Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نامه‌ای که صنعت سرگرمی بریتانیا را مخاطب قرار داده است یک هفته پس از آن منتشر شد که انجمن فیلم سیاه آمریکا نامه مشابهی را برای هالیوود منتشر کردند.

سازمان‌دهندگان این نامه شامل نیشا پارتی تهیه‌کننده، میرا سیال بازیگر و نویسنده، ایندرا وارما بازیگر، تانیکا گوپتا نمایشنامه‌نویس، پوجا گایی بازیگر-کارگردان و آنیتا رانی مجری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه انجمن فیلم سیاه آمریکا هفته پیش به امضای صدها تن از حامیان سیاهپوستان منتشر شد. اکنون در نامه بریتانیا آمده است: صنعت فیلم بریتانیا نیز از همان فقدان تنوع در جلو و پشت دوربین رنج می‌برد و ما گروهی از زنان رنگین پوست که در این صنعت کار می‌کنیم می‌خواهیم بیشتر بر نگرانی‌هایی که در بریتانیا داریم، توجه شود.

در سه روز اخیر این نامه را چند هزار تن امضا کرده‌اند که چویتل اجیوفور بازیگر «۱۲ سال بردگی»، گوریندر گادا کارگردان «کور شده با نور»، آصف کاپادیا کارگردان مستند «مارادونا»، دیوید اویلوو بازیگر و کریشنندو ماجومدار رییس جدید بفتا از جمله آنها هستند.

در این نامه آمده است: در کنار امضاهای غیرمنتظره از سوی اعضای سفید این صنعت که ما را امیدوار می‌کند، امیدواریم بتوانیم فعالانی متحد در ایجاد تغییر باشیم.

از جمله سفیدپوستان امضا کننده این بیانیه می‌توان از کالین فرث، استیون گراهام، سامانتا مورتون، بیل نیگی، بن ویشاو، پیتر مورگان نویسنده سریال «تاج» و دیوید ییتس کارگردان «هری پاتر» یاد کرد.

در این نامه مانند نامه آمریکا ۴ درخواست مطرح شده است: عذر و بهانه‌های بی‌دلیل را کنار بگذارید، تهیه‌کنندکان مستقل سیاه و قهوه‌ای را تقویت کنید، دیدگاه‌هایتان را گسترش دهید و سخت‌گیرتر و خواهان‌تر باشید.

این نامه یادآوری کرده که تنها ۵ درصد از تهیه کنندگان که سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ توسط موسسه هنر بریتانیا حمایت شدند رنگین پوست بودند.

در این نامه همچنین آمده است: این نامه از سوی همکاران شما در بریتانیا نوشته شده است: تهیه‌کنندگان مستقل، نویسندگان، کارگردان‌ها و بازیگران سیاه و قهوه‌ای که در اتحاد با بسیاری دیگر خواهان تغییر هستند.

در عین حال گفته شده در حالی که صنعت فیلم بریتانیا پیام‌های نژادپرستانه را محکوم می‌کند و در رسانه‌های اجتماعی مدافع همبستگی می‌شود و با این کار امیدبخش ظاهر می‌شود، لازم است پول و روش‌های خود را نیز در خطی هدایت کند که صداها و قصه‌هایی که تاکنون خاموش مانده و نادیده گرفته شده‌اند به گوش همه برسند و تبعیض و سوگیری در صنعت سرگرمی و جامعه بزرگ‌تر از آن، از بین برود.

کد خبر 4955348

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای بریتانیا تبعیض نژادی فیلم سینمایی تئاتر ایران ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما محمدعلی کشاورز سازمان سینمایی سازمان صداوسیما سریال ایرانی آلبوم موسیقی فیلم کوتاه رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، «خاتی» نام اثر جدید فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان است که قصد دارد آن را با تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی کند.
نجفی که علاوه بر کارگردانی در مقام نویسنده فیلم‌نامه خاتی، موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی را به دست آورده است، ساخت این اثر را به‌زودی به‌عنوان سومین فیلم بلند خود آغاز می‌کند.
نجفی پیش از این ۲ اثر سینمایی با نام «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» را با استفاده از مفاهیم و عناصر زندگی بختیاری‌ها به روی پرده سینما برده است که این آثار توانسته‌اند در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.
این هنرمند فیلمساز علاوه بر آثار سینمایی چندین فیلم کوتاه و مستند را نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است که «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم»، «خروسک» و «آخرین کوچ» از جمله این آثار به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد