایید.

* مهم‌ترین مسئله‌ای که در استفاده از کرم ضد آفتاب وجود دارد این است که باید هر ۳ ساعت یک بار تکرار شود. پس از این مدت زمان، کرم تا حد بسیاری جذب پوست شده و خاصیت خود را از دست خواهد داد، در نتیجه باید تمدید شود.

* نکته دوم که باید به آن توجه نمایید این است که کرم ضد آفتاب را نباید در اطراف چشم استفاده شود. در هنگام استفاده حتماً ناحیه اطراف چشم را عاری از کرم باقی بگذارید.

* نکته سوم و بسیار مهم این است که کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. به طور مثال، افراد با تیپ پوستی چرب و مختلط بهتر است از ضد آفتاب‌های فاقد چربی یا Oil Free استفاده نمایند.

* بهتر است کرم ضد آفتاب را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از قرار گیری در معرض اشعه‌ها استفاده نمایید تا فرمولاسیون آن عمل کند. یک لایه نازک از کرم ضد آفتاب کافی بود و نیازی نیست تا پوست صورت، دست و گردن خود را به کرم آغشته نمایید.

از کجا ضد آفتاب بخریم؟

در قدم اول خرید اینترنتی را به شما پیشنهاد دهیم. خرید اینترنتی به شما این فرصت را می‌دهد تا بودن عجله و در زمان مناسب و تنها با کمک تلفن همراه یا لپ تاپ شخصی خود، تحقیقات کاملی از محصولی که می‌خواهید را انجام داده و سپس اقدام به خرید نمایید. به این منظور خرید از فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر را به شما توصیه می‌کنیم. میس و مستر یک فروشگاه اینترنتی است که به صورت تخصصی به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی می‌پردازد. از مزایای خرید از این فروشگاه می‌توان به قیمت مناسب، ضمانت اصل بودن کالا، تحویل فوری و امکان بازگرداندن محصول خریداری شده اشاره کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4955115

منبع: مهر

کلیدواژه: کرم ضد آفتاب پوست لوازم آرایشی لوازم خانگی بیمه حکم انتصاب کسب و کار اینترنتی ایران کیش همراه اول موسسه خیریه معرفی کتاب گوشی هوشمند صنعت خودروسازی بیمه شدگان تغذیه سالم کسب و کار تبلیغات کرم ضد آفتاب ضد آفتاب ها اشعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، نوزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هشتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد