Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:17:07 GMT

تخلیه حباب اجاره در برخی مناطق

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۴۹۳۰

تخلیه حباب اجاره در برخی مناطق

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، از آنجا که تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز تحصیلی، فصل جابه‌جایی عده پرشماری از مستاجران در شهرهای بزرگ از جمله تهران است، تعداد قراردادهایی که سررسید آنها در این بازه سه ماهه قراردارد نیز بسیار است. به این ترتیب یک گروه از موجران که سررسید قرارداد مستاجر آنها تیر بوده، از ابتدای خرداد وارد بازار اجاره ۹۹ شدند و آپارتمان‌های خود را فایل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین با وجود اینکه برخی موجران با علم به وضعیت معیشت مستاجران در شرایط شیوع کرونا و رکود اقتصادی دامنه‌دار ناشی از آن‌که برای ماه‌های آتی پیش‌بینی می‌شود، قراردادهای خود را با حدود ۱۰ درصد افزایش نرخ با مستاجران قبلی تمدید کردند، اما یک گروه نیز قیمت‌های پیشنهادی اعلامی برای سال بعدی را بسیار بیش از این و بعضا حتی تا ۵۰ درصد افزایش دادند؛ موضوعی که سبب شد مستاجران آنها از تمدید قرارداد با موجر فعلی منصرف شوند.

تحقیقات میدانی از محله‌های نارمک، جنت‌آباد، ستارخان و تهرانپارس نشان می‌دهد تعدادی از موجران در این محله‌ها در طول یک هفته اخیر رقم پیشنهادی ودیعه و اجاره آپارتمان خود را برای سال آتی نسبت به آنچه ابتدا اعلام کرده بودند، تعدیل کرده‌اند. این تعدیل اجاره‌بها در مورد آپارتمان‌های دچار نقص امکانات و با سن بنای بیش از ۱۵ سال به مراتب بیشتر بوده است. همچنین میزان تغییر اجاره‌بهای پیشنهادی موجر در برخی موارد ناچیز اما در برخی موارد تا ۲۵ درصد پایین‌تر از رقم اعلامی اولیه بوده و نشان می‌دهد موجران دریافته‌اند که برای انعقاد قرارداد با مستاجر جدید تا زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، چاره‌ای جز تن دادن به رشد معقول اجاره‌بها ندارند. با این اوصاف به نظر می‌رسد تخلیه حباب اجاره پیشنهادی در برخی از مناطق مصرفی تهران آغاز شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز مسکن اجاره مسکن تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران!

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

 ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند.

از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.»

مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران!
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم