Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس به دلیل عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشد و این اصلاً زیبنده مجلس یازدهم که اولین مجلس در گام دوم انقلاب است، نیست.

رضا قلعه نوی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به مشخص شدن روسای برخی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داشتیم در این مجلس شیوه هایی که در گذشته پیرامون تقسیم بندی نمایندگان برای کمیسیون های مختلف وجود داشت اصلاح شود ولی باز می بینیم برای تشکیل برخی از کمیسیون ها مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  این انتظار می رفت با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود برای آغاز به کار مجلس یازدهم به اهمیت حوزه اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند نمایندگان مجلس برای حضور در کمیسیون فرهنگی تمایل بیشتری نشان دهند اما متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که  برخی کمیسیونهای اساسی و مهم مجلس مانند کمیسیون فرهنگی به خاطر عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشدند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز کشور با مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ مواجه است و توقع ما از نمایندگان مجلس این بود که در کمیسیون مربوط به این حوزه نقش آفرینی کنند اما متاسفانه دیدیم بیشتر نمایندگان به سمت کمیسیونهایی رفتند که با مسائل اقتصادی مرتبط است، مانند کمیسیون برنامه و بودجه.

قلعه نوی خاطر نشان کرد: متاسفانه کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس به دلیل عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشد و این اصلاً زیبنده مجلس یازدهم اولین مجلس در گام دوم انقلاب است، نیست.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امیدواریم هیئت رئیسه و شعبی که تشکیل شده یک بازنگری در این راستا داشته باشند و اگر به اصلاح آیین نامه یا اقدام دیگری نیاز نیاز است این کار در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ما در بحث فرهنگ با مشکلاتی روبرو هستیم و دغدغه‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و این بسیار عجیب است که نمایندگان به این مسئله بی توجهی کردند.

قلعه نوی در پایان گفت: مجلس یازدهم می‌توانست مجلس باشد که در آن همه کمیسیون ها با حضور نمایندگان متخصص تصمیم شود ولی می ‌بینیم که در برخی از کمیسیون‌ها تعداد زیادی نمایندگان حضور دارند و در مقابل کمیسیون فرهنگی و قضایی تراشیدن نمایندگان تصویب نمی شود امیدواریم این کمیسیون‌ها نیز هر چه سریعتر تشکیل شود

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان فرهنگ مجلس شورای اسلامی مجلس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد»، جلسه کمیسیون مشترک مجلس را درباره تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور با حضور سید احمد خمینی و انتقال نظر امام توسط ایشان روایت کرده است:

ما از حاج احمدآقا دعوت کردیم برای کمیسیونی که ویژه‌ تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور بود [شرکت کند]. بین کمیسیون‌های دفاع، داخلی و خارجی یک کمیسیون مشترک تشکیل داده بودیم. آنجا بحث بود که اولاً سازمان باشد یا وزارتخانه؟ اگر سازمان است، وابسته باشد به نخست‌وزیر، مثل سابق که ساواک سازمانی بود وابسته به نخست‌وزیری، یا حتی وابسته باشد به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: من زنگ زدم به حاج احمدآقا، تقاضا کردم گفتم که شما یک جلسه به کمیسیون بیایید و همه‌ حرف‌ها را بشنوید و بعد به امام منتقل کنید. ایشان جلسه‌ بعد آمد به کمیسیون، چند نظر بود در کمیسیون، همه‌ نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می‌گفتند سازمان اطلاعاتی را باید بدهیم به قوه‌ قضائیه، با این استدلال که قوه‌ قضائیه باید از جرایم پیشگیری کند و این سازمان اطلاعاتی باید پیشگیری‌کننده باشد. عده‌ای می‌گفتند باید حتماً تحت نظر رهبری و بنابراین زیر نظر امام باشد. عده‌ای می‌گفتند که در دولت باشد و بحث بود که در دولت سازمان باشد یا وزارتخانه. همه‌ این چهار نظر در حضور حاج احمدآقا و به طور مفصل بیان شد. ایشان همه را گوش کرد و بعد هم رفت و فردایش به من زنگ زد.

روحانی افزود: به من گفت که امام فرموده مجلس هر تصمیمی بگیرد من مداخله‌ای نمی‌کنم ولی این تشکیلات را اصلاً به رهبری و بیت و... متصل نکنید. بنابراین مخالفت کردند که یک چنین دستگاه اطلاعاتی وابسته به امام یا بیت امام باشد و بعد فرمودند دیگر بقیه‌اش را خودتان می‌دانید. در نهایت در کمیسیون تصویب شد به عنوان وزارتخانه.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904277

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی